|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagJeg vokste opp med fleskepannekaker til middag.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pannekaker som middagVi har ikke så ofte pannekaker, femåringen tåler det bare i små mengder, sannsynligvis på grunn av at egget ikke blir helt gjennomstekt. Kanskje en gang annenhver måned? Da har vi dem til middag, med blåbærsyltetøy, og de serveres samtidig med ertesuppe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag (uten sukker i røren) med gryterett i, eller bacon + ost, alt ettersom. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Pannekaker som middag
Samme her. Noen få ganger i året, og alltid med suppe, ikke bare "som regel".
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker med sukker eller blåbærsyltetøy til middag ja. Prøver ikke engang å gjøre dem sunnere ved å bruke grovt mel eller noe sånt heller. Har masse meierismør i røra, og litt sukker også. Kjører på med det som jeg synes er aller best, så har vi det heller sjelden.
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker så sjelden, ca to-tre ganger i året, at da blir det med syltetøy, rømme, sukker og smør. (kanskje ikke alt på en gang, da.
|
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Pannekaker som middagVi spiser suppe og pannekaker en gang i uka. Som oftest hjemmelaget tomatsuppe med macaroni (og innimellom egg), meg jeg spiser gjerne ertesuppe (med kjøtt) og pannerkaker. Jeg lager innimellom grove pannekaker, innimellom fine, det kommer litt an på hvilke melsorter som er i skapet den dagen. Jeg spiser pannekaker med lønnesirup, Snupp spiser med syltetøy og mannen spiser med syltetøy eller sukker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagHar aldri laget pannekaker som noe annet enn middag. Da jeg var barn fikk vi servert tomatsuppe som forrett. Før hadde vi suppe før pannekakene, men nå lager jeg kun pannekaker den sjeldne gangen vi har det. Sukker eller syltetøy er tilbehøret. Jeg syns det blir for mektig med to retter til et måltid og ungene blir mette av pannekakene. :småspist: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fornøyd
|
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag rett som det er (fin variasjon/alternativ til brødskiver for guttungen som ikke er spesielt glad i middag), men de er temmelig grove. De spises gjerne naturell, eller med syltetøy på. Gutten er glad i brunost på, så det hender det at han får.
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Pannekaker som middagJeg syns pannekaker uten grovt mel er dessert. Jeg fikk ofte pannekaker og suppe hos bestemoren min da jeg vokste opp, kan ikke huske at pappa lagde det.
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Pannekaker som middagJeg er vant med det fra jeg var liten, trodde det var helt normalt med pannekaker som middag.
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pannekaker som middagOm vi har pannekaker er det til middag!! Servert med syltetøy, lønnesirup og sukker. LøveMannn og LilleVenn har også smør på..... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Total awareness
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Pannekaker som middagVi hadde pannekaker, med sukker eller blåbærsyltetøy, og ertesuppe. Kjempegodt.
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
«Noen» sensurerte visst bort det faktum at hun pleier å spise pannekaker med fullsukret bringebærsyltetøy OG sukker på én gang. Det knaser jo så deilig.
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Jeg eelsker dobbeltmoral så lenge det er til min egen fordel. Syltetøy og sukker på pannekakene er godt, og ikke noe problem å kalle dette for middag. Sambo er imdlertid ikke enig så han sørger for suppe og bacon som tilbehør den ene gangen i måneden eller deromkring. Enda litt mer sporadisk er T og jeg alene, og da koooser vi oss med "bare" pannekaker. Han spiser dem helst naturell.
|
|
|
#17 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag en gang i blant, kanskje 3-4 ganger i året.. Da er det pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy, og ertesuppe ved siden av.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pannekaker som middagHer er det ytterst sjelden pannekaker som middag, da er det i så fall fleskepannekaker.
|
|
|
#19 |
|
Det smaker nydelig! Jeg bruker sukker på pannekakene og spiser dem sammen med ertesuppa.
|
|
|
#20 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagVi spiser pannekaker en gang i uken. Minstemann er kresen matveien, så da ordner jeg røre med masse egg og grove melsorter. Det er godt! Det er ikke sukker i røren, men de får sukker på pannekaken. Vi voksne spiser med bacon. |
|
|
|
![]() |
|
|