Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 06:14   #61
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Med storebror hadde jeg kjempeapetitt, men jeg gikk ganske mye, og kiloene rant av. Etter ett år veide jeg 4 kilo mindre enn da jeg ble gravid.

Med storebror var jeg mye mindre i aktivitet, og svangerskapskiloene forsvant, men ikke et gram mer.

Gammel 24-09-07, 07:00   #62
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:05   #63
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Ja. 36 kilo begge gangene, på få mnd.
Selv uten amming.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:14   #64
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg går ned til startvekt et par uker etter fødsel, så legger jeg sakte men sikkert på meg igjen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:16   #65
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her rant ingenting av.
Jeg ammet storesøster frem til hun var 18 mnd. og levde sunt samtidig som jeg mosjonerte mye. Alle 32 drittkiloene etter svangerskapet satt som støpt.

Gammel 24-09-07, 07:33   #66
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Phø!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:59   #67
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjorde de så absolutt ikke. Jeg hadde forventet å gå ned raskt når jeg ammet, men dengang ei.
Men jeg er veldig slank i utgangspunktet, så jeg tipper det er like greit at jeg ikke gikk ned alle kiloene med en gang.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:00   #68
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ned i vekt når jeg er gravid (veier mindre to dager etter ungen er ute enn jeg gjør før jeg ble gravid) og opp i ammeperioden. Jeg kjeder meg når jeg går hjemme, og når jeg kjeder meg så trøstespiser jeg, spesielt når jeg har appetitt som en hest.

Gammel 24-09-07, 08:14   #69
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På første gikk jeg fra 78 kilo til 49 på 6 uker, lite sunt, og jeg ble innlagt på sykehus for å være der om jeg skulle få hjerteinfark.Hadde veldig høyt stoffskiftet.

På nr 2 så har vekta etter at minsten hadde ploppet ut ennå rikket seg lite. Så den prøves å slankes bort,men de sitter som spikret.Har lavt stoffskiftet.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:22   #70
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ammet en kort periode (kun 3 mnd), men da jeg la inn årene (eller puppene) veide jeg 3 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid - Så jeg tror de rant av (håper på det, i og med at jeg håper og tror at amminga skal gå bedre denne gangen) - Mye var nok fordi jeg sleit sånn med amminga at jeg spiste lite.

Gammel 24-09-07, 08:39   #71
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, slett ikke. Jeg sleit med 15 kg. for mye i to og et halvt år etter fødselen. Nå er det sjelden det renner kiloer av meg da. Aldri faktisk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:46   #72
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg la på meg 22 kg med storesøster, alle de kiloene og mer til forsvant i ammeperioden og de tre første månedene da jeg var gravid med lillebror. Med lillebror la jeg på meg 18 kg, og de og flere til forsvant på 3 mnd, da sluttet jeg å amme.
Det skal legges til at jeg har gått på diett for å kunne amme de, og om man tar bort melk, egg, fisk, soya og gluten fra kostholdet, så er det ikke så mye igjen som man kan bli feit av som i tillegg smaker godt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:47   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la PÅ meg.

Men så ammet/pumpet jeg ikke i mer enn ca. 8 uker totalt (ufrivillig, jeg skulle mer enn gjerne ammet i 2 år!) så jeg bør vel egentlig ikke regnes med. Tror jeg går ned denne gangen siden jeg er operert og spiser lite.

Gammel 24-09-07, 08:50   #74
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt

Gammel 24-09-07, 09:02   #75
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, jeg gikk ikke ned i vekt i ammeperioden. De ti ekstra kilo som var igjen når Storesøster ble født, forsvant først når Turbotrollet var 2 år gammel. Da forsvant de helt av seg selv.

Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:04   #76
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg så "renner" kiloene av. Er ganske tynn i utgangspunktet, og første svangerskapet gikk jeg bare opp 8 kg pga. kvalme hele svangerskapet. Etterpå gikk jeg ned 16 kg i løpet av de første tre månedene. Andre gangen var jeg klar over at det var et problem, så jeg måtte rett og slett spise etter klokka, og måtte spise ganske mye i forhold til hva jeg egentlig pleide, men allikevel rant kiloene av. Tredje gangen satt ikke kiloene så løst, så da har jeg gått ned mye mindre enn hva jeg gikk opp i svangerskapet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:29   #77
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Pføy.

Jeg støtter helhjertens Teofelias teori.

Nå tisset jeg ut en 7-8 kg andre uka etter fødsel denne gangen, men det har nok mer med svangerskapsforgiftningen og den elleville vektøkningen jeg hadde de siste ukene før fødsel. Da det hadde stabilisert seg begynte kampen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:31   #78
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nr. 1: Svarte Annet. Jeg gikk ned i vekt, men det kan like gjerne skyldes at jeg gikk tur 3 ganger om dagen.

Nr. 2: Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt. Men her kan det også skyldes at jeg har gått lite tur, poden sover best hjemme i sin egen seng. Og så fullammet jeg kun i 3 uker. Deretter ble det gradvis mindre. Gikk først ned til matchvekt etter GR-kurs da poden hadde blitt 7 mnd.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:37   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en tøff barseltid. Snuppa hylte i 6 måneder, og jeg trøstespiste så det holdt. Vanlig og sunn mat gikk også ned i voldsomme mengder. Så jeg gikk på ingen måte ned mens jeg ammet, og av de 17 kiloene jeg hadde lagt på meg i svangerskapet så var det bare 10 som forsvant av seg selv.

Er veldig spent på hvordan det skal gå denne gangen, men har ingen forventning om å rase ned i vekt.

Gammel 24-09-07, 10:15   #80
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

De tre første gangene ble jeg tynn som en strek med en gang etter fødselen, og nesten for tynn i løpet av ammeperioden (selv om jeg spiste normalt). Den fjerde gangen merket jeg ikke noe særlig effekt av ammingen, og de ekstra kiloene fra svangerskapet satt godt. Jeg tror det hadde med alder å gjøre for min del. De tre første barna ble født mens jeg var i tjueåra, og det siste da jeg var 36, nærmere 37. Det skjer nok dessverre ett eller annet med forbrenningen når man nærmer seg 40.

Dette stemmer så absolutt. Bortsett fra att jeg kun fikk ett barn da jeg var i 20 årene, og Jonas kom da jeg var 34. Kiloene rant neimen ikke av da nei. Nå renner de sakte som tjære av etter iherdig trening men..... Det skjer DEFINITIVT noe med forbrenningen når man nærmer seg 40!

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.