Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 12:36   #61
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Vi gir mellom 200 og 500 til TV aksjonen. Lurer på om jeg skal springe på Shell og veksle det i 20 ere og la Junior få putte pengene på? Eller er det slemt

Monsoon: Jeg tror de begynner å gå kl 16.00 og i 2 til 3 timer etter det?

Gammel 21-10-07, 12:46   #62
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Pleier å gi 25 kr. Men i år gir vi bare 20 kr. Det er det jeg har liggende i småpenger - i kronestykker. Ungene skal få putte dem i bøssa.

Av de tyve kronene så er det vel få som kommer dit de opprinnelig var tiltenkt, skjønner jeg.

Jeg synes tankegangen om at noe av pengene skal gå med til administrasjon skal medføre at man gir mindre er veldig merkelig. Jeg tenker motsatt: da er det jo desto viktigere å gi litt ekstra sånn at barna får det man har tiltenkt dem. Jeg kommer til å gi en ganske stor sum til TV-aksjonen i år, pleier å gjøre det. Det var noe jeg sverget på (i likhet med Missa) i studietiden at da jeg levde for 5000 kr i måneden og ga 300 til TV-aksjonen skulle jeg ihvertfall gi tilsvarende i forhold til lønnen min senere.

Oppfordring til Mitzya: Hva med å bli vilt gavmild og smelle til med 30 kr i år?

Gammel 21-10-07, 12:48   #63
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Junior skole har hatt åpen dag, hvor inntektene gikk til årets TV aksjon, så der bidro vi med 400 kr.

Junior skal putte 100 kr i mynt på bøssa når de kommer hit.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 13:17   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kamerat av oss gir 10 % av lønnen sin hver måned (bruttolønnen, til og med) til veldedige formål. Det er beundringsverdig, synes jeg. Han tjener ikke spesielt mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 13:20   #65
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper de kommer innom her i år, for det har de ikke gjort de siste årene siden vi bor på baksiden av huset. Jeg har en pringlesboks full av småmynter, tenkte å tømme den ikveld. Men hvis de ikke kommer, så setter jeg inn penger.

Gammel 21-10-07, 13:41   #66
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi er helt blakk, så jeg vet ikke hvor mye vi får til i år.
Jeg ser det ligger 32,50 på bordet her, så da blir det vel det vi gir. Skulle gjerne gitt mer.

Jeg synes ikke du skal sukke, jeg synes du skal være stolt! Det er dumt hvis dette blir en konkurranse i å gi mest mulig. Gir man 32,50 når kontoen er tom er det ikke dårligere gavmildhet enn å gi 2000,- med 100 000,- på kontoen. Det er litt trist hvis denne tråden blir en konkurranse i å gi mest mulig i tall, jeg tror vel egentlig ikke det var det som var Pelen sin tanke.

Vi har kun 30,- kontant fant vi ut i dag, og gir resten over telefon.

At noen av kronene jeg gir går til administrasjon synes jeg er helt åpenbart og naturlig. Ingen god unnskyldning for å være gnien iallefall.

Gammel 21-10-07, 16:11   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat vært rundt og samlet inn. De fleste var ikke hjemme, men de som var det, ga småmynter. En gammel dame ga tusen kroner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:04   #68
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Stemte feil jeg da. Stemte under 100, skulle vært 100-200.

Gammel 21-10-07, 17:10   #69
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi gav akkurat 200 kr vi.
Skal jeg krysse av 100-200 eller 200-500?

Gammel 21-10-07, 17:19   #70
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Vi ga når jentene hadde skolejogg tidligere denne uka, ble hundre da, til sammen fra sponsorene sine ga de nærmere 300; hver, og idag hadde jeg en femtilapp og noen småpenger i lommeboka.

Det var faktisk det jeg hadde å gi bare, er ekstremt blakk, og må jo ha mat i heimen til barna også.

Men vi har nå gitt det vi kunne...

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:28   #71
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga 250,- i tillegg til å bære bøsse.

Gammel 21-10-07, 17:44   #72
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ga kr 200.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:44   #73
Albertine
Passiv

Standard

Vi har gitt pr. telefon, men det er greit å ha noen slanter å putte på bøssa også. Det var en andreklassing som gikk her, og jeg (som hadde glemt å ha kontanter klare) klarte å skrape sammen den nette sum av 26 kroner. Gi så det svir.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:08   #74
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er litt trist hvis denne tråden blir en konkurranse i å gi mest mulig i tall, jeg tror vel egentlig ikke det var det som var Pelen sin tanke.

Nei, absolutt ikke, tanken min var at alle som hadde mulighet skulle gi litt mer i år. Bare noen kroner mer kan innebære veldig mye for mottakeren. Har man ikke mulighet til å gi mer så er uansett noen kroner bedre enn ikke noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:08   #75
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde glemt å ta ut penger , så her tømte vi småpengesparegrisen. Jeg tipper det var litt over 200, som er sånn ca. det vi pleier å gi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:10   #76
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle må gi det de føler de kan og har råd til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:15   #77
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Her gled det kr. 300 ned i bøssa. Poden fikk putte på 50kr i tiere (som jeg rappet fra sparebøssa hans ). Hadde litt dårlig med kontanter hjemme i dag.

I tillegg ble det kjøpt muffins tidligere i uka av nabojentene som har sitti i borettslaget og solgt kaker og overskuddsleker til inntekt for Unicef. De samme jentene gikk rundt med bøsse i borettslaget her i dag - flinke jentene .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:16   #78
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste år så skal jeg melde på meg og Herremannen som bøssebærere

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:45   #79
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mye for å gjøre en ekstra innsats: Både Frøkna og jeg er sylte forkjølet, så jeg dro alene og hørte om de hadde nok bøssebærere. Det hadde de, så da dro jeg hjem og satte meg foran TV-en i stedet. Men neste år!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:46   #80
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi ga 200 kr. For vår økonomi er dette en del, siden jeg er student. Jeg syns årets formål er veldig viktig, og skulle gjerne gitt mer.

Hos oss var det en hel familie og samlet inn - mor og far og to barn, kanskje på 5 og 2 år. Det har jeg lyst til å gjøre neste år!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.