|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Sist jeg var oppe i denne situasjonen, var både mann og de tre barna slått ut av influensa. Det sier seg selv at han ikke var i stand til å ta vare på barna i den situasjonen, så jeg tok fri.
![]() |
#2 |
godt brukt
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hadde mann og barn vært hjemme med spysyken så hadde jeg også vært hjemme. Det er helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har aldri oppstått en slik situasjon med oss, så jeg vet ikke, men vil annta at det kommer helt ann på hvilken sykdom og hvilken grad det er snakk om, og hvordan jeg eller min mann føler seg. Med tanke på å ta vare på både seg selv og barnet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja, om ektefelle og barn er syk blir jeg hjemme. Jeg forventer det samme av mannen. Er jeg for syk til å gå på jobb, er jeg for syk til å ta meg av sykt barn.
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hadde mannen min vært så syk at han hadde hatt vanskelig for å ta seg av barna, hadde jeg vært hjemme ja.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Klart jeg er hjemme. Skulle bare mangle.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har hendt ja, men vi prøver selvsagt å unngå det.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Har ei datter som så og si aldri er syk, og en mann som er likedan. Så her har det aldri vært en problemstilling.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Verken mann eller barn er syke, så her er det bare jeg som står for sykefraværet. Jeg klarer som regel å ta vare på meg selv.
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg hadde satt veldig pris på at sambo var hjemme hvis jeg var syk itillegg til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Det er så mange som sier dette. Jeg må bare bryte sammen og tilstå at jeg nok har vært hjemme fra jobb selv om jeg hadde kunnet ta meg av et barn. Smøre skiver og sette på video og sånn.
![]() |
#12 |
|
Merk at jeg skriver sykt barn. Et friskt ikke-bleie-barn kan jeg greie, men ikke en unge som er syk.
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hadde jeg hatt mann og barn med spysyke, så hadde jeg forlatt huset sporenstreks. :egoist:
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja, jeg sier det igjen. Vi er heldige som nesten aldri er syke her, sykefraværet er nesten bare jentene som står for og da er det som regel forkjølelse, og da bytter vi på å bli hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Min erfaring tilsier at syke barn er langt lettere å håndtere enn friske. Muligens jeg er heldig med mine unger og deres oppførsel under sykdom.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
De ganske få gangene jeg har vært hjemme med syk pode, har han sjelden trengt annet stell enn det Kirsebær nevner - sette på video og hente mat, liksom. Veldig lett å håndtere, ja. Har man et barn som er så sykt at det faktisk trenger kontinuerlig behandling og pleie, er det naturligvis noe annet.
![]() |
#17 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Som en som er 41 uker + 2 dager gravid med en 2-åring med omgangssyke hjemme så kan det nok hende at pappaen skal få seg noen timer hjemme i morgen sammen med oss... :urk: Selv om jeg selv ikke engang er syk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Det høres udelt fornuftig ut. Du bør jo absolutt ikke utsette deg selv for mer omgangssyke enn høyst nødvendig nå. Hva om du blir syk og må føde med omgangsyke – og står i fare for å smitte babyen etter fødsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg er hjemme |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|