|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du juksa, løyet eller overdrevet når du ikke burde? | |||
Ja, har litt smårusk på samvittigheten. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 22,92% |
Ja har en gang juksa skikkelig på eksamen/viktig oppgave. |
3 | 3,13% |
Ja har flere ganger juksa på eksamen/oppgave. |
0 | 0% |
Ja har kjøpt/fått andre til å skrive oppgave/eksamen. |
1 | 1,04% |
Ja har kjøpt/jukset til meg en utdannelse jeg ikke har. |
0 | 0% |
Ja har jukset på mindre viktige prøver/oppgaver/eksamen |
7 | 7,29% |
Ja har løyet på meg kompetanse jeg ikke har. |
0 | 0% |
Ja har løyet på meg nettverk/kontakter jeg ikke har. |
0 | 0% |
Nei aldri! |
23 | 23,96% |
Nei det tror jeg ikke. |
27 | 28,13% |
Nei, det kan aldri ha skjedd. |
2 | 2,08% |
Nei ikke som jeg husker. |
13 | 13,54% |
Nei, jeg har bare gjort det ved en feil. |
1 | 1,04% |
Nei, det er bare en tilfeldighet. |
0 | 0% |
Nei det kunne jeg ALDRI gjort ![]() |
1 | 1,04% |
Brokkoli |
0 | 0% |
Surkål |
1 | 1,04% |
Annet |
1 | 1,04% |
Vil ikke oppgi |
0 | 0% |
Muligens |
1 | 1,04% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Kan vel ha skrevet en formel i hånden, men glemte som oftest, eller husket allikevel. Ble tatt i å se på sidemannen på en Bedøk tentamen, slapp med skrekken. Fattet ikke hvorfor jeg gjorde det heller, hadde alle svar og fikk god karakter. Det var advarsel nok.
![]() |
#62 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Kan ikke huske å ha løyet ordentlig (hvite løgner begår jeg vel innimellom), men jukset på en gloseprøve på barneskolen og ble tatt. Mulig det er det at jeg ble tatt på fersken i ung alder som er grunnen, men har aldri jukset etter det. Eller- jeg skrev ofte hele eller deler av stiler for to venninner på ungdomsskolen, så har nok hjulpet andre å jukse. Sørget alltid for at de fikk litt dårligere karakter enn det jeg selv fikk, da, så la meg ikke sååå mye i selen på deres innleveringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Uten at jeg husker om det konkret skjedde så tror jeg at det var mer nærliggende for meg å ljuge på meg sykdom og bli hjemme hvis jeg var for dårlig forberedt til en prøve, heller enn å jukse på prøven. Vet ikke hvorfor jeg vurderte det til bedre å lyve på den måten, men det er ikke usannsynlig at det skjedde.
![]() |
#64 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?For å si det slik, hadde jeg kommet opp til eksamen i naturfag på videregående, hadde jeg strøket. Hadde min venninne M kommet opp i fransk, hadde det ikke gått spesielt bra. Vi har begge 4 i de respektive fag, de firerne kom ikke på helt ærlig vis, vi var ekstremt gode på å utfylle hverandres kunnskapshull, kan man si.
![]() |
#65 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jeg har ikke bevisst jukset, men jeg kjøpte læreboken i KRL av min ett år eldre venninne som hadde samme lærer. Hun hadde latt alle prøvene de hadde ligge igjen i boken. Læreren gav de samme prøvne på nytt. Jeg sa ikke ifra til læreren om at han burde lage nye prøver.
![]() |
#67 |
♡
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jada, jeg var god på juks på ungdomskolen i fag jeg ikke likte eller var noe god i, som matte og naturfag. Til jeg ble ferska og det var fært.
![]() |
#68 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Et tvillingpar jeg kjenner, der den ene var pliktoppfyllende og hadde skrevet stiloppgaven ferdig i god tid. Mens den andre gikk på rommet til søskenet kvelden før innlevering, fant stilbok, og skrev av stilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jeg (eller vi, for det var en gruppeoppgave) juksa på en innlevering på høyskolen. Vi jobba, jobba og jobba og fikk det rett og slett ikke til. Så de aller vanskeligste delene skrev vi av noen andre.
![]() |
![]() |
#70 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Ikke på universitetsnivå. Men før det hadde jeg noen sirlige notater på hvite t skjorter. Men poenget var at jeg pugget jo ved å skrive jukselappen så trengte dem aldri. Men intensjonen var jo der.
![]() |
#71 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?
Jeg gjorde det samme med tyske gloser på ungdomsskolen.Tror ikke jeg har jukset på andre prøver, og jeg er helt sikker på at jeg ikke har jukset på eksamen eller større oppgaver, verken på skolen eller under studier.
![]() |
#72 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Det ble en spennende tråd, selv om ingen innrømmer alvorlig juks i tråden. Jeg har fått hjelp på hjemmeeksamen en gang og er usikker på hvor alvorlig jeg tenker det er.
![]() |
![]() |
#74 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jeg har jukset. Som voksen.
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?
Ulovlig strømming av musikk, tror jeg? Tyveri, altså.
![]() |
#76 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Aha, da husker jeg mer. Takk for svar Polyanna. Jeg har aldri brukt Napster selv, verken da eller senere, så den har ikke festet seg i hukommelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Nei. Jeg er ikke bare redd for å bli tatt (skamfullt), men jeg synes faktisk det rett og slett er galt og umoralsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Forresten. Jeg hadde en jukselapp i pennalet i 8. på en tysk gloseprøve. Men jeg var for redd til å bruke den, og jeg kunne glosene uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jeg har lastet ned my share av ulovlig musikk og tv-serier, men jeg sa alltid den gang at jeg vil betale den dagen der finnes ok løsninger for det, og har ikke gjort det etter Spotify og Netflix kom.
![]() |
#80 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?Jeg kom på at jeg også på en måte jukset på en naturfagsprøve på videregående, Jeg var borte den dagen de andre hadde prøve, så jeg fikk spørsmålene av de andre og fikk en mye bedre karakter en det jeg fikk til vanlig.
![]() |
|
|