|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist observasjon ...Jeg har et overvektig barn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En trist observasjon ...Flott innlegg, Kie! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Sv: En trist observasjon ...Ellers vet jeg jo hvordan man som forelder i en slik situasjon kanskje kan kjenne på noen forsvarsmekanismer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg må innrømme at det ikke er innholdet i hovedinnlegget jeg reagerer mest på. Selv jeg som er feitTM skjønner at overvektige unger ikke bør få muligheten til å stappe i seg godter offentlig på høylys dag. |
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En trist observasjon ...
Jeg lurer på om mange som svarte i tråden har blandet den sammen med utallige negative opplevelser med folk som kjefter på dem fordi de spiser en bolle og sånn. Det er som vanlig forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg nesen.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Jeg må si at jeg ikke ser den store forskjellen mellom de to eksemplene du kommer med her, og som du vekter så veldig forskjellig. Hovedinnnleggers beskrivelse av fråtsing (som du igjen tolker som overspising) er noe man kan se personer gjøre over alt:
Hvem har ikke hevet i seg mat kjapt, fordi man har dårlig tid? Jeg vil anta at man kan se mennesker i alle slags fasonger spise på en måte som passer hovedinnleggers beskrivelse? Det er kanskje bare litt lettere å diagnostisere en overvektig som "overspiser" eller "fråtser"?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for svar. Jeg har selv lignende erfaringer.
Amen!
Helt enig. Avsky og tristhet befinner seg i hver sin ende av "tolkningsskalaen" spør du meg.
Jeg tror du fanget noe av essensen av hovedinnlegget her, uten at jeg skal være alt for påståelig. Man observerer noe, reflekterer og får noen tanker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Definér.
|
|
|
#10 |
|
weird
Jeg feilernærer mitt barn hver eneste uke. Her kaller vi det lørdagsgodt.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg er feit og reagerte ikke på HI. Men jeg reagerer derimot på at folk, bevisst eller ubevisst, ilegger disse menneskene ting de ikke aner noe om.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist observasjon ...Nå var vel denne tråden ikke ment som en diskusjon om barn og ernæring i utgangspunktet, men det er jo bare fint om du vil ta på deg å lage en slik løsningsorientert tråd.
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg lurer fremdeles på om noen kan utdype og begrunne påstanden om at det er ok å ikke hjelpe et barn som har lett for å bli overvektig med at man følger foran med et godt eksempel og drar barnet ut og aktiviserer det.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: En trist observasjon ...Slik jeg ser det, er det ingenting i veien for å skrive ned sine tanker og følelser, men jeg synes kie skriver noe veldig viktig her. Tankene og det at du tenker "ditt" kan veldig ofte vises utenpå i form av kroppsspråk, og akkurat det bør man være veldig forsiktig med. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Du har ikke skrevet at du har dømt noen, det er vel ingen som har skrevet det rett ut her, vel? Selv ikke Muad'Dib eller hovedinnlegger, men det er ganske tydelig hva de mener. Det er likevel flere uttalelser fra deg jeg reagerer på. F.eks:
For eksempel.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En trist observasjon ...Nå skal jeg så godt jeg kan prøve å holde tunga rett i munnen og prøve å forklare hvorfor jeg ikke reagerte på samme måten som mange andre på HI. Det var jo ganske kort skrevet, og de fleste av oss brukte nok mye av våre egne tanker, erfaringer og referanser for å fylle ut bildet.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Selv om man ikke synes noe om at barn gomser innpå med godteri så behøver faktisk ikke det bety at man dømmer noen.
|
|
|
#19 |
|
weird
Sv: En trist observasjon ...Polyanna:
|
|
|
![]() |
|
|