Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 00:02   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Mamma sender meg adventskalender med 24 hjemmelagde pakker på hvert år!

Åh, så utrolig koselig.

Svarte tidligere at mammaen min ikke gjorde noe for meg siden hun ikke bor her i byen, men jeg må vel legge til at når hun er på besøk så gjør hun vel bortimot alt for meg . Skikkelig husmorferie for meg å få mamma på besøk

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:31   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting faktisk.
Ikke kan hun sy eller strikke.
Ikke lager hun mat/kaker/syltetøy/brød.
Ikke stryker hun bunadskjorten min (det må du da klare selv, mitt barn)
Ikke ringer jeg til henne når jeg er syk
Ikke vasker eller rydder hun noe her hvis hun er barnevakt
Ikke kan hun noe med hagestell

Nå høres det ut som om jeg ikke har noen mor, men det har jeg da, og hun er ikke så verst heller.

Sist redigert av Myrsnipa : 29-08-07 kl 00:33. Årsak: kom på mere hun ikke gjorde. :knegg:
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:38   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mor sitter på føttene mine (jeg får nemlg stadig kalde føtter og mannens rumpe er slettes ikke bra nok ).

Gammel 29-08-07, 19:28   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mor sitter på føttene mine (jeg får nemlg stadig kalde føtter og mannens rumpe er slettes ikke bra nok ).

Den beste hittil!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:41   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får forresten fremdeles årlig tilsendt julekalender med utsøkt () tysk sjokolade.

Gammel 29-08-07, 08:53   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma har av en eller annen latterlig grunn sluttet å lage kalender til meg. Hun skylder på at jeg har fått Poden, og at det nå er hans tur. :dobbeltsnurt:

Men jeg får en påskehøne full av godis Det er en sånn usannsynlig stygg porselenshøne som det mest sannsynlig er meningen at man skal ha frokostegg oppi. Plass til MASSE snop.

Både jeg og Sambo har nesten hele slekta vår i Trondheim, men det er bare min mamma som sitter barnevakt. Vi er utrolig takknemlig for at hun gjør det.

Hvis noe må syes tar mamma seg av det, og jeg vet at om det er noe vi trenger til Poden, men ikke har råd til, eller ikke har tid til å skaffe der og da så fikser hun det. I fjor så fikk hun være "Ullundertøyansvarlig". Et ansvar hun tok svært seriøst.

I år har vi to inntekter, så jeg tror vi må stå for ullundertøyet selv.

Gammel 29-08-07, 08:57   #7
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Hun reparerer klær ,vasker huset mitt innimellom ,og syr gardiner og andre ting som trengs syes.
Og strikker masse til både meg og ungene .

Gammel 29-08-07, 09:19   #8
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma strikker ullsokker. Jeg strikker enorme mengder selv, men akkurat ullsokker syns jeg er så kjedelig at det er meg en stor glede å overlate den jobben til mamma. Spesielt vriene klesreparasjoner har det også hendt at hun har hjulpet til med.

Gammel 29-08-07, 09:20   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, absolutt ingenting.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 09:26   #10
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mamma er verdens beste bestemor.
Hun stryker bunadskjorta mi ennå, og hver lillejulaften får jeg julestrømpe med godteri oppi 8det får vi alle).
Jeg får påskeegg også.. :skrape:

Gammel 29-08-07, 09:41   #11
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Nei, absolutt ingenting.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:11   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Mamma spanderer når vi er ute og spiser. Det er vel det.

Gammel 29-08-07, 10:29   #13
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Lager et helvete så fort hun kan.
Det er vel det eneste jeg kan komme på. Ja.

Gammel 29-08-07, 10:30   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært lite, bortsett fra barnepass i ny og ne.
Vi kommer ikke spesielt godt overens, hun drikker for mye og da vil ikke jeg ha kontakt.

Gammel 29-08-07, 14:16   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:27   #16
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Hun strikker gensere, luer eller annet til gutta. Hun kan hjelpe meg med det meste, men ofte gir hun med råd så fikser jeg biffen selv. Hun sier aldri nei, hvis jeg spør om noe. Eller jo, i fjor sa hun nei til å stryke bunaden min, så da gjorde jeg det selv. I år tilbød min mormor seg, så hun hjalp meg denne gangen. Vi skal i dåp til helgen, derfor bunad nå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:45   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min døde for tre år siden. Før den tid var hun ikke opptatt av hva hun kunne gjøre for andre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:52   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Moren min bor langt unna, men når hun er her på besøk vil hun gjerne hjelpe til. Sist vasket hun vinduer.

Da jeg var innlagt på sykehus etter hjerneslaget, tok hun velferdspermisjon og kom for å avlaste mannen. Hun passet de eldste, vasket, laget mat, handlet osv. slik at mannen og snuppa kunne være mest mulig på sykehuset hos meg. Det er godt å vite at de stiller opp når man virkelig trenger det.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 16:27   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

• Stopper guttas frynsete buksebein
  • Tørker vekk fingermerker på kjøleskapsdøra
  • Vasker såpekoppen på vaskemaskinen
Også er hun ofte behjelpelig med å sy kostymer til eldstemann som driver med teater + det meste annet vi trenger noen sykyndige til.

Gammel 29-08-07, 16:56   #20
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vel, hun legger opp gardiner etc. for meg om det trengs .

Hun er en super shopping-og reisepartner! (og barnevakt)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.