Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du hjemme?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 21:25   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ikea og litt annet. Kjøpt mye brukt. Har gjort det til en greie å få det finest mulig for minst mulig penger.

Pastill har vist fram heimen før, og jeg synes hun har det skikkelig lekkert hjemme!

Gammel 26-10-07, 21:32   #2
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Pastill har vist fram heimen før, og jeg synes hun har det skikkelig lekkert hjemme!

Takk..
Prøver overbevise venner og kjente om at man ikke trenger bruke masse penger for å få det koselig.... Prislappen skal jo kastes liksom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:28   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fortsatt studentmøblene vi, salongbord og 70-talls stressless fra Fretex, ikea møbler og teak møbler som pappa hadde i ungkars redet sitt. På en eller annen merkelig måte syns jeg det er koselig, og vi har en plan om å lage en lav hylle i leka stein med plank over, under skråtak på stua, tror det vil bli bra.

Har egentlig ikke noen stil, liker lyse møbler, hater furu, elsker gamle teak møbler og alt som er billig/arvegods/gratis (sunnmøring...)

Gammel 26-10-07, 21:34   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det praktisk og funksjonelt med rene linjer og ryddige flater. Det er mer minimalistisk enn maksimalistisk, uten at minimalismen i seg selv er et mål. Det eneste som er et mål er å ha et hus som er lett å holde presentabelt, og foreløpig ser det ut til at vi har klart å få til det.

Gammel 26-10-07, 21:54   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pris, pris, pris, pris.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:04   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er minimalist av natur og har alltid vært det. Jeg elsker luft, rom, struktur og orden. Jeg bare er sånn. Det er ikke bare positivt, men jeg sliter ikke akkurat med det heller. Jeg synes tingene kommer best til sin rett når de ikke er omgitt av for mange andre ting, og dessuten virker det ryddigere og det er lett å holde rent.

Det er ikke dermed sagt at det trenger å være upersonlig og kaldt. Jeg kan ikke tenke meg å bo i et hus som virker helt sterilt, med mye svart og hvitt og stål. Jeg liker stål, men i avgrensede mengder. Svart er ikke tingen for meg. Vi har lyse vegger og parkett, men vi har f.eks. brun sofa, kunne ikke tenke meg svart. På den andre siden er ikke trepanel noe for disse husene heller.

Rekkehuset vi bor i er veldig funkisinspirert og fra 1975. Det er et stort felt med hus av samme type vi bor i, og i området her er husene både elsket og hatet. Feltet har fått en arkitekturpris, men veldig mange i byen synes det ser latterlig ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:23   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her er det mest personleg stil. Ikkje minimalistisk men ikkje maximalistisk heller. Nokom midt i mellom tenker eg. Akkurat no er stua full av furu men i mars skal me måle den lys. Det blir nok bra. Litt av møblane blir bytta ut og noko blir. Likar å ha ein personleg stil og litt av kvart. Koseleg.

Gammel 28-10-07, 12:49   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt nytt og litt gammelt.
Noe hvitmalt og noe oljet eik.
Akkurat nå er det gyldent og varmt.

Det er lettstelt og rent, det som flyter er leker og tegnesaker.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:45   #9
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Lett blanding her. Fra antikke arvede bondemøbler til IKEA, noe liker jeg og noe ikke.
Stua er lys og ganske fri for nips og dill dall, men jeg synes den er ganske koselig. På tvstua har vi en vegg med Billy-hyller full av bøker, spill, CD'er og DVD'er, så der ser det nokså rotete ut.

Ellers holder vi på å pusse opp både her og der så alt i alt har vi en nokså blanda stil.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:52   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Litt blandings.
Alt fra arvede ting til IKEA.
Litt minimalistiskmaksimalisme kanskje.

Datteren min mener vi bor på et museum, og vil helst bli kvitt den gamle dritten ( hennes ord).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:01   #11
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går det i hvitt og mahogni i møbler og stolper/tverrleggere i tak etc..
Noen av møblene er Ikea,bohus,jysk andre er gamle arvestykker og kjøpt brukt.
Mona Lisa Biege på veggene og egen komponert brystpanel beis.(ble til ved en feilblanding)
Har fått mye skryt for den, da det ser ut som stein/fjell-- Ser ikke det helt selv men.
Salongen er grå.
Sorte smijern lamper og lysholdere.
Bytter på gardiner, puter, lys etc...

Selv om det er litt blandet, så synes vi det er stilig og vi trives med det.

Vi holder også på med oppussing, så blir spennende når vi er helt ferdige..
Er mye jeg har lyst på og vil bytte ut, men vi får ta ting litt etterhvert.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:20   #12
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi har minimalistisk stil hjemme, og shabby chic i sommerhuset vårt.
Herlig å kunne ha 2 stiler synes jeg da.
Sommerhuset er fra 1940 tallet, og da falt det naturlig å restaurere det i shabby chic stil.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.