Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten tanke fra meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 13:51   #61
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten tanke fra meg...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg trodde jeg var alene.

Du er ikke alene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:22   #62
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En liten tanke fra meg ...

Blir jo litt ekstremt da. Kamuflasje er jo bare et mønster. Skal vi ikke ha på ungene feks skotskrutete fordi da tror alle de er skotter? Eller tror dere et barn i regnbuedress er en regnbue? Eller at mamman EGENTLIG ønsker seg en skotte, kriger eller en regnbue, men måtte ta til takke med den skarve babyen.

Klær er klær. Ikke vite å legge SÅÅÅ mye i det vel.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:37   #63
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Eller tror dere et barn i regnbuedress er en regnbue?

Selv syns jeg dyreklær kan være umåtelig søtt. Og apropos temabekledning: Kan ikke vente til desember, da skal den lille gubben få seg nisselue

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:38   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir jo litt ekstremt da. Kamuflasje er jo bare et mønster. Skal vi ikke ha på ungene feks skotskrutete fordi da tror alle de er skotter?

Jeg bryr meg generelt lite om hva folk har på seg og om folk kler barna sine ut som skotter, indianere, marihøner, fjellklatrere eller kameler. Men akkurat soldatklær får jeg nesten vondt av å se på barn, fordi det er så mange barn i verden som går i soldatklær på ordentlig, og det er disse barna jeg får et glimt av inni meg hver gang jeg ser det. Det er den assosiasjonen som gjør at jeg misliker det sånn, det er ikke fordi "alle tror" at de faktisk er soldater. (Jeg tror naturligvis ikke at det er så mange som bevisst ønsker å kle ut barna sine som barnesoldater, like lite som jeg tror de fleste som kler barna sine i dyrekostymer gjør det fordi de egentlig ønsker seg dyr.)

Det er ikke noe utbredt problem i verden at barn tvinges til å gå rundt forkledt som skotter eller teddybjørner og slakte naboene sine, og derfor har jeg ikke tilsvarende magefølelsesreaksjon på slike påkledninger. (Der er det bare stilsansen som står i veien. )

Og jeg har ikke sagt ett ord om at ikke du eller andre "skal" ha kamoklær på ungene deres, jeg sier bare at jeg ikke liker det, og hvorfor.

Gammel 15-10-07, 16:49   #65
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siktet vel egentlig mest til hovedinnlegger som tror at alle som kler ungene i kaninluer EGENTLIG ønsker seg en kanin.

Gammel 15-10-07, 16:52   #66
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker heller ikke dyreklær på småbarn.

Noe av det som har gjort mest inntrykk på den fronten, er imidlertid dette - ikke rart de ikke fikk komme inn.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:04   #67
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg liker heller ikke dyreklær på småbarn.

Noe av det som har gjort mest inntrykk på den fronten, er imidlertid dette - ikke rart de ikke fikk komme inn.

??? Fordi?

Gammel 15-10-07, 17:19   #68
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

??? Fordi?

Fordi de er smådjevler. Det var ikke så alvorlig ment.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:20   #69
Pastill
Pauset

Standard

Fordi de er smådjevler. Det var ikke så alvorlig ment.

Pfft. Du mente det du.

Gammel 15-10-07, 17:39   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tvillingene Damien og Beelzebub gråt hele formiddagen fordi de ble nektet adgang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:54   #71
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Barn i dyredrakter kan være veldig søte, barn i kamoklær er ikke det.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tvillingene Damien og Beelzebub gråt hele formiddagen fordi de ble nektet adgang.

Tenk på den stakkars Mormoren som hadde gledet seg til å se utstillingen sammen med barnebarna på 6 uker.

Gammel 15-10-07, 17:56   #72
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette er at jeg jobber av og til på Cubus, og der har vi fått inn noen bamsedresser til nyfødt. Utedress i skikkelig bjørnefor med ører og hale. Har selv kledd min sønn i dyreluer og tøfler med fotspor, men har ikke tenkt på det på denne måten før. Syns plutselig det ble så meningsløst å bruke dyreklær for å "få babyen søt".. Satt på spissen...

Camoklær er jeg mer imot. Syns det ser altfor voldsomt ut. Får krigsassosiasjoner ja.

Gammel 15-10-07, 17:58   #73
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siktet vel egentlig mest til hovedinnlegger som tror at alle som kler ungene i kaninluer EGENTLIG ønsker seg en kanin.

Tror jo ikke det da Bare skulle sette det på spissen

Gammel 15-10-07, 18:02   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo forskjell på å kle ungen i heldekkende kanindrakt (noe jeg aldri har sett utenfor et karneval) og på å ha ei lue med bamseører eller lignende på? Jeg synes det kan være fryktelig søtt med sistnevnte.

Gammel 15-10-07, 18:06   #75
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ja folk syns nok det er grenseløst søtt, for det selger som bare det. Jeg er bare litt sær av og til.

Gammel 15-10-07, 18:24   #76
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri tenkt så veldig på det, om jeg har kledd barna i dyredrakter eller at det skal være søtt med ører på luene. Er meget mulig vi har syndet mye her altså

Jeg liker ikke kamuflasje klær punktum. Spesielt ikke i byen eller noe sånt. Prøver man på en måte å bli "borte"? Ikke liker jeg leopardmønstrete fuskpels heller, så et gyselig eksempel her om dagen

Gammel 15-10-07, 18:37   #77
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg boikotter forresten Anne Geddes mer enn jeg gjør dyrekostymer.

Det er jo hun med blomsterbarnbildene! Jeg ble gjort oppmerksom på bildene hennes på et forum for noen år siden. Det er det kjipeste og mest usmakelige jeg har sett i mitt liv. Alle som ga sitt besyv med i tråden (og det var ikke få), syntes bildene var aldeles nydelige. Mens jeg følte at jeg var havnet på feil klode. (Det viste seg senere at det var akkurat det jeg var.)

Har prøvd å finne dem igjen senere, uten hell, da jeg hadde glemt fotografens navn. Takk, takk.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 18:41   #78
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker bildene til Anne Geddes.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:54   #79
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det er jo hun med blomsterbarnbildene! Jeg ble gjort oppmerksom på bildene hennes på et forum for noen år siden. Det er det kjipeste og mest usmakelige jeg har sett i mitt liv. Alle som ga sitt besyv med i tråden (og det var ikke få), syntes bildene var aldeles nydelige. Mens jeg følte at jeg var havnet på feil klode. (Det viste seg senere at det var akkurat det jeg var.)

Har prøvd å finne dem igjen senere, uten hell, da jeg hadde glemt fotografens navn. Takk, takk.

Jeg sendte en mail til henne, dvs sekretæren, en gang for å forhøre meg om hvordan de tok bildene osv. For det ser jo unektelig ikke sunt ut for spedbarn å være oppstilt på den måten. Joda, hun brukte gjerne 3-5 dager for å få det perfekte bildet av en baby.

Gammel 15-10-07, 21:04   #80
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik som dette:

Babyene er jo skjønne, men det hadde de jo vært uansett.
Selv tror jeg ikke noen av barna lider så veldig i opptakene hennes, i så fall er det ganske hårreisende.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.