|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul? | |||
| Ja alltid |
|
8 | 5,41% |
| Ja som regel |
|
8 | 5,41% |
| Noen år |
|
4 | 2,70% |
| Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med |
|
11 | 7,43% |
| Nei det tror jeg ikke? |
|
9 | 6,08% |
| Nei |
|
93 | 62,84% |
| Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige |
|
0 | 0% |
| Jeg/vi feirer ikke jul |
|
1 | 0,68% |
| Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være |
|
6 | 4,05% |
| Annet (spesifiser) |
|
8 | 5,41% |
| Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er ikke uengie nei. Etter at vi kjøpte oss hus og fikk barn så blir jula feiret hjemme hos oss. Før det feiret vi hjemme hos mamma og pappa. Og mannen har aldri ytret ønske om å feire his sine foreldre og jeg har aldri spurt om det heller.
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Nei, vi er veldig enige om at vi skal feire hjemme hos oss selv. Er det noen som vil feire sammen med oss, får de komme til oss.
|
|
|
#3 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er enige. Feirer annet hvert år her hjemme (inviterer da svigerfar og svoger) og hos min familie.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Nope, veldig enige om at vi feirer her hjemme. Enten bare vi, eller med svigermor og samboers yngre søster. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Tidligere feiret vi annethvert år hos svigers/mine foreldre. Nå har vi startet egen tradisjon, som er at de som vil kommer til oss på julaften. Da kan vi bli alt fra 4-14 stykker |
|
|
|
|
|
#6 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer jul hjemme. Familiene våre bor langt unna, og vi gidder ikke stresse med å reise noe sted på den tida av året. De som ønsker feire jul sammen med oss får heller komme hit. Og det gjør de rett som det er.
|
|
|
#7 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er aldri uenig om hvor vi skal feire jul, da vi har 3 familier, og det er 3 juledager. (Med julaften) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi skal ha en 3-åring turnus som tilsier et år hos svigers, et år hos min mor (feires hjemme hos oss) og et år hjemme hos oss. Eneste året vi er uenige er det året vi skal til svigers. Jeg vil helst være hjemme på julaften. Jeg at våre barn skal få våre tradisjoner og vaner. Dessverre mener svigers at det er lettere for oss 5 å pakke alt (må sove der) enn det er for de å dra hit. Jeg får bare bite i det sure eplet å dra bort på julaften i år.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer stort sett jula hjemme hos mine foreldre. Vet ikke hvorfor det er blitt sånn? Kanskje fordi jeg bor 40 mil ifra mine foreldre og jul er en høytid hvor familie skal samles, så da har det bare blitt slik at vi samles der |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Blir vår første jul sammen i år..
|
|
|
#11 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Ja,vi er enige om hvor vi skal feire jul. Iår skal vi være hjemme hos oss så får de andre komme hit.
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er ikke uenige om hvor vi feirer julen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi er enige om å feire hjemme og inviterer familie hit. Hvem som inviteres kommer litt ann på om mamma og pappa er i Norge og om svigers skal til oss eller datteren. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?I år var vi litt uenig. Samboer hadde veldig lyst til å reise til sine foreldre (New Zealand), men jeg nektet. Synes barna er for små til den lange reisen. Jeg sa at vi heller kunne betale flybillettene til hans foreldre+niese i stedet for og det var helt greit. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi bytter på å reise til hans eller min familie i julen, pga avstander er det ikke mulig å gjøre begge deler ett år. I år er det min jul og vi reiser til Island
|
|
|
#16 |
|
både her og der
|
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi har pleid å feire jul hos svigers og mine foreldre annethvert år, men i år skal vi være hjemme hos oss. Svigersene + svoger med familie kommer til oss på julaften, også kommer mine foreldre til oss på nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Sliter bare med å bli enig med meg selv, jeg. Mannen er alltid enig uansett. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?Vi feirer alltid julaften hjemme. Det er vi fullstendig enige om. Vi er også enige om at ingen med barn får feire julaften med oss. Vi veksler på å innvitere besteforeldre og søsken uten barn. I romjulen har vi juleselskap for slekt og venner, med og uten barn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Sist redigert av nam : 03-11-07 kl 21:44. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Det lurte jeg også på. Det var jo knallgøy å feire jul sammen med kusiner da jeg var liten. Som vi koste oss, og når vi møtes som voksne (alt for sjelden, selvsagt) mimres det ofte om morfar som nisse, den rare gaven fra gamletantene og hvordan vi delte på å lese juleevangeliet og hvem som skulle få synge solo etter desserten. Mine unger elsker julefeiring med sine kusiner og fettere. Ja, og jeg er ikke dommere enn at jeg setter pris på tantunger selv og ser verdien av et slikt forhold. |
|
|
|
![]() |
|
|