Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 09:11   #61
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei. Jeg liker ikke å være gravid, jeg synes det er grusomt å føde og jeg ville blitt for følelsesmessig knyttet til barnet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:19   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne vært ovn, that's it. Og da bare for nær familie, evnt nære venner som sliter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:33   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, rent fysisk er jeg ikke en spesielt dyktig hverken gravid eller føderske, og tror heller ikke jeg hadde taklet den rent emosjonelle delen av det.

Eggdonasjon stiller seg litt annerledes for meg, men jeg har ikke tenkt så nøye over det egentlig.

Det er utrolig flott at noen gjør det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:38   #64
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Om det ikke var forbudt i min tro, kunne jeg nok donert egg. Jeg ser ikke på det som noe verre enn blod, annet enn at prosessen er litt mer krevende, vil jeg tro. Det er jo bare egg...

Synes du virkelig det er bare egg?? Et egg vil jo faktisk føre til at du har et biologisk barn, selv om det er født av en annen. Jeg ville aldri kunne levd med tanken om at jeg ikke fikk være mor for mitt eget kjøtt og blod *egoistisk*

Gammel 18-09-07, 09:40   #65
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nei det kunne jeg ikke vært

Syntes det er et slit å gå gravid, selvom jeg har fire barn og nå er jeg helt ferdig med svangerskap

Gammel 18-09-07, 09:41   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne jeg ikke. Har ikke så lette svangerskap og fødsler at jeg ville tatt sjansen på det (utenom for å få barn selv). Jeg ville heller ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret fram og født, det vet jeg bare.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:48   #67
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Synes du virkelig det er bare egg?? Et egg vil jo faktisk føre til at du har et biologisk barn, selv om det er født av en annen. Jeg ville aldri kunne levd med tanken om at jeg ikke fikk være mor for mitt eget kjøtt og blod *egoistisk*

Hvor mange egg har man? Det er vel noe enormt, mange mange fler enn man trenger, er det ikke så? Derfor tenker jeg at "det er bare egg". Det er jo bare arvestoff. Jeg er jo ikke mor...

Gammel 18-09-07, 09:54   #68
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Mest på grunn av at jeg har trøblete svangerskap (bekkenløsning).
Jeg kunne iallfall ikke ha vært det for nær familie. Om det hadde vært aktuelt ville det vært best om det var for fremmede.

Gammel 18-09-07, 09:56   #69
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kunne dessverre ikke det. Jeg er full av beundring for dem som klarer det, men jeg vet selv at jeg ikke hadde klart å gi fra meg barnet ved fødsel. (selv om jeg selvsagt måtte ha gjort det)

Dessuten hater jeg å være gravid, eneste grunnen til at jeg gjør det er pga premien.

:ego:

Eggdonor kunne jeg vært (men det er utelukket av medisinske grunner), jeg har selv stått på venteliste for å få donoregg.

Sist redigert av Blondie : 18-09-07 kl 10:02.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:58   #70
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke surrogatmor, ikke eggdonor. Ikke engang for de menneskene jeg var aller mest glad i. Jeg hadde ikke taklet den psykiske biten av det.

Signerer.

Gammel 18-09-07, 10:05   #71
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange egg har man? Det er vel noe enormt, mange mange fler enn man trenger, er det ikke så? Derfor tenker jeg at "det er bare egg". Det er jo bare arvestoff. Jeg er jo ikke mor...

Jeg tenker lik som Anonyma. Hvis arvestoffet mitt er med, så er det mitt barn.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:15   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tenker lik som Anonyma. Hvis arvestoffet mitt er med, så er det mitt barn.

Slik tenker jeg også. For meg er det ingen stor prinsipiell forskjell på å donere bort et egg eller å adoptere bort et barn, og jeg ville ikke gjort noen av delene.

Gammel 18-09-07, 10:17   #73
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man klarer å tenke slik går det, men jeg får ikke fridd meg fra tanken på at det egget er en del av meg, kanskje vil ligne meg både i skinn og sinn. Men all ære til de som klarer å dele, for jeg unne jo virkelig de som ikke har muligheten til å få barn å få hjelp til dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:19   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Slik tenker jeg også. For meg er det ingen stor prinsipiell forskjell på å donere bort et egg eller å adoptere bort et barn, og jeg ville ikke gjort noen av delene.

Bare for å klargjøre, altså: dette er mine følelser i forhold til mine egg (og barn) - ikke et forsøk på å argumentere mot Nabbe eller andre som opplever det annerledes eller tenker annerledes omkring saken. Det er kjempefint at noen kan få barn gjennom at andre hjelper dem, og jeg synes naturligvis ikke det er noe galt i hverken eggdonasjon eller adopsjon.

Gammel 18-09-07, 10:28   #75
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Nei, det kan jeg ikke klare å forestille meg at jeg kunne.

Kroppen min er ikke en god gravidkropp. Har vært mye tull hver gang. Og flere laaange fødsler skal det litt til at jeg utsetter meg for. Men det er underordnet det å måtte rive hjertet ut av kroppen ved å skulle gi bort barnet en har båret fram.

Heilt einig med Kaija. Eg hadde aldri klart det, men det er sjølvsagt kjempeflott at det finst dei som gjer det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:19   #76
jaså
Nybegynner

jaså sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
jaså har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kunne vurdert det for en søster og dersom det dreide seg om hennes egg.
Men om jeg virkelig kunne gjennomført det om jeg faktisk fikk en forespørsel er en annen sak. Det er lett å si hva man tror man vil gjøre når spørsmålet er hypotetisk, men jeg tror det er vanskelig dersom man faktisk står i den situasjonen at noen spør.

jaså er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:45   #77
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg tror jeg kunne våre det for en god vennine, eller for noen i nær familie. Men det kunne ikke vært mitt egg, ellers hadde jeg ikke klart den følelsesmessige biten.

Gammel 18-09-07, 11:49   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nei, men da ble det plutselig litt mer mitt. Ikke riktig så lett og distansere seg på den følelsesmessige biten.

Eh, nei. Et donoregg er når man får et egg fra noen utenfor prosessen. Som at Kenneth i dokumentaren brukte en tredjeperson til å lage Isaiah med. (noe jeg forøvrig tiltet på, måten han snakket om ED på) Om du hadde vært GS for en kvinne og en mann hvor de hadde laget et eller flere embryo med sin sperm og egg, så hadde det ikke vært et donoregg.

Gammel 18-09-07, 11:52   #79
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Tja, veldig usikker. Ingen problem å gå gravid og å føde.
Kunne ikkje vore det med mine egg men kanskje som kun rugekasse.

Gammel 18-09-07, 11:56   #80
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Rent fysisk skulle jeg mer en gjerne stilt opp men tror ikke jeg hadde taklet det rent følelsesmessige ved det … dessverre.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.