|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet? | |||
Kiloene rant av |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 22,56% |
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt |
37 | 22,56% |
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt |
46 | 28,05% |
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt |
38 | 23,17% |
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt |
4 | 2,44% |
Annet (presiser) |
9 | 5,49% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Med storebror hadde jeg kjempeapetitt, men jeg gikk ganske mye, og kiloene rant av. Etter ett år veide jeg 4 kilo mindre enn da jeg ble gravid.
![]() |
#62 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Ja. 36 kilo begge gangene, på få mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Teller ned
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg går ned til startvekt et par uker etter fødsel, så legger jeg sakte men sikkert på meg igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Her rant ingenting av.
![]() |
#67 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nei, det gjorde de så absolutt ikke. Jeg hadde forventet å gå ned raskt når jeg ammet, men dengang ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg går ned i vekt når jeg er gravid (veier mindre to dager etter ungen er ute enn jeg gjør før jeg ble gravid) og opp i ammeperioden. Jeg kjeder meg når jeg går hjemme, og når jeg kjeder meg så trøstespiser jeg, spesielt når jeg har appetitt som en hest.
![]() |
#69 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?På første gikk jeg fra 78 kilo til 49 på 6 uker, lite sunt, og jeg ble innlagt på sykehus for å være der om jeg skulle få hjerteinfark.Hadde veldig høyt stoffskiftet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg ammet en kort periode (kun 3 mnd), men da jeg la inn årene (eller puppene) veide jeg 3 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid - Så jeg tror de rant av (håper på det, i og med at jeg håper og tror at amminga skal gå bedre denne gangen) - Mye var nok fordi jeg sleit sånn med amminga at jeg spiste lite.
![]() |
#71 |
Borte
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nei, slett ikke. Jeg sleit med 15 kg. for mye i to og et halvt år etter fødselen. Nå er det sjelden det renner kiloer av meg da. Aldri faktisk.
![]() |
#72 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg la på meg 22 kg med storesøster, alle de kiloene og mer til forsvant i ammeperioden og de tre første månedene da jeg var gravid med lillebror. Med lillebror la jeg på meg 18 kg, og de og flere til forsvant på 3 mnd, da sluttet jeg å amme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg la PÅ meg.
![]() |
#74 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt
![]() |
#75 |
Passiv
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nei, jeg gikk ikke ned i vekt i ammeperioden. De ti ekstra kilo som var igjen når Storesøster ble født, forsvant først når Turbotrollet var 2 år gammel. Da forsvant de helt av seg selv. |
![]() |
![]() |
#76 |
Står på egne ben
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Hos meg så "renner" kiloene av. Er ganske tynn i utgangspunktet, og første svangerskapet gikk jeg bare opp 8 kg pga. kvalme hele svangerskapet. Etterpå gikk jeg ned 16 kg i løpet av de første tre månedene. Andre gangen var jeg klar over at det var et problem, så jeg måtte rett og slett spise etter klokka, og måtte spise ganske mye i forhold til hva jeg egentlig pleide, men allikevel rant kiloene av. Tredje gangen satt ikke kiloene så løst, så da har jeg gått ned mye mindre enn hva jeg gikk opp i svangerskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Smugleser
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Pføy.
![]() |
#78 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nr. 1: Svarte Annet. Jeg gikk ned i vekt, men det kan like gjerne skyldes at jeg gikk tur 3 ganger om dagen.
![]() |
#79 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg hadde en tøff barseltid. Snuppa hylte i 6 måneder, og jeg trøstespiste så det holdt. Vanlig og sunn mat gikk også ned i voldsomme mengder. Så jeg gikk på ingen måte ned mens jeg ammet, og av de 17 kiloene jeg hadde lagt på meg i svangerskapet så var det bare 10 som forsvant av seg selv.
![]() |
![]() |
#80 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?
Dette stemmer så absolutt. |
![]() |
![]() |
![]() |