|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#63 |
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, rent fysisk er jeg ikke en spesielt dyktig hverken gravid eller føderske, og tror heller ikke jeg hadde taklet den rent emosjonelle delen av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Synes du virkelig det er bare egg?? Et egg vil jo faktisk føre til at du har et biologisk barn, selv om det er født av en annen. Jeg ville aldri kunne levd med tanken om at jeg ikke fikk være mor for mitt eget kjøtt og blod *egoistisk*
![]() |
#66 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke. Har ikke så lette svangerskap og fødsler at jeg ville tatt sjansen på det (utenom for å få barn selv). Jeg ville heller ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret fram og født, det vet jeg bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Skrekkøgle
|
Hvor mange egg har man? Det er vel noe enormt, mange mange fler enn man trenger, er det ikke så? Derfor tenker jeg at "det er bare egg". Det er jo bare arvestoff. Jeg er jo ikke mor...
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Mest på grunn av at jeg har trøblete svangerskap (bekkenløsning).
![]() |
#69 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg kunne dessverre ikke det. Jeg er full av beundring for dem som klarer det, men jeg vet selv at jeg ikke hadde klart å gi fra meg barnet ved fødsel. (selv om jeg selvsagt måtte ha gjort det)
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 18-09-07 kl 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Leser
|
Signerer.
![]() |
#71 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker lik som Anonyma. Hvis arvestoffet mitt er med, så er det mitt barn.
![]() |
#72 |
flisespikker
|
Slik tenker jeg også. For meg er det ingen stor prinsipiell forskjell på å donere bort et egg eller å adoptere bort et barn, og jeg ville ikke gjort noen av delene.
![]() |
#73 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Når man klarer å tenke slik går det, men jeg får ikke fridd meg fra tanken på at det egget er en del av meg, kanskje vil ligne meg både i skinn og sinn. Men all ære til de som klarer å dele, for jeg unne jo virkelig de som ikke har muligheten til å få barn å få hjelp til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
flisespikker
|
Bare for å klargjøre, altså: dette er mine følelser i forhold til mine egg (og barn) - ikke et forsøk på å argumentere mot Nabbe eller andre som opplever det annerledes eller tenker annerledes omkring saken. Det er kjempefint at noen kan få barn gjennom at andre hjelper dem, og jeg synes naturligvis ikke det er noe galt i hverken eggdonasjon eller adopsjon.
![]() |
#75 |
Gjer så godt eg kan
|
Heilt einig med Kaija. Eg hadde aldri klart det, men det er sjølvsagt kjempeflott at det finst dei som gjer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kunne vurdert det for en søster og dersom det dreide seg om hennes egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
er her
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, jeg tror jeg kunne våre det for en god vennine, eller for noen i nær familie. Men det kunne ikke vært mitt egg, ellers hadde jeg ikke klart den følelsesmessige biten.
![]() |
#78 |
Absolut ateist
|
Eh, nei. Et donoregg er når man får et egg fra noen utenfor prosessen. Som at Kenneth i dokumentaren brukte en tredjeperson til å lage Isaiah med. (noe jeg forøvrig tiltet på, måten han snakket om ED på) Om du hadde vært GS for en kvinne og en mann hvor de hadde laget et eller flere embryo med sin sperm og egg, så hadde det ikke vært et donoregg.
![]() |
#80 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Rent fysisk skulle jeg mer en gjerne stilt opp men tror ikke jeg hadde taklet det rent følelsesmessige ved det … dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|