Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekakeprat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du til pannekaker?
Ertesuppe 26 16,67%
Tomatsuppe 41 26,28%
Bacon, skinke e.l. 81 51,92%
Blåbærsyltetøy 96 61,54%
Jordbærsyltetøy 39 25,00%
Bringebærsyltetøy 26 16,67%
Annen suppe, annet syltetøy (spesifiser i tråden) 10 6,41%
Sukker, sirup e.l. 95 60,90%
Jeg spiser pannekaker som dessert (f.eks. med iskrem) 20 12,82%
Jeg liker ikke pannekaker 4 2,56%
Rømme 7 4,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 23:05   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er ikke den eneste, Nolo. Hvem fant på suppe, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke jeg heller. Syns det høres helt merkelig ut med suppe og pannekaker. Jeg hadde faktisk ikke HØRT om kombinasjonen før for vel 2 år siden.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Suppe til pannekake? Merklisch!

Der ser dere, suppedrager. Dere tar feil, og kan fra nå av ikke spise suppe og pannekaker til samme måltid uten å betale bot til pannekakenemda.

Gammel 08-09-07, 23:15   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker pannekaker både på tradisjonelt vis, dvs ertesuppe, blåbær&bacon, men også med stekt sopp, ost, paprika, ruccola, cottage cheese etc.

Gammel 08-09-07, 23:15   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mmm, pannekaker er jo så godt, men vi glemmer rett og slett og lage det... Jeg spiser dem gjerne med blåbærsyltetøy, men mannen har lært meg å spise pannekaker med sukker og sitron. Det er kjempegodt.

Det der suppegreiene er mer et alibi for å kunne spise pannekaker med søtt på til middag. Vi dropper stort sett suppa

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:26   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pannekaker er sånn passe godt. Snuppa er ikke så veldig begestret for det, men mannen elsker det.
Er det det som står på menyen liker jeg å spise de med sukker, syltetøy eller prim.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 13:59   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Mmm, pannekaker er jo så godt, men vi glemmer rett og slett og lage det...

Det skjer IKKE her:

Samtale som gjentar seg støtt og stadig:
Storebror: Hva skali ha til middag?
Mamma: Kjøttkaker/fisk/wok/whatever
Storebror (indignert): Men når skal vi ha PANNEKAKER??!!

Vi spiser med blåbærsyltetøy, stort sett.

Gammel 13-09-07, 15:02   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ofte suppe først, gjerne tomatsuppe. Så spiser vi pannekakene med sukker eller syltetøy, stort sett.

Sukker og bacon!? Sammen?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 00:28   #7
Vilja
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Vilja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Guttungen her i huset er veldig glad i pannekaker så det kommer på middagsbordet med jevne mellomrom. Mann vil ha bacon og jeg vil ha syltetøy, helst blåbær eller jordbær. Guttungen spise begge deler.

Merkelig det der med suppe og pannekaker, forresten. En del har vokst opp med det og sverger til det selv i voksen alder, mens resten ikke skjønner hva det har å gjøre sammen.

Vilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 00:34   #8
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Her kunne jeg faktisk krysse av fem plasser. Det er ikke så ofte vi lager pannekaker, men godt er det ja.
Hjemmefra er jeg vant til tomatsuppe først, men det liker ikke mannen, så da har det ikke blitt sånn nå.
Bruker ellers sukker og bacon eller stekt spekeskinke om vi har det.
Avslutter med blåbær og krem på som dessert.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 00:38   #9
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Pannekaker er godt ja, det likar alle her i huset. Eg og ungane et pannekaker med blåbærsylte og steikt flesk/bacon til, mannen skal ha sukker på i tillegg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 01:21   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

... Så hvorfor ser alle nordmenn rart på meg når jeg sier at pannekaker ikke er middagsmat? (Med mindre det er snakk om fleskepannekaker eller salte, fylte pannekaker, da.) ....

Hei, det e'kke sant, jeg blir sett rart på av nordmenn når jeg sier at man kan ha alt mulig rart til pannekaker.

Savner gamle kantina, der hadde dem pannekaker hver torsdag og de hadde stekte poteter og karbonader. Da ble det pannekaker, poteter og sursøt saus på meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 13:47   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, sursøt saus? Gærning.

Gammel 10-09-07, 17:45   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh, sursøt saus? Gærning.

Jepp, det sier alle andre også - ikke bare pga pannekakene.

Skal lage pannekaker til middag i kveld, med sterk, hjemmelaget tomatsuppe (løk, chili, poteter, finhakkede tomater), stekte poteter og stekt bacon til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:11   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt pannekaker og tomatsuppe til middag i dag.
Da kom jeg på at på jobben får de alltid servert med rømme til og måtte prøve det.
Det var knakende godt gitt. Litt sånn vaffler til middag følelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:18   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Liker ikke pannekaker!

Gammel 10-09-07, 15:43   #15
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vokst opp med tomatsuppe med egg i som "forrett" til pannekaker, men her i heimen lager vi kun pannekaker og de serveres med blåbærsyltetøy og sukker til. Synes det er godt med bacon til, men blir aldri så jeg ordner det, da lager jeg heller "fleskepannekake" (pannekake i ildfast form med baconbiter i)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:26   #16
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg lager kun grove pannekaker. Forskjellige typer grovt mel.
Har ikke sukker i røra heller.

Derimot er det vi har oppå ikke særlig sunt.
Jorbærsyltetøy, brunost, sukker og bacon.

Vi spiser det veldig sjeldent da så da er det greit.

Gammel 10-09-07, 16:32   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sprutet ut i latter da Rhett forlangte tomatsuppe til pannekaker første gang. Hvorfor ikke fiskeboller til, liksom? Men nå er det jo blitt rutine, og Sneipen kommer sikkert til å gjøre sine kommende kjærester like halvgal av det tullet.

Men i dag er ikke Rhett hjemme, så da blir det ovnspannekake uten suppetull. Med pølse og baconterninger.

Hva skal man forresten forvente av en mossing som spiser vaffel med pølse og syltetøy (ketchup valgfritt)? :kvalm:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:51   #18
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben og eldste mann sverger til bacon eller flesk til pannekakene.
Jeg holder på meg til sukker. Til nøds blåbærsyltetøy.

Dette er et måltid i seg selv. Ingen suppe ved først eller ved siden.

Ungene spiser vanvittig mye til middag når vi har pannekaker.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:31   #19
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt å lage noen sinsykt gode grove pannekaker. Og de er ordentlig gode med brunost inni. Før slankekuren brukte jeg gjerne sukker inni.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:33   #20
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har begynt å lage noen sinsykt gode grove pannekaker. Og de er ordentlig gode med brunost inni. Før slankekuren brukte jeg gjerne sukker inni.

Oppskrift?

Jeg fikk så lyst på pannekaker etter å ha lest denne tråden, at jeg fjernet fiskekaker fra menyen og satte opp pannekaker istedet. Gleder meg!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.