|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Hos oss er det fire voksne i kosten og vi bor på landet, så det er kanskje take-away en gang eller to i måneden i snitt og veldig sjelden vi spiser ute der vi bor. Det er typisk kebab hvis den ene ungen gjør noe gøy og vi vil skjemme bort den andre eller pizza hvis vi får søndagsmiddagbesøk av venner uten å ha planlagt det.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Et par ganger i uka, men det varierer en del. Vi har også matkasse tre dager i uka annenhver uke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Hvis jeg sier en gang i måneden er nok det på den rause siden, mulig litt mindre. Som regel bestiller vi take-away som vi selv drar og henter. Jeg liker ikke Foodora på prinsipielt grunnlag og ungene vil heller spise maten hjemme enn å sitte på restaurant. Dessuten har det ene stedet vårt stempelkort med hver 10. rett gratis. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Vi er på Tjorven sitt lag. Som familie kanskje ikke SÅ ofte. Men jeg spiser mye ute i lunsjen. Pluss si take away 1 gang i uka, kanskje 2. restaurant går i rykk og napp. Men blir også ganske ofte
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Jeg vil tippe 1-2 ganger i måneden. Det er da middag. Jeg har stort sett med niste på jobb, eller spiser noe fra kjøleskapet. Kjøper sjelden lunsj ute. Kaffe, derimot, det er noe annet....
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Vi spiser middag ute ganske sjelden, men er oftere på kafé. Take away-tilbudet her vi bor er ganske begrensa, og ungene er kresne. Vi bestiller kanskje pizza 3-4 ganger i løpet av et år, om vi ser bort fra ferieturer. Vi er aldri på restaurant med familien utenom ferier, men mannen og jeg går ut med kolleger/venner et par ganger i løpet av året hver. Det er mindre enn vi ønsker.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?I snitt mellom 1-3 ganger i måneden. Det er hvis ingen gidder å lage middag. Verken jeg eller mannen kjøper så mye lunch når vi er på jobb. I alle fall ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Vi prioriterer det på de dagene jeg er i veldig dårlig form. Det heter her i huset "Samboeren lager middag"
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Nå prøver vi å redusere, først og fremst av helsemessige grunner. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
snur
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?I snitt en gang i uka tenker jeg. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. Kjøper potetball på torsdager innimellom, orker ikke lage det til tre stk. 19-åringen jobber på restaurant så det hender vi er innom eller kjøper med mat derifra også.
|
|
|
#13 |
|
wizzzard
|
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Spørst på definisjonen?
|
|
|
#14 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Hvis man tenker på middag så spiser familien ute et par ganger i året, utenom ferier, stort sett når barna har bursdag. Jeg er kanskje ute med jobb og venner og spiser ute 4-5 ganger i løpet av et år.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?På ferie har vi også somregel kjøkkenmulighet på destinasjonen (ofte svigermor sitt... ), det er reisedagene vi ofte stopper langs veien og kjøper mat noen andre har laget til oss.
|
|
|
#16 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Take away sushi hver fredag.
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Ca en gang i uken. Større barn har gjort at vi prioriterer voksentid oftere enn før. Veldig dyrt, men også veldig hyggelig.
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?I to år når berre eg og 05 har bodd heime har det nok vore en gong i veka. No når eg har fått kjæresten i hus er det mindre, kanskje 2 gongar i måneden.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?Utan feirar (då vi går mykje ut og et), vil eg tippe ca. 1 gong i månaden omtrent.
|
![]() |
|
|