|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul? | |||
Ja alltid |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5,41% |
Ja som regel |
8 | 5,41% |
Noen år |
4 | 2,70% |
Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med |
11 | 7,43% |
Nei det tror jeg ikke? |
9 | 6,08% |
Nei |
93 | 62,84% |
Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige |
0 | 0% |
Jeg/vi feirer ikke jul |
1 | 0,68% |
Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være |
6 | 4,05% |
Annet (spesifiser) |
8 | 5,41% |
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Blir vår første jul sammen i år..
![]() |
#62 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer jul hjemme. Familiene våre bor langt unna, og vi gidder ikke stresse med å reise noe sted på den tida av året. De som ønsker feire jul sammen med oss får heller komme hit. Og det gjør de rett som det er.
![]() |
#63 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er aldri uenig om hvor vi skal feire jul, da vi har 3 familier, og det er 3 juledager. (Med julaften) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi skal ha en 3-åring turnus som tilsier et år hos svigers, et år hos min mor (feires hjemme hos oss) og et år hjemme hos oss. Eneste året vi er uenige er det året vi skal til svigers. Jeg vil helst være hjemme på julaften. Jeg at våre barn skal få våre tradisjoner og vaner. Dessverre mener svigers at det er lettere for oss 5 å pakke alt (må sove der) enn det er for de å dra hit. Jeg får bare bite i det sure eplet å dra bort på julaften i år.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer stort sett jula hjemme hos mine foreldre. Vet ikke hvorfor det er blitt sånn? Kanskje fordi jeg bor 40 mil ifra mine foreldre og jul er en høytid hvor familie skal samles, så da har det bare blitt slik at vi samles der |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Det virker for meg som alle her definerer å feire jul som selve julaften. Ingen har sagt noe om hvordan de ordner seg de andre juledagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Øyert
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Julaften tar vi på rundgang mellom mamma, svigers og pappa.
![]() |
#68 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Ja,vi er enige om hvor vi skal feire jul. Iår skal vi være hjemme hos oss så får de andre komme hit.
![]() |
#69 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer annethvert år med hans foreldre, og annethvert med mine. Til nå har vi reist hjem til de ulike, og i år bærer det hjem til mine foreldre. Fra og med neste år håper vi på å feire jul hjemme hos oss selv, og så får de ulike komme til oss. Det er tross alt lettere for 2 voksne å reise avgårde enn for oss 2+2.
![]() |
#70 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er ikke uenige om hvor vi feirer julen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Planen er at vi feirer annethvert år med hans og min familie. Jeg ønsker helst å være hjemme hos oss - ergo er vi det når vi feirer med min side. Hans familie synes det visst er mye enklere for oss med en liten Pode å skulle dra avgårde på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er enige om å feire hjemme og inviterer familie hit. Hvem som inviteres kommer litt ann på om mamma og pappa er i Norge og om svigers skal til oss eller datteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?I år var vi litt uenig. Samboer hadde veldig lyst til å reise til sine foreldre (New Zealand), men jeg nektet. Synes barna er for små til den lange reisen. Jeg sa at vi heller kunne betale flybillettene til hans foreldre+niese i stedet for og det var helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi bytter på å reise til hans eller min familie i julen, pga avstander er det ikke mulig å gjøre begge deler ett år. I år er det min jul og vi reiser til Island
![]() |
#75 |
både her og der
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi har pleid å feire jul hos svigers og mine foreldre annethvert år, men i år skal vi være hjemme hos oss. Svigersene + svoger med familie kommer til oss på julaften, også kommer mine foreldre til oss på nyttårsaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Sliter bare med å bli enig med meg selv, jeg. Mannen er alltid enig uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer alltid julaften hjemme. Det er vi fullstendig enige om. Vi er også enige om at ingen med barn får feire julaften med oss. Vi veksler på å innvitere besteforeldre og søsken uten barn. I romjulen har vi juleselskap for slekt og venner, med og uten barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer jul med min side av familien det ene året og sambos side av familien det andre året.
![]() |
#79 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Jeg kjenner noen som gjorde det slik hvert eneste år helt til de fikk barn. Vi gjorde det til vi flyttet sammen, men det dreide seg bare om en julaften, og da savnet jeg ham så mye at jeg året etter ble med ham til hans foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
I mål
|
![]() Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er enige om at annethvert år er helt rett og rimelig, men det hender vi har noen diskusjoner rundt alt rotet i gubbens familie rundt hva som skal foregå og hvor. Vi er ikke egentlig uenige der heller, vi bare irriterer oss begge to og jeg irriterer meg over at gubben ikke griper mer inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|