Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dødsstraff

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 17:36   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg lurer på hvor mange som er urettmessig dømt til døden i USA, det er neppe få.

Jeg fant endel info på Death Penalty Info.
I 1997 hadde man funnet 17 uskyldige på death row i USA bare på de siste fire årene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:45   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Så du vet med sikkerhet at jeg ikke har innside innformasjon?

Tror jeg er mer enn godt nok innformert om hva som foregår i norske fengsler.

Å ja. Selvsagt. Du kjenner sikkert en som forteller deg aaaaaalt hva som foregår rundt om i alle landets fengsler, hvordan kunne jeg tro noe annet. Men da utnevner vi deg like gjerne til ekspert og så kan du begynne å utdanne oss alle om hvor fælt det er.

Gammel 04-09-07, 17:48   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_tab/

Gammel 04-09-07, 17:50   #64
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også forundret hver gang jeg hører noen si de er for dødsstraff. Skjønner ikke hvordan det er mulig egentlig.

Gammel 04-09-07, 18:29   #65
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å ja. Selvsagt. Du kjenner sikkert en som forteller deg aaaaaalt hva som foregår rundt om i alle landets fengsler, hvordan kunne jeg tro noe annet. Men da utnevner vi deg like gjerne til ekspert og så kan du begynne å utdanne oss alle om hvor fælt det er.

Skal vi i samme slengen utnevne deg til ekspert på hvor fp's medlemmer har kunnskapene sine fra.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:32   #66
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg blir også forundret hver gang jeg hører noen si de er for dødsstraff. Skjønner ikke hvordan det er mulig egentlig.

Ett par eksempler av mange
http://www.prodeathpenalty.com/Weiler.htm
http://www.prodeathpenalty.com/Killer.htm

Gammel 04-09-07, 18:33   #67
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Skal vi i samme slengen utnevne deg til ekspert på hvor fp's medlemmer har kunnskapene sine fra.

Gammel 04-09-07, 18:47   #68
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Så det er graden av grusomheten i domsavsigelsen som er avgjørende?
Hvordan løser dette problemet med de uskyldig dømte? "Dette var bare så fælt at du MÅ ha gjort det, lissom".

Syke mennesker som gjør syke ting bør isoleres, behandles, studeres ... ikke kverkes for offentlig forlystelse.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:10   #69
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Så det er graden av grusomheten i domsavsigelsen som er avgjørende?
Hvordan løser dette problemet med de uskyldig dømte? "Dette var bare så fælt at du MÅ ha gjort det, lissom".

Syke mennesker som gjør syke ting bør isoleres, behandles, studeres ... ikke kverkes for offentlig forlystelse.

Lille*My sa hun ikke forsto at noen kunne være for dødsstraff. Jeg ga to eksempler på hvorfor jeg er for. Og jeg tror det kommer klart frem at dødsstraff i disse to tilfellene ikke var for offentlig forlystelse, da tror jeg du må lese om igjen.

Gammel 04-09-07, 20:03   #70
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klar over at det er mange som er for, men det forundrer meg likevel. Men det burde det kanskje ikke, for primitive mennesker som faller for enkle argumenter og simple løsninger finnes det jo overalt sånn ellers, så hvorfor skulle ikke folk være hjernedøde nok til å være for middelalderske straffemetoder i et moderne, demokratisk samfunn også ...

De to eksemplene du viser til har ingenting å si for meg ang min oppfatning av dødsstraff. Dødsstraff hindrer ikke at slike forbrytelser skjer. Åpenbart, siden disse eksemplene kommer fra et land som faktisk har dødsstraff allerede. Man kan si mye om de som synes dødsstraff er en grei måte å kvitte seg med uønskede element på, men særlig løsningsorienterte er de i allefall ikke, hvis målet er å få ned kriminaliteten.

Sist redigert av My : 04-09-07 kl 20:09.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:20   #71
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Jeg er klar over at det er mange som er for, men det forundrer meg likevel. Men det burde det kanskje ikke, for primitive mennesker som faller for enkle argumenter og simple løsninger finnes det jo overalt sånn ellers, så hvorfor skulle ikke folk være hjernedøde nok til å være for middelalderske straffemetoder i et moderne, demokratisk samfunn også ...

De to eksemplene du viser til har ingenting å si for meg ang min oppfatning av dødsstraff. Dødsstraff hindrer ikke at slike forbrytelser skjer. Åpenbart, siden disse eksemplene kommer fra et land som faktisk har dødsstraff allerede. Man kan si mye om de som synes dødsstraff er en grei måte å kvitte seg med uønskede element på, men særlig løsningsorienterte er de i allefall ikke, hvis målet er å få ned kriminaliteten.

Det er det verste jeg har hørt så langt i denne tråden. Primitive mennesker som faller for enkle argumenter? Unnskyld meg, men det må da virkelig gå an at andre har en annen oppfatning uten at du kaller folk hjernedød! Makan til ignorant og arrogant uttalelse! Jeg la ikke ut de eksemplene for å forandre din mening, det var eksempler på hvorfor folk faktisk kan være for, siden du sa at du ikke skjønte at det var mulig.

Gammel 04-09-07, 20:30   #72
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det er det verste jeg har hørt så langt i denne tråden. Primitive mennesker som faller for enkle argumenter? Unnskyld meg, men det må da virkelig gå an at andre har en annen oppfatning uten at du kaller folk hjernedød! Makan til ignorant og arrogant uttalelse! Jeg la ikke ut de eksemplene for å forandre din mening, det var eksempler på hvorfor folk faktisk kan være for, siden du sa at du ikke skjønte at det var mulig.

Jeg har som regel ingen problemer i det hele tatt med at andre har en annen oppfatning enn meg, av en hvilken som helst sak. Og greier stort sett å se en sak fra flere sider uten problemer. Akkurat dette er ett av de få spørsmålene hvor jeg virkelig har vanskelig for å se at oppegående mennesker kan være for. Jeg skjønner fortsatt ikke at det er mulig, til tross for de to eksemplene. Sorry.

Gammel 04-09-07, 21:15   #73
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Slik at de innsatte aldri blir rehabiliterte, slik som i USA?

Blir fanger i Norge MER rehabiliterte enn fanger i USA?

Gammel 04-09-07, 21:19   #74
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Allikevel viser det seg at både insatte på death row og allerede henrettede har vært uskyldige.

Ikke for å unnskylde det at noen uskyldige får dødsstraff, for det er selvsagt grusomt, men det skjer uhyre sjelden.

Gammel 04-09-07, 21:22   #75
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jeg lurer på hvor mange som er urettmessig dømt til døden i USA, det er neppe få. En svart man blir gjerne dømt til døden for voldtekt på en hvit kvinne, mens en hvit mann slipper unna med mord på en svart kvinne. Sjikkeli rettfærdi.

Tullball! Det er slike utsagn og antakelser som ikke stemmer helt med fakta. Dersom du går inn og leser på offentlige amerikanske sider om death row, så finner du ut at det ikke er flere svarte pr. d.d. på death row enn hvite. Det er en myte, og den er ganske langt fra dagens virkelighet.

Gammel 04-09-07, 21:24   #76
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Å ja, her kommer USA-elskeren. Da er det vel bare å forlate tråden en gang for alle, for noe vettugt er det vel ikke å lese her nå.

Gammel 04-09-07, 21:25   #77
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja det er sjikkelig rettferdi. Det er også veldig rettferdig at penger kan kjøpe rike mennesker ut av knipa ved betaling av dyre advokater og kausjon. Det er rettferdighet på sin beste

Nå må dere gå inn og lese fakta da!
Ikke bare tro på gamle myter og antakelser hele tiden! Det er da virkelig ingen tilfeller som jeg kan finne frem til som har hatt dødsdom som har klart å kjøpe seg fri fra dødsstraffen.

Gammel 04-09-07, 21:33   #78
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jeg føler meg ikke spesielt primitiv, og heller søker jeg ikke alltid etter enkle løsninger pplyser:

Gammel 04-09-07, 21:36   #79
Elin

Elin sin avatar

Standard

Å ja, her kommer USA-elskeren. Da er det vel bare å forlate tråden en gang for alle, for noe vettugt er det vel ikke å lese her nå.

Ja, selvsagt. Kanskje man har et noe mer nyansert på USA og verden dersom man har bittelitt mer kunnskap om det enn arrogante, slitsomme og evigsure Sitron.

Det skulle være meg en sann fornøyelse om du forlot denne tråden og alle andre tråder for den saks skyld.

Gammel 04-09-07, 21:39   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er da virkelig ingen tilfeller som jeg kan finne frem til som har hatt dødsdom som har klart å kjøpe seg fri fra dødsstraffen.

Nei, de kjøper seg ikke fri fra en dødsdom de har fått, men de kjøper seg advokater som er så gode til å argumentere for seg at de slipper dødsdommen i utgangspunktet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.