|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor har du gifteringen | |||
| På høyre hånd |
|
114 | 74,51% |
| På venstre hånd |
|
19 | 12,42% |
| Har ikke giftering/går ikke med den |
|
12 | 7,84% |
| Vil se svarene |
|
8 | 5,23% |
| Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
saftig
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?I Norge skal den tradisjonelt sitte på høyre hånd. I Sverige er det vanlig å ha den på venstre, har jeg blitt fortalt. Min sitter nå på venstre, for jeg får den ikke på høyre. Men den skal over når jeg har litt mindre vann i kroppen. Helten har den på høyre.
|
|
|
#62 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Oi, ser på "orakelsvaret" at jeg bærer ringen min feil.
Så nå har jeg flyttet forlovelsesringen over på venstre hånd - selv om det kjennes rart ut etter ca 6 måneder på høyre hånd.
|
|
|
#64 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som er gift -hvilken hånd har du gifteringen på?
|
|
|
#65 |
|
Glamorøs
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?
Tradisjonen i USA er å ha den på venstre. Jeg har aldri sett noen som har den på høyre der. Ofte har man forlovelsesringen på venstre, og flytter den over til høyre sammen med gifteringen når man gifter seg.
|
|
|
#66 |
|
Stiv
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Nå for tiden passer ikke noen ringer på fingrene mine. Alikevel har jeg lyst til å bære gifteringen på meg. Har den derfor i et kjede rundt halsen.
|
|
|
|
#67 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Vi har den på venstre, fordi det er hjertesiden.
|
|
|
#68 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Jeg har den på høyre hånd. På venstre hånd har jeg faktisk mammas giftering.
|
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Jeg har den vanligvis på høyre hånd, men for tiden må jeg ha den på venstre fordi den har blitt alt for stor. Jeg har en annen ring over for å holde den på plass. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Ringen sitter (fast) på ringefingeren på høyre hånd.
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Jeg bruker ikke min |
|
|
|
#75 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Jeg har ikke brukt min på 6 år.. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Come what may...
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Venstre! Det går en blodåre fra ringfinger på venstre hånd rett til hjerte har jeg hørt!
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?På venstre, men det er bare for at jeg er svensk, ellers hadde vi hatt ringen(e) på venstre. (Jeg har forlovelsesring og giftering, han har bare forlovelsesring). |
|
|
|
|
|
#78 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Høyre
|
|
|
#79 |
|
flisespikker
|
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?
Ja, men det er jo rimelig når du er svensk.
|
|
|
#80 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Du som er gift - hvilken hånd har du gifteringen på?Jeg har forlovelsesringen på høyre, og gifteringen på venstre. |
|
|
|
![]() |
|
|