|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Har dine barn vært i syden | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
101 | 66,01% |
Nei |
52 | 33,99% |
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...
Det er jo tross alt et egennavn, er det ikke? Jeg mener, det er ikke som om det finnes mange syder, og man skal til én av dem.
![]() |
#64 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å reise til syden ...Barnet har vært i Italia, men ikke på bade- eller charterreise. Jeg har vært i "Syden" en gang - på Mallorca i 1987 med mine foreldre. Full pakke inkl. ungdomsklubb og grisefest. Kommer nok ikke til å reise på en slik reise igjen. Det henger også mye sammen med at jeg synes badeferier er døden.
![]() |
#65 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Det med egennavn var naturligvis litt fleip. Men man skriver jo Østen (og Midtøsten) og Vesten (og Midtvesten
![]() |
#67 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å reise til syden ...Nei, Knøtta har ikke vært i Syden. Det har for så vidt ikke jeg heller. Vi har lite ferie og prioriterer å besøke familie.
![]() |
#68 |
<*(((<
|
14 kvm og 63 år gammel bil, *det* hadde vært skikkelig prioritering det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Eldste og mellomste har vært med sydover 4 ganger og lillemann 3 ganger.
![]() |
#70 |
Borte
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Vesla har bare vært i Danmark og Sverige, hun. Og hun er ganske snurt som ikke har vært i noen andre land. Særlig når jeg og pappaen tar turer på egenhånd blir hun sur. Vi har forøvrig aldri reist på sydentur sammen, mannen og jeg, og det er godt mulig vi ikke kommer til å gjøre det heller. Jeg er så lat at jeg godt kan betale i dyre dommer for å sole meg, bade og spise ute en uke eller to, men mannen er ikke enig.
![]() |
#71 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å reise til syden ...Jeg svarte ja, men det er en sannhet med modifikasjoner siden det bare er eldste som har vært på Kanariøyene. Minsten (snart 4 mnd), har ikke vært så mange steder ennå.
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Det å reise til syden ...Ja, min datter har vært flere ganger i Syden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
kamerat
|
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å reise til syden ...Nei - og det kommer hun ikke til å oppleve med det første heller... Hun er belemret med foreldre som ikke er spesielt glad i varme og slett ikke oppsøker det frivillig, stakkar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Leser
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Ja, det er faktisk på grunn av ungene vi har vært i Syden. De har vært mye plaget med eksem og atopisk hud. Nå har vi oppdaget at pirbadet i Trondheim gjør mye av samme nytten, varmt, salt vann og masse fukt i lufta. Det er definitivt billigere.
![]() |
#76 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å reise til syden ...Nei, de har ikke vært i syden, men alle gutta har vært i Usa og Danmark, de to eldste har vært i Belgia og Eldste har vært i Frankrike i tillegg, men da var han spedbarn.
![]() |
#77 |
-
Hvor: Akershus
![]() Sv: Det å reise til syden ...Ja, vi prioriterer sol og varme. 2 ganger charter og 4 ganger egenkomponert, bl.a en mnd på Rivieraen... Hun er 3,5 år og trives veldig godt med å reise. Selv var jeg første gang i syden som 26-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Snuppa har vært i syden mange ganger allerede. Knerten har ikke vært, men så er han også bare 6 uker. Vi skal til syden til sommeren igjen. Kreta nok en gang ...... også denne gangen er det min far som betaler. Han vil så gjerne ha med barnebarna på ferie, så vi henger med på lasset.
![]() |
![]() |
#79 |
Javel
|
![]() Sv: Det å reise til syden ...Ja det har de. Eldste har vært på Fuerteventura og tre ganger på Gran Canaria (samt en tur til Italia). De to yngste har vært en gang på Gran Canaria, og mellomste lurer enda på om vi ikke skal reise tilbake snart.
![]() |
#80 |
Står på egne ben
![]() Sv: Det å reise til syden ...Alle tre ungene har vært i "Syden", og det blir nok til sommeren igjen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|