|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?
DSB har liggende ute kart over tilgjengelige rom, også med lenke fra sivilforsvaret hjemmesider (men ikke planer for nye da), og kommunene har ansvar for å informere innbyggerne om hvor de befinner seg. Så de fleste kommunene har vel også liggende lenke til det samme kartet på sine hjemmesider.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-01-26 kl 16:03. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Ja, det var slurvete. Mente de rommene som kan tilgjengeliggjøres.
|
|
|
#63 |
|
Semiaktiv
Ja, husker det var en sak om det på NRK for en tid tilbake, er en god del idrettshaller, parkeringskjellere o.l., som skal kunne tilgjengeliggjøres på forholdsvis kort varsel (~få døgn). Antar de som befinner seg i nærheten får varsel på mobil om hvor de kan søke tilflukt, hvis de ikke har privat tilfluktsrom eller tilgang på annet trygt oppholdssted. Uansett, er ikke spesielt bekymret for det akkurat. Det er mye annet som må løses før vi kommer dit at det blir aktuelt.
|
|
|
#64 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg vet hvor nærmeste tilfluktsrom er, og bor uansett i Bergen der det er tunneler overalt, så det løser seg. Om jeg rekker å komme meg dit, tatt i betraktning hvor nære jeg bor noe som kommer til å bli bombet om det blir en greie ...
|
|
|
#65 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?jeg har 15 liter frossent vann i hageboden min.... Hamstret wasa-knekkebrød og har vel en del pasta og ris. Har også en del ved, kanskje en pall med ved. Det monner vel litt.
|
|
|
#66 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Om ikke annet, så fikk du i gang latterkikk her hos meg. Takk for at du minnet meg på det med sjokolade, jeg skal bestille Bodøsjokolade. Jepp. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Ha, jeg bor også oppå en tunnel, sånn nesten. (Mye biler der da.
|
|
|
#68 |
|
Semiaktiv
Jeg bor faktisk oppå en rundkjøring inni en tunnel. [digresjon]Bud fra foodora o.l. blir alltid forvirra og tror de skal inn i tunnelen i stedet for å kjøre veien som går inn ved siden av, og oppover på oversiden av tunnelen. Det er faktisk ganske irriterende, for det blir en del styr med å prøve å forklare det, til budene som ikke alltid snakker så godt norsk eller engelsk. Så ender vi opp med kald mat. [/digresjon]
|
|
|
#69 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?De kjører feil hos oss også, men vi kan se dem fra naboveien. De tror de kan kjøre igjenom, men det kan man ikke, men man kan gå.
|
|
|
#70 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg fikk forresten sveiveradio til jul. Da mangler jeg strengt tatt kun en fossil-bil og et agregat for apokalypseplanen. Og velger å droppe det for nå.
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Har den dab+, palmen, eller bare dab? Så det var noen som kommenterte på at det var viktig et sted
|
|
|
#73 |
|
|
Du kjenner noen med fossilbil og denne noen kjenner alle aggregatfolka. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Da e’rre ikke noe problem. Fossilbil i familien, check. Jeg tenker å ta jegerprøva i mars. (Veldig festlig i går forresten, det var så fint lys i hagen så jeg tok av standardbakgrunnen på teams for å vise de lyset. I det jeg åpnet terrassedøra så spratt de to rådyra våre fram foran kamera, så kollegaene mine mistenkte AI
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Er det de som skal skytes til mat, Palmen?
|
|
|
#78 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg har autosøk på våpenskap og ballkjole på Finn.
|
|
|
#79 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Gleder meg til apokalypsen, når Ru skal gå bevæpnet rundt i ballkjole.
|
|
|
#80 |
|
søt
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Ja, det blir bra! Siden sist har jeg investert i en plastkasse med lokk og diverse smarte matvarer og essensials oppi. Fra før har vi vann og MYE vin. Og vi har gassbluss og turmat og slikt. Jeg må få kjøpt jod-tabletter.
|
![]() |
|
|