|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Pynter du til advent?Jeg gjør det. Fra første desember til lillejulaften pynter jeg huset med lilla lys, gullstjerner og to lilla duker som jeg elsker. Den ene har jeg sydd selv og det er det fineste jeg noengang har sydd. Jeg er veldig glad i lilla, så adventsfargen liker jeg. Det er ikke mye pynt det er snakk om altså, jeg har ikke kassevis med adventspynt, bare litt for å markere ventetiden.
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pynter du til advent?Ikke med annet enn adventstake og adventskalender (og så prøver vi å ha det litt ryddigere enn til vanlig |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Pynter du til advent?
Åja, det gjør jeg også. Både bøker og blader. Jeg har en arkivboks hvor jeg har samlet jule-Donald fra jeg var barn og til nå. Og så har jeg en utgave av Tante Pose som oldemor fikk til morsdagen i 1942.
|
|
|
#4 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg julepynter 1. desember jeg. Lilla passer ikke inn i fargene hos oss, særlig ikke i stua. Advent og juletida hos oss går i gull og hvitt.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg skrev adventsliste mens jeg satt tentamensvakt i dag. Hvite kubbelys i bøtter og spann, rosa og hvite svibler, grønn mose og ei kurv full av utstyr til å lage julegaver. Vi venter på Jesus og selvsagt på en lang friperiode for hele familien. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Pynter 1.desember med julekrybbe, adventsstjerne, adventsstake, noen nisser, noen duker o.l. Også skal selvfølgelig julekalenderen henges opp.
|
|
|
#7 |
|
Opp og ned
|
Sv: Pynter du til advent?Adventstaker, nisser og snømennlys i barna sine rom også nissefamilen mamma har strikker til oss. Har også litt lys på huset (tearassen) en sånn lenke. Også lys i en busk.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pynter du til advent?
Signerer. Bortsett fra at jeg ikke har laget liste.
|
|
|
#9 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pynter du til advent?Jeg har tyvstartet
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Pynter du til advent?Eg pyntar med adventsstjerne i vindauget og lilla lys. Kanskje skal eg driste meg til lilla linløparar i år? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Pynter du til advent?Stjerne i vinduet, og adventsstake på bordet kommer frem første søndag i advent. Jeg har ikke så mye annen julepynt, men tar nok frem noen nisser også.
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Pynter du til advent?Lys i vindu og adventstake ( som vi glemmer å tenne på søndagene) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Pynter du til advent?Ja, vi har adventsstake. Og så har vi adentslys i vinduet, og alle lysene vi brenner er lilla.
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Pynter du til advent?Næsj.
|
|
|
#15 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Pynter du til advent?Nei. Vi har ikke egentlig noen tradisjoner på julepynting forövrig heller. Men jeg vil tro det titter fram noen gullelefanter og röde kinesiske lykter utover i desember. Men jeg kan ikke stole på at jeg får tatt ned eventuell adventspynt, og satt fram julepynt i tide, så det holder med julegreiene..
|
|
|
#16 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg kjører Rødt fra 1 desember
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg pynter til 1 søndag i advent.
|
|
|
#18 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Pynter du til advent?Min pappa spiller Elvis' julealbum på grammofon hele desember.
|
|
|
#20 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Ja, jeg pynter til advent. Da kommer adventssaken og stjernene(ja, har fler) i plexiglass frem. I tillegg pynter jeg kjøkkenet julerødt, med gardiner og duker. Og henger opp pynt ute, lys rundt døra og en lyskrans.
|
![]() |
|
|