|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Liker du oliven? | |||
Ja, både svarte og grønne |
![]() ![]() ![]() ![]() |
119 | 52,65% |
Liker svarte, men ikke grønne |
15 | 6,64% |
Liker grønne, men ikke svarte |
10 | 4,42% |
Nei! |
82 | 36,28% |
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?De beste olivene er de som plukkes hos onkelen min og behandles der. Og sitte i hagen å se på oliventrærne, drikke rødvin og spise hjemmelagde oliven.
![]() |
#62 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Liker du oliven?
Min eldste også
![]() |
#63 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Liker du oliven?Jeg lærte å like oliven i en alder av 32. Det er skikkelig snadder. Spesielt når de er fylt med hvitløk, og man drikker øl til. Alkoholfritt øl blir det på meg fremover, da.
![]() |
#64 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Nei, det gjør jeg ikke. Isj og æsj!
![]() |
#67 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Liker du oliven?Kan styre meg, men greier da å presse ned en oliven eller to i røsvinssammenheng |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Jeg liker grønne, brune og sorte oliven. Jeg lærte å like oliven på ferie i Portugal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() Sv: Liker du oliven?
Akkurat slik er jeg også blitt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Borte
|
![]() Sv: Liker du oliven?Jeg elsker både sorte og grønne oliven. Men jeg er enig i at de har litt "voksen" smak, jeg begynte å like oliven for ca. 4-5 år siden.
![]() |
#71 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Jeg spiser det til nød, men kan definitivt styre min begeistring.
![]() |
#72 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Nei, jeg er ikke voksen enda.
![]() |
#73 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Ja, men jeg måtte bestemme meg for å begynne å like det... Små biter til å begynne med. Og nå er det best med sånne som er kjøpt i løsvekt i frukt/grønt-sjapper. Vanlige sorte på glass er jeg ikke så begeistret for, men kalamataoliven er godt. Og fetafylte, grønne, store, gode.. Nam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Nei, jeg liker ikke oliven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du oliven?Oliven er veldig godt i gresk salat, det er også godt til baccalao. ellers spiser jeg sjelden oliven |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Peppy!
|
![]() Sv: Liker du oliven?Oliven er farlige greier. Dersom jeg benker meg i sofaen med noen oliven (med sten, vel å merke) så kjenner jeg at jeg må ha rødvin til. Jeg tusler ned i kjelleren og henter meg en flaske, drikker et glass sammen med en håndfull flere oliven, og kjenner at litt sterk ost hadde vært godt sammen med oliven og rødvin. Så da er det ut på kjøkkenet, lete frem en god blåmuggost, og på vei tilbake til sofaen rasker jeg med meg noen kjeks til osten. Så da drikker jeg nok et glass rødvin til enda flere oliven og en rekke kjeks med ost. Jeg kjenner etterhvert at det har blitt mye salt, og trenger å nøytralisere magen litt. Da er det ingenting som fungerer bedre enn en stor plate melkesjokolade, som nytes sammen med et tredje glass rødvin. Da har jeg fått i overkant mye søtt, og trenger å nøytralisere igjen. Så da er det å på ny innta en håndfull oliven - og slik går kvelden. Én liten oliven innebærer altså et inntak av 2000 kalorier i løpet av få timer - og jeg erkjenner at oliven er farlig og bør ikke spises. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Liker du oliven?Jeg lærte meg å like oliven på samme måte som konjakk og rødvin. Smaking og nøding fra mine omgivelser. Nå er jeg like helfrelst på alle tre.
![]() |
|
|