|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Godispose i barnebursdag? | |||
Ja, det hører med. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
58 | 33,92% |
Nei, den er vi lei/ liker ikke det. |
93 | 54,39% |
Annet : vennligst spesifiser. |
25 | 14,62% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Og vi har forresten alltid puttet det som er igjen i godteposen når de kommer hjem oppi "godteskapet" og så blir det porsjonert ut som lørdagsgodt i ukesvis fremover. Det har aldri vært diskusjon rundt det. Det ville ikke falt meg inn i måneskinn å la ungene spise det utover i flere dager!
![]() |
#62 |
intro
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?
He-he, det store bursdagsbarnet fikk faktisk en kjole fra Tulip & Tatamo - "butikken med de mye sukkertøyene", som de kaller seg. Se, der fikk jeg svart uten å spore av tråden også!
![]() |
![]() |
#63 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Blant barnehagebarna har jeg beholdt posen, for dem er fiskingen nesten like viktig som innholdet i posen. Jeg pleier å ha oppi en liten papirfløyte og kanskje en såpebobleleke pluss bittelitt godteri.
![]() |
#64 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godispose i bursdag?Skolejenta har hatt godteriet servert på bordet, mens bhg-barna har fått beholde godteposen pga at de har ønsket seg så veldig fiskeleken og godteri.
![]() |
#65 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?Ser absolutt ikke poenget med godtepose i barneselskap. Ungene får jo kake/gele/godteri i selve selskapet, så jeg ser ikke poenget med at de skal få med seg enda mer hjem. Vi kommer til å ha en liten pose med en klementin, og diverse småleker/ballonger om vi først skal ha "godtepose". Ikke noe godis i posen her.
![]() |
![]() |
#66 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godispose i bursdag?Vi hadde barnebursdag på lørdag, og burdagsbarnet ønsket seg veldig fiskekonkurranse. Så det var vel mest for hennes del, og innholdet er trolig ikke det viktigste.
![]() |
#68 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Godispose i bursdag?Syntes det er unødvendig. Holder vel med kake og sånt vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
Vel, vi har ikke annet godteri i selskapet enn det som er i godteposen, så det er vel så forskjellig. Skjønner ikke helt forskjellen på godteri i selskapet og i en pose, så lenge posen ikke er det aller siste man får, og mengdene ikke er sinnsvake.
![]() |
#71 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godispose i bursdag?Jeg har aldri hatt det i bursdagene til gutta jeg, ingen som har spurt etter dem heller.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Godispose i bursdag?I treårsdager synes jeg det er litt i overkant med godtepose, det endrer seg litt når barna blir større og får mer tydelige forventninger til hva som skal skje. Men da avhenger det ofte av hva vi foreldre har lagt opp til tildligere.
![]() |
#73 |
navnet sjemmer ingen
mange treåringer har jo eldre søsken og da blir det litt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Godispose i bursdag?Syns du trygt kan droppe goderiposen.
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Godispose i bursdag?No har eg ikkje barn som ereldreenn 4 år, og for henne er denne godteposen (som skal fiskast) veldig viktig. Vi gjer det rett etter mat og kaker, så det meste er nok oppete før selskapet er over. Når ho vert eldre ser eg nok for meg at det lettare kan erstattast av felles godteskåler el.l. I den alderen ho er no ser eg faktisk for meg at det er enklare at dei har ein liten pose med nokre få ting i som dei kan ete av når dei vil, så det ikkje vert om å gjere å ete mest mogleg av det felles mens det framleis er der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Ferdiglada
![]() Sv: Godispose i bursdag?Vi brukar ikkje pose, hverken med godteri eller andre ting opp i. Har forresten ikkje godteri i bursdagen heller, til nød litt snacks.
![]() |
![]() |
#78 |
har tatt seg sammen
|
![]() |
#79 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Godispose i bursdag?Det har vi sluttet med, synes det egentlig er en uting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Godispose i bursdag?Gammel tråd, gitt. Jeg hadde bare en treåring og en baby og var meget streng på godteri. Hadde nesten glemt det ... Nå er jeg glad så lenge ingen sloss og bestikker gjerne med godteri.
![]() |
|
|