|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
koko
|
Sv: Julegavetanker, 2025Eg har kjøpt Hellstrøms grunnbok, signert utgåve, til dei unge vaksne samt til eigen 14-åring som godt kan orientere seg i oppskrifter utanom TikTok og YouTube.
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Sv: Julegavetanker, 2025Ene nevøtenåringen får tynn dunjakke og ledlys til gamingpulten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg trenger tips til gave til min mor. Jeg er helt i beit.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julegavetanker, 2025
Det finnes noe som heter Koftearkivet. Der er det samlet over 6000 oppskrifter som er tilgjengelig for medlemmer. Det koster 365 kroner i året å være medlem og få tilgang til alle oppskriftene. Kunne det vært noe? Fast årlig gave, så vet du alltid hva du skal gi.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
En kalender hun kan henge på kjøkkenet eller hvor hun nå har plass? Gjerne en sånn der man kan skrive på avtaler og sånt? Hvis det funker, kan du kjøpe en ny kalender til henne hver eneste jul fremover.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med et abonnement på et ukeblad hun liker? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Var denne til Divine tro?
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Garn er ganske bankers, da.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Strikkekrimskrams vil nok slå an.
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Kalender hadde vært topp, men jeg regner med hun får kalender med bilder av oldebarna, slik hun har fått de siste årene.
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Det blir nok ikke medlemsskap, men fant en kul strikkejournal som jeg nå har bestilt.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Julegavetanker, 2025Datter (10) ønsker seg en ting, en elektronisk hockeyplatedings til en hel del tusenlapper. Jeg har informert henne om at det nok vil være å maxe ut nissens kapasitet, og at det da fører til begrenset pakkeantall, og det er visstnok HELT greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Denne er veldig god. En gave til mor/svigermor eller venninnen?
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg ga en gang strikkebok til min søster med oppskrift på mange forskjellige votter og sokker (het noe sånt som "den store votteboka" og "den store sokkeboka", eller noe i den dur, det var to), og inni bøkene la vi ønskeliste for alle i familien, med hvilke av vottene og sokkene i boka vi ønsket oss fra henne, til jula året etter. Kanskje noe sånt kunne gå an?
|
|
|
#18 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025Dette ser ut som et godt tilbud til ungjenter med langt hår, men jeg aner ikke noe om kvaliteten. 1.des er siste tilbudsdag: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-...-6-i-1-031791/
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025sliter med å finne gave til sønn (14). Han ønsker seg en stor akematte og det skal han få, og ellers en bok (som besteforeldrene har kjøpt). Ellers er tantene tipset om å kjøpe hettegensere e.l. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
koko
|
Sv: Julegavetanker, 2025Eg er pinadø så godt som i mål, landa ungane sine gåver i går. 14-åringen får Hellstrøm grunnbok, må spe på tik tok-kokkeopplæringa litt, og ein Trust gamingstol som han ikkje har på ønskelista men som eg trur vil slå godt an.
|
![]() |
|
|