|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre
Vi hadde alltid furu i oppveksten - mamma mente det lukta mye bedre.
![]() |
#62 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Juletre
Det ble furu. Hentet 6 meter fra trappa.
![]() |
#63 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: JuletreEkte tre, edelgran. Jeg syns det skal pyntes lille julaften, mannen mener første desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: JuletreJeg var alltid med å pynte juletre hjemme. Det tror jeg mannen også var, jeg har også vært med på å pynte juletre der.
![]() |
#65 |
![]() Sv: JuletreØnsker meg egentlig edelgran, men jeg kjøpte plastre da jeg ble skilt. Synes det ble så styrete med ekte tre, øks og juletrefottilpassing da jeg skulle fikse alt selv. Ved ekte juletre pyntet vi treet 21. desember. Nå kommer plasttreet opp til 1. advent og står til uti januar en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: JuletreJuletreet kom inn i kveld, nå er det kappet nederst, pakket ut og vannet. Pyntingen tar vi i morgen.
![]() |
#67 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: JuletreVi har leid en leilighet på fjellet noen dager, så i dag har vi pyntet juletre nummer to. Vi må ha juletre selv om vi ikke er hjemme hos oss selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JuletreHåhå, ikke bare katter. Vi hadde en Golden Retriever i toppen av juletreet en nyttårsaften da første raketten smalt.
![]() |
#69 |
søt
![]() Sv: JuletreMin yngste og eldste har (over)pyntet juletreet vårt i kveld, det ble helt fantastisk. Lukter deilig gran i stua.
![]() |
#70 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: JuletreVi fant et veldig fint et i dag, det ligger foreløpig i kjelleren på vaskerommet, fortsatt i strømpa si. Det lukter deilig gran der nede i det minste.
![]() |
#71 |
lettere utlada
|
![]() Sv: JuletreJeg fant ut i dag at det var lurt å ha kunstig tre! Jeg var hos venninna mi og avleverte gaver...og hun hadde satt opp juletreet deres, et ekte tre. Jeg var der en god halvtime, og jeg ble potte tett og klødde i øynene på den tia jeg var der. Så her blir det nok aldri ekte tre igjen desverre.
![]() |
#72 |
Fortynnet
|
![]() Sv: JuletreVi var hos svigermor på middag i går, og sønnen vår ble skikkelig allergisk på kort tid pga juletreet. Selv om han hadde tatt medisin på forhånd. Så det ble et kortere besøk enn planlagt, og ja, det var et riktig valg å gå over til kunstig juletre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ctrl+z
|
![]() Sv: JuletreYngste og jeg er allergiske, så vi har kunstig tre. Det var helt utenkelig for bare ti år siden, men det er viktigere at vi er friske.
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: JuletreVi pyntet lille julaften i år. For det var først da vi hadde tid til å gjøre det. Vi har kunstig tre og pleier vanligvis pynte rundt 20. desember. Mannen er litt allergisk og har ønsket seg kunstig tre (eller ingen tre) i alle år, men jeg insisterte på ekte tre frem til vi fikk unge som også var allergisk - så fra 2011 har treet vært kunstig her.
![]() |
#76 |
frakoblet
|
![]() Sv: JuletreTreet skal pyntes lillejulaften, sånn er det bare. Og helst skal det ikke ut før 13. dag jul, men hvis jeg føler for det kan det stå til 20. dag jul. Tradisjoner er viktig.
![]() |
|
|