Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Miraklet i Gullspång

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-24, 10:37   #61
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miraklet i Gullspång

Jeg så den ferdig i går. Begynte på den for noen dager siden, men syns den var kjedelig, men tenkte jeg fikk fortsette og se om den tok seg opp siden den var så mye omtalt. Nå er jeg usikker på hva jeg mener, men syns "dette er det villeste …" er en overdrivelse. Og personene, med mulig unntak av Kari, ga meg deliverance-vibber.

Gammel 09-06-24, 10:52   #62
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg så den ferdig i går. Begynte på den for noen dager siden, men syns den var kjedelig, men tenkte jeg fikk fortsette og se om den tok seg opp siden den var så mye omtalt. Nå er jeg usikker på hva jeg mener, men syns "dette er det villeste …" er en overdrivelse. Og personene, med mulig unntak av Kari, ga meg deliverance-vibber.

Hva er deliverance-vibber?

Gammel 09-06-24, 11:12   #63
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Absolutt ikke den villeste ... Men interessant nok til å se, synes jeg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-24, 14:27   #64
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Altså, om de ikke er i slekt i det hele tatt, så er det jo strengt tatt en tynn historie. Da koker det jo ned til at de religiøse søstrene tolker alt inn i sitt perspektiv og tror de finner en søster som ikke er det.

Forstår at regissøren blir irritert. For det pulveriserer jo hele historien når de bare sier «jaja, men føler at vi er i slekt da».

For å konspirere: tanken har slått meg om regissøren har klipt inn siste klipp for å få oss til å lure. En «The Jinx»- slutt er jo genial.

Gammel 12-06-24, 11:57   #65
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sett. Jeg syns det er flere ting som er rart med Olaug. Blant annet så har hun hatt adresse samme sted siden 2006. Slik info er offisiell i Sverige. https://mrkoll.se/person/Olaug-Othel...aQulaTpuhQuerA

Sitat:

Olaug Othelie är en dam som är född den 14 maj 1945 och bosatt i Hova på Egnahemsgatan 5. Hon flyttade till sin nuvarande villa eller småhus för 18 år sedan (den 12 maj 2006). Här bor hon tillsammans med Sigmund. Olaug Othelie är mer eftersökt än vanligt. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 27 tillfällen. De flesta som söker efter Olaug Othelie i den här tjänsten befinner sig i Stockholm.

Hvorfor skulle hun ha hatt en leilighet med sine egne bilder på veggene når hun bodde i en enebolig et annet sted?

Og var det den første gentesten som var feil? Olaug sier, mener jeg, at hun ikke har sett den og søstrene finner den ikke lenger. Har søstrene jukset med denne testen som ble tatt med svabb i munnen? Jeg syns at søstrene ble så lite overrasket når den siste blodprøven ble falsk. Ville de så gjerne ha et mirakel?

Hvorfor ville Olaug sjekke seg mot Maria (regissøren)? Det må jo enten ha klikket for henne eller så har hun en humor jeg ikke helt skjønner for jeg gjetter at Maria ikke har noe kjent slektskap med noen av de andre.

Så lurer jeg på mye av det andre dere skriver om også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 12:02   #66
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg så den fredag kveld, og syntes den var rar og litt teit. Mulig jeg må se den engang til for konsentrasjonen var ikke på topp.

Gammel 12-06-24, 12:38   #67
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er feil dame du har funnet, Pelen, hun heter ikke det.
Dette er henne, første google-treff på "Olaug Gullspång": https://www.klikk.no/reportasje/mira...-hodet-7392153

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 12:42   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heter hun ikke Olaug Alvilde Bakkevoll Østby?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 12:43   #69
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.facebook.com/p/Olaug-Alv.../?locale=nb_NO

Gammel 12-06-24, 12:48   #70
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er feil dame du har funnet, Pelen, hun heter ikke det.
Dette er henne, første google-treff på "Olaug Gullspång": https://www.klikk.no/reportasje/mira...-hodet-7392153

Det var da godt, for det virket rart. Flere Olaug i området altså. Ekstremt uvanlig navn i Sverige, men om det bor mange nordmenn i området så er det kanskje ikke så rart. Ikke så veldig vanlig navn i Norge heller, tror jeg.

Gammel 12-06-24, 12:52   #71
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

https://www.facebook.com/p/Olaug-Alv.../?locale=nb_NO

Hun har få venner, men en av dem har en jeg en felles venn med. Jeg får sette hans relativt nysgjerrige kone (mor til en av Herremannens venner) på litt detektivarbeid.

Gammel 12-06-24, 14:59   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at den siste meldingen (som var sendt midt på natten, tror jeg?) kan ha vært fyllerør og "humor".

Gammel 12-06-24, 15:33   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ikke så veldig vanlig navn i Norge heller, tror jeg.

I den generasjonen er det relativt vanlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 15:59   #74
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at den siste meldingen (som var sendt midt på natten, tror jeg?) kan ha vært fyllerør og "humor".

Det har jeg også tenkt. Pluss tatt helt ut av kontekst for å sette en spiss på det hele, av regissøren.

Gammel 12-06-24, 16:01   #75
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Men ho ene søstera, Kari, fant jeg ved å søke på linken Pelen la ut. Leste i en avis at ho og mannen flytta til Sverige for mange år siden, pga mannens sykdom, og ifølge linken nå så bor ho aleine.

Gammel 12-06-24, 17:27   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det har jeg også tenkt. Pluss tatt helt ut av kontekst for å sette en spiss på det hele, av regissøren.

Me too, jeg har tenkt det er en zpeziell form for humor.
Jeg synetes opprinnelig det var de to kristne søstrene som var mest uspiselige på slutten (ok, mest hun ene!), og ikke Olaug, pga de omvendelsesgreiene og uttalensen fra hun ene søsteren, før jeg begynte å lese kommentarer og sånt.

Gammel 13-06-24, 15:12   #77
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Åh, jeg trodde det var «niesen» hun ringte. Herlighet! Regissøren? Ja, da må det jo være tøys eller rør. Men da er jo historien veldig forenklet fortalt «noen trodde de fant igjen sin døde søster. Men det var bare en som lignet.»

Neida, skjønner at det handler om menneskelige relasjoner og identitet osv. Men dog.

Gammel 13-06-24, 19:38   #78
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Og et potensielt drap.

Var "Lita" et vanlig kallenavn i Nord-Troms på 40-tallet?

Gammel 13-06-24, 21:11   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det potensielle drapet og at hun satt i bilen i dager før hun plutselig var død - hva var det?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-24, 21:40   #80
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Med ulik hårfarge!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.