|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
Se resultatene: Hvor ofte skifter du/dere sengetøy? | |||
Hver uke |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 11,61% |
Annenhver uke |
53 | 47,32% |
Etter 2-3 uker |
26 | 23,21% |
Sjeldnere enn 2-3 uker |
20 | 17,86% |
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Ny maskin, Hyasinth |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?
Nei, vi vasker jo bare annenhver uke, og det kan like gjerne være søndag som lørdag. Vi har ingen barn som bor hjemme, og jeg kan ærlig talt ikke huske hva vi gjorde da de var små. Men generelt er ofte lørdag handledag. Mannen handler etter frokost mens jeg «passer» vaskemaskin. Og hvis vi skal noe lørdag formiddag, så er det jo ikke sånn at vi blir hjemme. Vi er ikke hjemme FOR å vaske klær, det er mer sånn at vi vasker fordi vi som regel er hjemme. Generelt har vi lite rutiner i heimen bortsett fra sengetøyvask og ukeshandel. Og det siste er ikke mitt ønske, men mannens, og det er jo han som handler. Sist redigert av Hyacinth : 28-12-24 kl 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Vi kjører også laken og sengetøy hver seg. Hvite laken holder seg ikke helt hvite hvis vi kjører det med farget. Jeg liker at laknene er helt hvite. Vi har 10 kg maskin, men tre har dobbeltdyne og én har ekstra lang dyne samt alle har dobbeltseng. Hadde ikke fått alt inn i én maskin uansett.
![]() |
![]() |
#64 |
Kontrollfrik
Vi har nokså ny maskin. Stapper den likevel ikke full. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Rockesøster
|
Evt. ha flere sett (og gidde å brette og legge i skapet når vasket) slik at sengetøyskift ikke blir et dagsprosjekt men noe som tar 5 min lørdag morgen når man har stått opp. Det skitne man tok av vaskes ved høve utover i uka.
![]() |
#66 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Ja, det er ikke akkurat et dagsprosjekt her i huset, selv om det tar hele formiddagen. Det vasker seg jo selv. Setter pris på forslag til ulike løsninger, men jeg har ikke behov for andre løsningrr. Spørsmålet i tråden var hva vi gjorde, og jeg beskrev hva vi gjør. Vi gjør dette fordi det er den løsningen vi liker best. Vi dropper ikke å dra på hyttetur eller å besøke folk eller å gjøre andre ting selv om vi vanligvis vasker sengetøy fra 9-13 på en lørdag når en av oss uansett er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi merker veldig lite til den tidsklemma andre småbarnsforeldre strever med, fordi vi har tatt bevisste og ganske kjedelige valg. Det gir oss tid til å for eksempel vaske klær på ettermiddager i ukedagene.
![]() |
![]() |
#68 |
Kontrollfrik
Ja, skjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Det varierer, men ikkje sjeldnare enn annakvar veke, så eg trykka på det. I pollensesongen skifter eg med 2-3 dagars mellomrom.
![]() |
![]() |
#70 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Hyacinth, hvor får du tak i skikkelig store laken? Vi har 210x210 seng og har veldig problemer med å finne laken som er store nok.
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
Vi har et fra Princess som er i sateng. Liker det best. Det er digert, men vet ikke eksakt størrelse. Fikk hjelp i butikken og sa hvor stor senga er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Er ikke 100% sikker, men det kan være dette vi har: Sist redigert av Hyacinth : 29-12-24 kl 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Jeg har hatt et hat-forhold til å skifte sengetøy, i mange mange år. Det er et pes å skifte, et pes å vaske og tørke og generelt noe jeg har gruvd meg til å gjøre.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Palmen, vi kanøper King Size (193x203) i USA, som regel kjøper vi litt bedre kvalitet på Macýs, men det må man gjøre fysisk, de sender ikke til Norge. Vi har noen i Polo nå som jeg tror vi har kjøpt i Norge, men som er amerikansk størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Her og!
![]() |
#76 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?Vi skifter sannsynligvis sjeldnere enn hver tredje uke. Mulig det blir litt hyppigere nå som ungene har blitt store og hjelper til mer selv på resten av reholdet i huset.
![]() |
|
|