Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-06, 17:03   #61
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Det var synd, men lykke til hvis du skal ha valp fra den kennelen.

De virker som å kunne tingene sine.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 18:22   #62
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Uff, så dumt!
Får håpe du trives med en av de valpene du skal se på da. OBS! Det er veeeldig vanskelig å bare kikke på valp og ikke ta med seg en

Ja, det er egentlig litt derfor at jeg vil dra å se. For jeg vil gjerne bli sjarmert og forelsket og ta med meg hunden hjem.

Men nå har jeg begynt å tvile litt, da. Disse valpene er igjen fra dette kullet, men det er allerede bortbestilt valper fra neste kull på en annen tispe. Årsaken til at folk ikke vil ha de valpene som er igjen er fordi de er for rolige og bedagelige. Folk vil ha hunder med mye driv fordi de er lettere å trene. Men da blir det mye driv i de på alle andre områder også.

Så da har jeg begynt å tenke; vil jeg ha en litt mer pågående hund som jeg kan trene mer med (tenker da klikker-trening, agility, spor etc), eller vil jeg ha en bedagelig bulldog som jeg kan håpe at gjør som jeg ønsker i treninga. Det er jo tross alt førstegangs-hunden min...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 16:30   #63
Polkadot
Passiv

Standard

Så har jeg vært å besøkt kennelen, og jeg tok selvfølgelig med meg en valp hjem

Hun heter Redneck Norways Dimmu Borgir aka Marte

Man kan egentlig si at det var hun som valgte meg da jeg kom. Tok litt tid for meg å bli litt kjent med dem, men så brøt hun isen tvert. Det var nesten som at hun sa til meg at hun gjerne ville bli med meg hjem og få litt kjærlighet

Så nå starter dagene med å tråkke i tiss, he-he.

Gammel 10-12-06, 16:31   #64
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer med valp og lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 16:52   #65
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer, så moro med et nytt familiemedlem. Lykke til!

Gammel 10-12-06, 19:30   #66
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Ta litt bilder så vi får se henne da

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:13   #67
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Så har jeg vært å besøkt kennelen, og jeg tok selvfølgelig med meg en valp hjem

Hun heter Redneck Norways Dimmu Borgir aka Marte

Man kan egentlig si at det var hun som valgte meg da jeg kom. Tok litt tid for meg å bli litt kjent med dem, men så brøt hun isen tvert. Det var nesten som at hun sa til meg at hun gjerne ville bli med meg hjem og få litt kjærlighet

Så nå starter dagene med å tråkke i tiss, he-he.

Gratulerer med Marte (jeg antar det er hverdagsnavnet? Om du ikke har valgt et "eget" et da?)

Jeg ville ikke vært noe bekymret for dette med at hunden ikke er "bra" nok - det at "proffe" hundeeiere har valgt valper fra et annet kull i framtiden kan like fullt være et uttrykk for en form for "snobbethet" som finnes i hardbarka hundemiljøer! Hunden din er sikkert bra nok - og så må du huske på at det meste kommer ann på eieren og treneren!

(Eks fra den gang jeg hadde hund, så deltok jeg på et sommerkurs i bruks. Vi var 7 par tilstede. Jeg med min lab hadde ikke trent særlig mye mer enn litt spor før, samt at han var ikke helt lydig. Men vi hadde ingen ambisjoner utover å ha det morsomt. En annen ekvipasjon var en mann og hans golden, hvor målet var at hunden skulle bli godkjent redningshund for både vinter og sommer. De nådde målet sitt et par år etterpå, men det var ikke pga hunden men pga svært iherdig arbeid fra eieren. Hunden var kjempelat... Men min lab derimot var svært arbeidsvillig, ble aldri sliten, og ble omtalt av kurslederen (som var blant nordens beste i rundering) som et naturtalent!

Bare så synd at ikke eieren var et naturtalent også...)

Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:47   #68
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer TBM sitt innlegg i sin helhet!

Vi opplevde en særs "streng" eier på kurset, som hadde sånn streng stemme og militære kommandoer på sin lille pyntehund Stakkars hund krøp jo rundt.

Denne eieren ville gjerne være best i alle øvelser på kurset, og fikk litt sjokk når hundetreneren sa at han burde ha det litt mer gøy med hunden sin, leke mer med den. De stod fortsatt og diskuterte når vi dro hjem for kvelden. Jeg har lært endel om hund på de ukene vi har hatt det, men aller mest har jeg lært at det er eieren det kommer an på i de fleste tilfeller

Gammel 12-12-06, 14:29   #69
Polkadot
Passiv

Standard

Marte er en bedagelig valp, men ser ut til å bli en oppvakt hund etterhvert. Dette med klikker er visst veldig spennende. Hun lutter øre og venter på go'biter.

Et bilde av mitt nye familiemedlem

Gammel 12-12-06, 14:33   #70
Polkadot
Passiv

Standard

I natt har hun sovet i buret, og jeg har sovet på sofaen. Døra til buret har stått åpent, så hun har kommet å vekt meg omtrent annenhver time for å ligge sammen med meg i sofaen, men det har jeg ikke tillatt, selv om hun fikk sove sammen med meg i senga de første to nettene. Men hun godtar et nei lettere enn guttungen min på 3 år gjør, he-he.

Ellers har hun også begynt å fatte at det hjelper å tie stille når hun blir stengt inne i buret. Hun får ingen oppmerksomhet når hun lager lyder, og det ser ut til at hun forstår det.

Gammel 12-12-06, 23:08   #71
Polkadot
Passiv

Standard

Gammel 12-12-06, 23:16   #72
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Så nydelig hun er!
Høres ut som du er godt igang med treningen

Gammel 13-12-06, 20:37   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med hund!

Lykke til videre og hold oss oppdatert!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 20:50   #74
Polkadot
Passiv

Standard

Gammel 15-12-06, 21:19   #75
Polkadot
Passiv

Standard

Gammel 15-12-06, 21:24   #76
Polkadot
Passiv

Standard

Igår møtte Marte en rottweiler-tispe. Det var skikkelig stas. Endelig noen hun kunne herje med. Rottis-tispa var klar og tydelig i språket, og det var kjempegøy å se de leke sammen.

Ellers har Marte allerede begynt å forstå meningen av "Nei" og "Takk". Syns det er imponerende når jeg har hatt henne i bare 6 dager. Men nå er ikke jeg vant med valper, og vet ikke hvor fort de egentlig lærer saker og ting.

Ellers er hun en pyse. Det er ikke noe artig å være ute, spesielt ikke i gufse-vær. I dag har det vært vårstemning, så da kunne vi gå litt rundt i nabo-laget. Men noen hundre meter tok jo en evighet, for alt rundtomkring var så skummelt, he-he.

Ellers tror jeg hun er en mix av hund og hai, da gapet minner veldig mye om gapet til en hai. Forferdelige skarpe tenner, men hun er blitt bedre på bitinga også de siste dagene.

Gammel 15-12-06, 21:27   #77
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig valp!

Du har spennende tider framfor deg Dotters!

Gammel 15-12-06, 21:30   #78
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Så koselig dere har det, og så fint at hun lærer så fort. Det er nye som er nifst for en valp. Kisha var redd barnevogner, skiløpere, ja alt som var rart. Nå bjeffer hun på presenningen naboen har over veden sin når det blåser, og søpplekassene som blir satt ut når det er søppeldag. Det er ting som ikke er der til vanlig (snart 3 år). Dersom hun får undersøke hva det er, er det ikke så skummelt lengre. Mange hunder er også mørkredde.
Dere blir nok godt kjent etter hvert.

Gammel 16-12-06, 18:45   #79
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Det med å være redd alt mulig kjenner jeg igjen. Mitt råd er å utsette henne for alt dette skummle, samtidig som du ikke gjør noe notis ut av det. Ikke trøst hunden, for da sender du signal om at hun har grunn for å være redd.

Det er mye å tenke på den første tiden, men hvis du legger litt innsats i det får du veldig mye igjen for det senere
Husk alt hun venner seg til nå, går som en lek senere.
Eksempelvis:
Forskjellig vær,
gjøre fra seg forskjellige steder (min venninne hadde en hund som måtte på grus for å tisse, litt slitsomt i lengden), Spise av forskjellig fat (eks, papp, plast), treffe forskjellige mennesker, være med på tog/ buss o.l. Listen er vel egentlig uendelig

De fleste hunder lærer fort, særlig hvis de får godbit med en gang de gjør som de blir bedt om.

Gammel 27-12-06, 13:11   #80
Polkadot
Passiv

Standard

Valpebitingen er blitt myyyye bedre allerede. Hun er veldig kosete, men ligger urolig om natta, så nå sover hun for det meste i buret sitt på natta.

Tisseuhellene blir litt sjeldnere, og vi er på god vei til å forstå kommandoen "sitt".

Marte har allerede vært på fest, og hun storkoste seg. Masse folk som ville kose og leke. Vi var der bare en times tid, da var marte blitt litt stressa av alt styret, så vi dro hjem og sov tungt hele natta, he-he.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.