Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 22:09   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Det har vært forskjellig med hvert barn egentlig.

Med nr 1 gikk jeg opp 17 kg, og da forsvant mange kilo de første månedene. Jeg gikk ned til - 3 kg i forhold til startvekten.

Med nr 2 gikk jeg opp 13 kg, men jeg gikk ikke ned i før-gravid-vekten igjen, selv om jeg fullammet lenge. Manglet 3-4 kg for å nå før-vekten.

Med nr 3 gikk jeg opp 13 kg, og gikk ned sakte de første månedene. Etter 6 måneder manglet jeg 2 kg på før-vekten. Da oppdaget vi at gutten var melkeallergiker og eggeallergiker, så jeg kuttet ut alt av dette i kosten min. Da gikk jeg ned 10 kg til på 6 måneder.

Og jeg har ved alle svangerskapene vært overvektig.

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:21   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg kun har ammet i seks uker foreløpig, får jeg nesten ta utgangspunkt i første ammerunde når jeg svarer.

Apetitten økte nok til at vekten holdt seg stabil, dessverre. Eller rettere sagt: Apetitten økte, og siden jeg var hjemme bød også muligheten seg til å småspise ganske ofte ... Type usunn småspising, ikke knaskegulrøtter og eple.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:24   #3
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Nei, dessverre. Havnet på samme som utgangspunktet (gikk vel opp 14 kg i svangerskapet)- Har vært nogenlunde stabil i 2 år etterpå +/- 8 kg).

Mine mål på stabil avslørre kanskje litt om min vekt.

Gammel 23-09-07, 22:40   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rant og rant, misses Blom. Jeg går ned, forhåpentligvis litt til.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:48   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei

De første ukerne etter at jeg hadde fått lillebror raste jeg i vekt, han spiste av meg all energi og 11 dager etter fødsel var jeg 21 kg lettere en dagen før jeg fødte. Nå var dette en kombo av at jeg hadde sinnsykt mye vann i kroppen og bare ved å få ut ungen var jeg 7 kg lettere. Men når lillebror var ca 2 måneder begynnte jeg å gå opp og veier nå ca 7 kg mer en jeg gjorde da jeg just hadde fått ham.

Jeg regner med at som med storebror så forsvinner kiloene når jeg slutter og amme, da jeg sluttet med amminga sist gikk jeg ned 8 kg på 2 måneder.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:51   #6
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg har muligens fått litt drahjelp av ammingen, men jeg har måttet trene ræva av meg (bokstavelig talt!) for å bli kvitt kiloene for alvor.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:58   #7
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Nei så absolutt ikke!

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:59   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt

Gammel 24-09-07, 07:14   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg går ned til startvekt et par uker etter fødsel, så legger jeg sakte men sikkert på meg igjen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:53   #10
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holdt barnet med en arm, mens jeg stappet i meg med den andre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:33   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Phø!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 06:14   #12
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Med storebror hadde jeg kjempeapetitt, men jeg gikk ganske mye, og kiloene rant av. Etter ett år veide jeg 4 kilo mindre enn da jeg ble gravid.

Med storebror var jeg mye mindre i aktivitet, og svangerskapskiloene forsvant, men ikke et gram mer.

Gammel 24-09-07, 07:00   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:05   #14
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Ja. 36 kilo begge gangene, på få mnd.
Selv uten amming.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 07:16   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her rant ingenting av.
Jeg ammet storesøster frem til hun var 18 mnd. og levde sunt samtidig som jeg mosjonerte mye. Alle 32 drittkiloene etter svangerskapet satt som støpt.

Gammel 24-09-07, 07:59   #16
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjorde de så absolutt ikke. Jeg hadde forventet å gå ned raskt når jeg ammet, men dengang ei.
Men jeg er veldig slank i utgangspunktet, så jeg tipper det er like greit at jeg ikke gikk ned alle kiloene med en gang.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:00   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ned i vekt når jeg er gravid (veier mindre to dager etter ungen er ute enn jeg gjør før jeg ble gravid) og opp i ammeperioden. Jeg kjeder meg når jeg går hjemme, og når jeg kjeder meg så trøstespiser jeg, spesielt når jeg har appetitt som en hest.

Gammel 24-09-07, 08:14   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På første gikk jeg fra 78 kilo til 49 på 6 uker, lite sunt, og jeg ble innlagt på sykehus for å være der om jeg skulle få hjerteinfark.Hadde veldig høyt stoffskiftet.

På nr 2 så har vekta etter at minsten hadde ploppet ut ennå rikket seg lite. Så den prøves å slankes bort,men de sitter som spikret.Har lavt stoffskiftet.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 08:22   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ammet en kort periode (kun 3 mnd), men da jeg la inn årene (eller puppene) veide jeg 3 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid - Så jeg tror de rant av (håper på det, i og med at jeg håper og tror at amminga skal gå bedre denne gangen) - Mye var nok fordi jeg sleit sånn med amminga at jeg spiste lite.

Gammel 24-09-07, 08:39   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, slett ikke. Jeg sleit med 15 kg. for mye i to og et halvt år etter fødselen. Nå er det sjelden det renner kiloer av meg da. Aldri faktisk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.