Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du do-børsten på offentlige toaletter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du toalettbørsten på offentlige toaletter?
Ja, selvsagt 41 32,03%
Nei 52 40,63%
Jeg bommelommer ikke på offentlige toaletter 31 24,22%
Annet, spesifiser i tråden 4 3,13%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 07:53   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du do-børsten på offentlige toaletter?

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

* Toalettringen dekkes med papir
B* To tørk legges i bunn for å unngå søl
* Jeg bæsjer
* Jeg tørker meg og spyler ned
Ved behov:
* Jrg tar litt toalettpapir og løfter opp toalettsetet uten å være i direkte kontakt med svineriet
* Jeg tar et nytt papir og holder toalettbørsten med dette
* Vask, spyl og toalettring ned
B* Kort ventetid og deretter nytt spyl, kun for å vaske ren børsten
B* Børsten ristes forsiktig mot kanten og løftes forsiktig over i holderen
* Håndvask!

Men hvorfor ikke bare tørke kjapt av setet, sette seg, gjøre det man må, spyle ned og gå?

*På vegne av vanvittig mange som står og venter*

Gammel 26-09-07, 07:56   #62
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vet dere forresten at det er mindre bakterier på doringen enn på på f.eks tastaturet ditt? Det var noe å tenke på det tenker jeg.

http://www.nrk.no/programmer/radio/n...asset/1.897128

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:19   #63
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hvorfor ikke bare tørke kjapt av setet, sette seg, gjøre det man må, spyle ned og gå?

Tomeito, tomato....
Du gjør det på din måte, jeg på min. Til opplysning har jeg aldri observert noen som er kjappere på do enn meg.
Hendene vasker jeg forresten alltid utenfor båsen derosm mulig, nettopp av hensyn til de som eventuelt venter.

Hadde forresten heller ventet meg pes for papirforbruket, ser for meg en liten busk som forsvinner ned sluket hver gang.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:46   #64
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bruker du do-børsten på offentlige toaletter?

Det tar ikke noe lenger tid å legge litt papir på ringen, enn å tørke den av altså.
Og å legge papir oppi selve doen tar ikke tid det heller, det gjøres etter at man har satt seg egentlig (snakker for seg selv).
Og da unngår man søl, samt at man ikke kringkaster til hele doen hva man gjør : prippen:
Jeg kjenner så og si ingen som er så raske på do som jeg er

(hvis du dog siktet til den siste avhandlingen til balansekunstneren så kan jeg være helt enig i at den hørtes ut som den tok litt tid ja)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:53   #65
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Denne tråden bekrefter det jeg lenge har hatt en mistanke om: Jeg er langt mindre "fin på det" enn de fleste andre. Det gjør meg overhodet ingenting å benytte offentlige toaletter. Jeg legger kun papir på setet om miljøet virker skittent. Og selvsagt bruker jeg toalettbørsten om det er nødvendig.

Som Adrienne sa: Man forlater toalettet i den stand man selv ønsker å finne det.

Som jeg skulle sagt det selv.

Gammel 26-09-07, 19:04   #66
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det har falt meg inn en gang å bruke dobørsten på et offentlig toalett.

Gammel 26-09-07, 19:11   #67
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobørste på offentlig toalett? Nei, det har vi ikke hørt om. Men nå driter jeg ikke i offentlige toaletter, da. Helst bare hjemme. Jeg har rett og slett ikke kall ute, men det kommer som regel tre minutter etter at jeg parkerer skoene.
Og jeg legger alltid papir nedi sånn at det ikke skal plaske sånn.

Gammel 26-09-07, 19:15   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine fiol-bæsjer etterlater seg ikke merker i doen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:39   #69
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så det er her dere er, dere fisefine papiroverforbrukere som lager laang kø på do. Jeg er alt for bereist til å kunne fyse av norske doer. Hva menes egentlig med offentlige toaletter? Sånne offentlige som du putter på en femmer eller går inn på rett fra gata, eller alle doer på kafé, pub, utesteder, kino og diverse?

Er nok litt sløv til å bruke do-børste etter meg, men unngår selv doer som vitner om at andre også har brukt dem, om jeg kan. Har vel aldri sagt at jeg er konsekvent? Det der med å tisse i hockey-stilling har jeg heller aldri skjønt (kan gjøre det ute, men ikke over en do).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:20   #70
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg slutter meg til de mindre finslige her inne - har ingen problemer med offentlige toaletter. Tror jeg må være godt vaksinert etter mange ekle doopplevelser i eksotiske strøk. Gidder sjelden å dekke til ringen med papir (for noe styr, og papiret sklir jo uansett bort, og beskytter det over hodet mot noe som helst?), og dobørsten har jeg nesten aldri brukt - tanken på dryppende vann over kanten synes jeg og er verre enn at driten holder seg nedi do. Den kryper jo ikke akkurat opp av skåla til det aller
helligste heller.

Gammel 26-09-07, 20:49   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det nok litt omvendt enn de fleste andre bereiste, ser jeg. Bisarre toalettomgivelser har gjort det til en vane å stå eller legge papir, jeg gjør det til og med på jobben.

Og ikke bruker jeg håndsåpe eller håndfønere heller. :sunn og frisk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:51   #72
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg eier ikke verken bakterieangst eller offentlig-toalett-fobi, sitter ned på setet og bruker dobørsten etter meg om det trengs. I likhet med tink har jeg reist en del, og sett ting den jevne offentlige toalettgjenger i Norge ikke engang kan forestille seg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:58   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Så det er her dere er, dere fisefine papiroverforbrukere som lager laang kø på do. Jeg er alt for bereist til å kunne fyse av norske doer.

Jeg må si at jeg foretrekker de asiatiske hull-i-gulvet-doene. Da slipper man å sitte på noe som helst. Jeg kan ikke skjønner at folk misliker disse. Det er kjempepraktisk. Og dessuten mer hygienisk enn vanlig do. Hadde jeg valget mellom vanlig og hull i gulv, valgte jeg alltid det siste.

Opplevde en gang i Singapore at en dame gikk inn og sjekket dassen etter meg, for å se om den var ren. Hun jobbet der.
I Malaysia husker jeg at jeg måtte betale to ringgit for tre-fire tørk med dopapir (utrolig med ansatte på disse toalettene!), og jeg skal hilse og si at dette IKKE var nok papir til den diarérunden jeg hadde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:04   #74
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg eier ikke verken bakterieangst eller offentlig-toalett-fobi, sitter ned på setet og bruker dobørsten etter meg om det trengs. I likhet med tink har jeg reist en del, og sett ting den jevne offentlige toalettgjenger i Norge ikke engang kan forestille seg.

Jeg har ennå ikke vært på et toalett i Norge - offentlig eller ei - som har vært så ille at jeg har snudd i døra. Jeg gjør som Tinetoff. gså bereist:

Gammel 26-09-07, 21:06   #75
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg må si at jeg foretrekker de asiatiske hull-i-gulvet-doene. Da slipper man å sitte på noe som helst. Jeg kan ikke skjønner at folk misliker disse. Det er kjempepraktisk. Og dessuten mer hygienisk enn vanlig do. Hadde jeg valget mellom vanlig og hull i gulv, valgte jeg alltid det siste.

Nemlig. Veldig mye bedre - de fører også til mye mer effektive dobesøk. Selv i hypermoderne Japan er (var i hvert fall på 80-tallet) slike hull-i-gulvet-doer vanligere enn sittedoer. Faktisk så jeg vestlige sitte-doer med bruksanvisning klistret på veggen som med fyrstikkmenn viste hvordan man skulle sitte osv.

Gammel 26-09-07, 21:11   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nemlig. Veldig mye bedre - de fører også til mye mer effektive dobesøk. Selv i hypermoderne Japan er (var i hvert fall på 80-tallet) slike hull-i-gulvet-doer vanligere enn sittedoer. Faktisk så jeg vestlige sitte-doer med bruksanvisning klistret på veggen som med fyrstikkmenn viste hvordan man skulle sitte osv.

Det eneste jeg har hatt problemer med, var diaré på en 18 timer lang togtur, hull i gulvet, krengete tog og krampe i lårene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:28   #77
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Gidder sjelden å dekke til ringen med papir (for noe styr, og papiret sklir jo uansett bort, og beskytter det over hodet mot noe som helst?)

Nei, jeg tror ikke papir på ringen beskytter over hodet, men det sier seg vel selv?

Aminta og Mim, jeg får vel minne om at enkle ting kan beskrives langdrygt uten at det egentlig sier noe om faktisk tidsbruk på hendelsene? Det burde være nok å henvise til 1000 sider om et døgn i Dublin? Jeg lover at det har aldri vært meg som har laget kø for dere.
: engstelig for å få somlemerkelapp:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:41   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vet dere forresten at det er mindre bakterier på doringen enn på på f.eks tastaturet ditt? Det var noe å tenke på det tenker jeg.

http://www.nrk.no/programmer/radio/n...asset/1.897128

Jeg vasker både telefon og tastatur jevnlig med desinfiseringsgreier. :frisk:
Jeg har ingen problemer med doer hverken på pub eller jobb, kafé eller hotell.
1) Jeg er oppvokst med utedo.
2) Etter å ha vært på utedo i Venezuelas jungel (edderkopper på størrelse med tekopper og små gule slanger) og på tyrkiske busstasjoner er liksom ingenting særlig ekkelt lenger.
3) irske landsbygdpubdoer eller tsjekkiske veikrodoer tidlig på nittitallet gjør heller ikke noen finslig av seg. Det herder.

Jeg fatter ikke at det går an å holde seg. Må man, så må man. Å måtte hjem for å gjøre sitt fornødne er jo helt umulig dersom man reiser i jobben, jobber lange dager eller i det hele tatt er utenfor huset mer enn 3-4 timer.

Jeg er sikker på at balansekunstneren er *uhorvelig* kjapp, men jeg er allikevel bekymret for papirforbruket. Og papir oppi doen? Rart det blir klimakrise... Fordi det ikke skal høres at damer bæsjer, liksom? nei, for damer bæsjer egentlig ikke, gjør de vel...

Gammel 26-09-07, 22:12   #79
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

... nei, for damer bæsjer egentlig ikke, gjør de vel...

I følge min gode venninne bæsjer damer jordbær.

Gammel 26-09-07, 22:47   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FOR noen fisefine dopyser!!

Helt på linje med Mim.

Ikke særlig hygienisk heller, all denne papirdanderingen, er det vel? Mye større risiko for å få hendene borti både det ene og det andre. Det gjør tross alt ingenting med bakterier på lårene. På hendene, derimot...

(Og det er titusenvis ganger flere bakterier på kjøkkenkluten din eller inne i mikroen enn på et offentlig toalettsete...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.