Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syk hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 14:39   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syk hund

Takk alle. Det ble en fin morgen og verdig avslutning. Veterinær var planlagt å komme 12. Avtalt i går kveld. X-samboer var her i 12-tiden i går formiddag. Da ble vi enige om at vi var nær grensen. Jeg dro på trening, Mio var alene hjemme. Hilser meg ivrig med ei pute i munnen og "snakking". Men utover kvelden så jeg det hadde eskalert fra formiddagen, Mio var ustø for hvert eneste steg innendørs, og falt i ekle stillinger han ikke kom seg opp av. Klarte ikke å strekke ut forlabben når han skulle reise seg, den var ofte bøyd første stegene. Ustø når han stod stille.

Jeg sov på samme rom som han i natt. Klokka 8 ville han ut. Liten luftetur, mye mindre symptomer når han kommer i gang ute. Men inne, når finmotorikken skulle brukes var det ikke kontroll.

X-samboer hadde kjøpt med burger og is, det var populært! Da dyrlegen kom logret han og han tok skoa hans og hadde i munnen! De vil ha noe i munnen når de blir glade. Logring da X-samboer kom og. Han kom bort til oss for kos like før injeksjon, jeg og X-samboer koste med han de 10 minuttene det tok fra han fikk narkose til sprøyta med hjertestillende. Alt var fint, rolig og verdig. Så fikk han med seg ullpleddet han har hatt på seg i vinter etter turer i kulda. Dyrlegen kjørte han til kremering liggende i ullpleddet han likte så godt.

Dyrlegen sa også det var riktig tid, ventet ikke for lenge eller for kort. Dyrlegen sa også det virket som ustøheten ikke spesifikt ga han smerter, men det er jo slitsomt å ha dårlig balanse, og være redd for nesten hvert steg du tar utenfor tepper. Frambeina sklei utover ofte også.

Trist, men så riktig så riktig.

De 8 første årene levde vi i nærheten av Finnemarka i Lier, med 2 mål inngjerdet hage. Vi gikk blodspor og Mio gikk 1-2 turer ofte løs i skogen daglig. Jeg har jo vært ufør, så han har aldri vært mye alene. Han taklet også flytting til mer sentrale strøk, inntil nylig hadde vi 2-3 timer turer til sammen hver dag. Trist men riktig. Takk for fine kommentarer. Jeg har vært forberedt på dette den siste måneden. Han har jo vært mest hos meg de siste 3 årene, nå blir det et anderledes liv med litt mer frihet og ikke så bundet. Jeg har lyst til å ta opp tegning og maling som hobby. Kjøpt inn utstyr for det. X-samboer har den 12-årige katten, har blitt tilbudt å ha den, men jeg er mer hundemenneske enn kattemenneske. Får se hva tiden bringer. Blir nok rart, men litt færre rutiner og litt mer fritt også. Vi får se hva framtiden bringer.

Sist redigert av Ine : I går kl 19:09.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:47   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Så trist Ine. Vi måtte la vår hund slippe i sommer, kun 2,5 år. Det er den letteste, men tyngste beslutningen jeg har tatt. Vi hadde gjort det som var forsvarlig å gjøre, og prognosene var dårlig så det måtte bli sånn. Men så trist så trist. Føler veldig med deg.

Takk Erica. Ja, historien deres gjorde inntrykk. Noen tanker kommer til meg; hva om vi ikke hadde gitt han Librela månedlig den siste tiden.. Men alt vi har gjort har vi gjort på anbefaling fra profesjonelle. Librela har sikkert hjulpet han og, ingen vet om han nesten fikk fyllt 11 år uten Librela heller. Og ingen vet om symptomene han hadde kom av Librela. Vi gjorde vårt beste, jeg og x-samboer delte bilder med hverandre fra hans 8 første år da vi bodde sammen i morges, det var fint. Han har hatt et godt liv. Og så er det veldig fint å tenke på at han var "seg selv" helt til det siste, logret og ble glad da dyrlege og x-samboer kom i morges, og at dyrlege mente symptomene ikke ga han direkte smerter. I går ville han leke med meg med en pute, at vi skulle "slåss" og dra om den, mener jeg la ut godbiter så han hadde godbitsøk utenfor døra i går. Han hadde det på én måte godt til det siste. Han mistet den fysiske kontrollen over kroppen, men var den alltid gode seg helt til det siste.

Gammel I går, 14:18   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:42   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel I går, 16:13   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:17   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint du skriver om siste dagen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:42   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Så fint du skriver om siste dagen.

Åh, så fint å høre -ea!

Den siste dagen kunne ikke ha vært bedre. Den siste tiden har han ikke villet på førsteturen før i 12-tiden, noen ganger ikke før 13.30. Kombinasjon av kulde pluss at han hadde det mest komfortabelt liggende, kanskje. Så at han var energisk og ville ut allerede 8 var herlig.

Gammel I går, 18:52   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Kjære deg, så trist å lese at Mio ikke ble bedre og måtte få slippe. Jeg føler med deg i sorgen, det er så vondt å gi slipp på disse firbente familiemedlemmene. Det var dog godt å lese at dere fikk en så fin siste dag sammen. Stor klem til deg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:06   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Kjære deg, så trist å lese at Mio ikke ble bedre og måtte få slippe. Jeg føler med deg i sorgen, det er så vondt å gi slipp på disse firbente familiemedlemmene. Det var dog godt å lese at dere fikk en så fin siste dag sammen. Stor klem til deg.

Tusen takk, TM.

Gammel I går, 22:32   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Åh, medfølelse i sorga! Så vondt å høyre, men så godt at det vart ein god siste dag og ein god avslutning for ein fin venn

Gammel I går, 22:58   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Åh, medfølelse i sorga! Så vondt å høyre, men så godt at det vart ein god siste dag og ein god avslutning for ein fin venn

Takk, Hondacrv. Sant, 11 år med takknemlighet å se tilbake på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.