|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Banner du?
At ordene "betyr" det samme er jo ikke det samme som at de er like, kraftuttrykksmessig. "Djevel" og "jævel" betyr også det samme, men det ene er et banneord, og det andre er et ikke det. (Eller, "djevel" kan vel brukes som et slags kraftuttrykk, men det kan også være et ganske vanlig ord.)
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Banner du?Jeg er en gla' banner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Sitron, det er vesenlig forskjell på hvilke ord man velge. Søren, fillern osv, regner ikke jeg som banning. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banner du?Jeg banner av og til. Sist redigert av Hasselnøtt : 25-08-07 kl 13:09. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg trodde også dette da jeg var yngre og bannet mye, men jeg har dog funnet ut at jeg klarer å uttrykke meg ganske så godt uten å bruke ordene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Det var nettopp noe sånt jeg prøvde å si, men jeg mener at for eksempel ordet 'jævlig' uttrykker noe annet enn for eksempel 'forferdelig'. Det betinger dog at jeg kjenner personen og hvordan hun eller han ordlegger seg til vanlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banner du?hehe dritgodt er et utrykk jeg også bruker mye...hehe |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Banner du?Jeg banner ikke. Noen ganger kommer det et bannord helt av seg selv, og jeg hører med en gang hvor "feil" det høres ut når det kommer fra meg.
|
|
|
#12 |
|
Sv: Banner du?Jeg prøver å la være, men av og til kommer det en og annen faen og jævla dritt eller noe sånn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Banner du?Prøver å la være, det er både toskete og stygt i mine ører. Kan i enkelte situasjoner beskrive noe som f.eks jævlig (grotesk sykdom, vonde episoder på jobb ol.) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Banner du?Ja. Jeg banner mest når jeg prater med mannen og litt rundt venner, men ikke i visse settinger som på jobb, overfor mennesker jeg ikke kjenner, hjemme hos foreldre, eldre slekt, svigers osv. Merker at språket tilpasser seg veldig kjapt med tanke på hvor godt jeg kjenner folk og hvordan de prater. Har gode venninner som ikke banner og da holder jeg banneord tilbake helt ubevisst.
|
|
|
#16 |
|
Hvor: Rogaland
Signerer dette. :lat:
|
|
|
#17 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banner du?Ja, jeg banner rimelig mye. Jeg rimelig grov også. Det er ikke noe jeg er stolt over...
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Banner du?Jeg banner ikke når jeg slår tåen. Da stønner jeg.
|
![]() |
|
|