Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Ja alltid 8 5,41%
Ja som regel 8 5,41%
Noen år 4 2,70%
Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med 11 7,43%
Nei det tror jeg ikke? 9 6,08%
Nei 93 62,84%
Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige 0 0%
Jeg/vi feirer ikke jul 1 0,68%
Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være 6 4,05%
Annet (spesifiser) 8 5,41%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 17:21   #61
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Blir vår første jul sammen i år.. Vi vil feire her hjemme i år..med min familie. det er vi enige om. Neste år har vi barnefri, da blir vi nok byen. men om 2 år så kanskje vi reiser opp til trøndelag til hans familie.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:23   #62
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vi feirer jul hjemme. Familiene våre bor langt unna, og vi gidder ikke stresse med å reise noe sted på den tida av året. De som ønsker feire jul sammen med oss får heller komme hit. Og det gjør de rett som det er.

Dessuten har jeg som regel jobb enten julehelga, romjul eller nyttårshelga.

Gammel 24-10-07, 17:31   #63
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi er aldri uenig om hvor vi skal feire jul, da vi har 3 familier, og det er 3 juledager. (Med julaften)
Feirer hvert 3 år med min familie, min mann sin familie, og min første mann (døde for mange år siden) sin familie. (Som er besteforeldre til mitt eldste barn.)
I år skal vi være hos min eks svigerfamilie på julaften, mine foreldre 1 juldag, og mine svigerforeldre 2 juledag. No problem.
Vi feirer julaften hjemme innimellom, men passer da på å invitere de som står "for tur".

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:35   #64
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha en 3-åring turnus som tilsier et år hos svigers, et år hos min mor (feires hjemme hos oss) og et år hjemme hos oss. Eneste året vi er uenige er det året vi skal til svigers. Jeg vil helst være hjemme på julaften. Jeg at våre barn skal få våre tradisjoner og vaner. Dessverre mener svigers at det er lettere for oss 5 å pakke alt (må sove der) enn det er for de å dra hit. Jeg får bare bite i det sure eplet å dra bort på julaften i år.

Gammel 24-10-07, 17:41   #65
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Vi feirer stort sett jula hjemme hos mine foreldre. Vet ikke hvorfor det er blitt sånn? Kanskje fordi jeg bor 40 mil ifra mine foreldre og jul er en høytid hvor familie skal samles, så da har det bare blitt slik at vi samles der Vi har det utrolig koselig hver eneste jul. En ting er minus, og det er at jeg og min familie ikke får våre egne juletradisjoner. Men barn og mann ser ut til å stortrives i julehøytiden, så vi kommer nok ikke til å forandre på noe med det første.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:03   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker for meg som alle her definerer å feire jul som selve julaften. Ingen har sagt noe om hvordan de ordner seg de andre juledagene.

Vi er aldri uenige om hvor julaften skal feires, men det har hendt mer enn en gang at vi diskuterer hvor vi skal tilbringe de påfølgende dagene. Det er alltid mer selskaper enn tid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:32   #67
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Julaften tar vi på rundgang mellom mamma, svigers og pappa.
- den dagen vi får barn nr.3 tror jeg vi holder oss hjemme, så får heller de komme til oss.
1.juledag inviterer bestandig svigermor på middag, og 2.juledag bruker vi ta oss en tur innom hos svoger og familien hans.
Så er vi innom her og der og spiser opp matrester resten av jula...

Gammel 24-10-07, 19:37   #68
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ja,vi er enige om hvor vi skal feire jul. Iår skal vi være hjemme hos oss så får de andre komme hit.

Gammel 24-10-07, 19:38   #69
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi feirer annethvert år med hans foreldre, og annethvert med mine. Til nå har vi reist hjem til de ulike, og i år bærer det hjem til mine foreldre. Fra og med neste år håper vi på å feire jul hjemme hos oss selv, og så får de ulike komme til oss. Det er tross alt lettere for 2 voksne å reise avgårde enn for oss 2+2.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:39   #70
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Vi er ikke uenige om hvor vi feirer julen.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:45   #71
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Planen er at vi feirer annethvert år med hans og min familie. Jeg ønsker helst å være hjemme hos oss - ergo er vi det når vi feirer med min side. Hans familie synes det visst er mye enklere for oss med en liten Pode å skulle dra avgårde på julaften.

I og med at vi har fire parter å skulle være sammen med (skilte foreldre på begge sider), så hadde faktisk det enkleste vært at folket kom hjem til oss. Dermed trenger ingen å bli ekskludert på Julaften; med mindre de ønsker det selv.

I år skal vi til Svigerfar er det bestemte av min svigerinne.

Heldigvis er jula mer enn Julaften, så 1. juledag har jeg invitert min mor og stefar + svigermor og sambo. Har faren min som bor i Tananger lyst til å ta turen, så er han hjertelig velkommen han også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:47   #72
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi er enige om å feire hjemme og inviterer familie hit. Hvem som inviteres kommer litt ann på om mamma og pappa er i Norge og om svigers skal til oss eller datteren.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:04   #73
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

I år var vi litt uenig. Samboer hadde veldig lyst til å reise til sine foreldre (New Zealand), men jeg nektet. Synes barna er for små til den lange reisen. Jeg sa at vi heller kunne betale flybillettene til hans foreldre+niese i stedet for og det var helt greit.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 14:13   #74
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi bytter på å reise til hans eller min familie i julen, pga avstander er det ikke mulig å gjøre begge deler ett år. I år er det min jul og vi reiser til Island Jeg skulle gjerne ha reist dit hvert år, men siden vi har barn så må jeg jo bare gi meg slik at svigers også får feiret med jul med Junior.

Vi får se hva som blir tradisjonen når vi er blitt fire?

Gammel 03-11-07, 14:20   #75
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har pleid å feire jul hos svigers og mine foreldre annethvert år, men i år skal vi være hjemme hos oss. Svigersene + svoger med familie kommer til oss på julaften, også kommer mine foreldre til oss på nyttårsaften.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:44   #76
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sliter bare med å bli enig med meg selv, jeg. Mannen er alltid enig uansett.
Vi inviterer våre søsken, foreldre og besteforeldre hjem til oss.

Med unntak av moren min og hennes mann. Vet ikke om jeg klarer å invitere de og ha de på besøk. Hun er ei herlig mormor til barna, men jeg har et så plagsomt konfliktfylt forhold til de at jeg vet ikke om det vil bli koselig eller utrivelig. Jeg vil kose meg å nyte julens glede sammen med barna mine, ikke plages over de jeg har så langt oppi halsen. Min mor foretrekker at vi omgås sprudlende, smilende overfladisk, og så later vi som vi har det så bra sammen, men så fungerer det ikke for meg.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:18   #77
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi feirer alltid julaften hjemme. Det er vi fullstendig enige om. Vi er også enige om at ingen med barn får feire julaften med oss. Vi veksler på å innvitere besteforeldre og søsken uten barn. I romjulen har vi juleselskap for slekt og venner, med og uten barn.

En av besteforeldrene drar aldri bort på julaften, men vil feire dagen hjemme og gjerne alene. Det respekteres av alle og vi treffes senere i julen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:59   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer jul med min side av familien det ene året og sambos side av familien det andre året.
Vi er enige om at det skal gjøres sånn.

Jeg kunne godt tenkt meg at vi feiret jul hver for oss også jeg, for han vil jo gjerne være med "sine" og jeg vil være med "mine", men det er tydeligvis upassende.

Gammel 03-11-07, 18:44   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kunne godt tenkt meg at vi feiret jul hver for oss også jeg, for han vil jo gjerne være med "sine" og jeg vil være med "mine", men det er tydeligvis upassende.

Jeg kjenner noen som gjorde det slik hvert eneste år helt til de fikk barn. Vi gjorde det til vi flyttet sammen, men det dreide seg bare om en julaften, og da savnet jeg ham så mye at jeg året etter ble med ham til hans foreldre.

Når det er barn i bildet, blir jo dette straks vanskeligere, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:38   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er enige om at annethvert år er helt rett og rimelig, men det hender vi har noen diskusjoner rundt alt rotet i gubbens familie rundt hva som skal foregå og hvor. Vi er ikke egentlig uenige der heller, vi bare irriterer oss begge to og jeg irriterer meg over at gubben ikke griper mer inn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.