Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?
Ja, såklart.. 13 8,39%
Nei, absolutt ikke 128 82,58%
Annet.. 14 9,03%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 00:56   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Jeg har tyggisangst og ingen i mitt hus får lov til å ha det i munnen

Men jeg vil ikke kalle det lørdagsgodt, men unntak av hubba bubba da....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:21   #2
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har tyggisangst og ingen i mitt hus får lov til å ha det i munnen

Men jeg vil ikke kalle det lørdagsgodt, men unntak av hubba bubba da....

hvorfor er sukkerfri hubba bubba lørdagsgodt og ikke de andre sukkerfrie?

Gammel 11-04-08, 20:57   #3
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

sukkerfri tyggis får jentene uavhengig av ukedag.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:12   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Finnes det sukkerfri Hubba Bubba?

Gammel 11-04-08, 23:43   #5
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Finnes det sukkerfri Hubba Bubba?

alt kommer i sukkerfri utgave nå om dagen

Gammel 08-12-07, 22:20   #6
Muscovado
Nybegynner

Muscovado sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Muscovado har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei!

Muscovado er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 22:23   #7
Gaffa
Nybegynner

Gaffa sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Gaffa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nope

Gaffa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:30   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Lørdagsgodt, ja.
Mine unger fikk vel 20 kroner hver, hver lørdag, og kjøpte det de måtte ønske.
Ikke godteri ellers.
Og sukkerfri tyggis? Ikke typisk lørdagsgodt, nei. Men valgte de det, gjorde de det, da.
Jeg blandet meg ikke i det.

Gammel 11-03-08, 10:30   #9
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Og ikke nektet jeg dem den tyggisen ellers heller, bortsett fra i barnehage eller på skolen.

Gammel 11-03-08, 11:40   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tyggis er smøring for å ville hjem fra barnehagen. Jeg skulle aldri, aldri drive med bestikkelser, men .......

Lørdagsgodt er det i hvert fall ikke hos oss. Vi tygger ikke egentlig mye tyggis, så jeg synes ikke det er så problematisk uansett.

Gammel 11-03-08, 11:49   #11
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

aah jeg missforsto litt, sukkerfri tyggis er helt greit som lørdagsgodt men ikke alene ville jeg svart. her i huset er tyggis ikke kun et lørdagsfenomen her tygges det flux siden begge hater fluor tabeletter og elsker tyggis.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:12   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ikke lørdagsgodt nei.

Vi har stort sett en pakke tyggis i hus hele tiden, og de som vil ha, får når de vil.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:57   #13
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Her vil ungene helst ha smågodt til lørdagsgodt. Tyggis tygger de på uavhengig hva dagen heter, og da kjøper jeg konsekvent sukkerfri, vil ikke at de skal gå å tygge på en sukkerklump på timesvis.

Ang. søtningstoffer; Det finnes mange forskjellige og noen er naturlige og andre ikke, noen er med erergi og andre er uten. Vi velger alltid produkter med søtningstoffer UTEN energi for å unngå blodsukkerstigning. Når jeg tenker meg om kjøper vi lite sukkerfritt, ja annet enn brus og saft da som må være sukkerfritt her i huset pga diabetes.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:25   #14
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøper ikke sukkerfritt. Vanlig tyggis (med sukker) er lørdagsgodis ja.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:50   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her tygger jeg tyggis stort sett hver dag, så hvis jeg skulle nekte ungene en i ny og ne hadde det blitt helt feil. Lillemann får ikke da, han er for liten. Men storesøster får om hun spør. Det er ikke så ofte, så jeg synes ikke det gjør noe.

Om hun får penger og skal kjøpe seg noe selv, og velger tyggis så er det hennes valg. Hun får i såfall ikke den i tillegg.
Ytterst sjelden hun får penger til snop, men det er annen diskusjon

Gammel 19-03-08, 22:40   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Nei, det er det da ikke.

Gammel 14-04-08, 14:32   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre unger fåt tyggis titt og ofte.

Gammel 14-04-08, 18:59   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg krysset av på nei, men burde sikkert krysset av på annet. Her blir tyggis aldri brukt som lørdagsgodt, men ungene får heller aldri tyggis. Verken mannen eller jeg tygger tyggis heller, så vi har aldri tyggis i huset. Lillegutt er for liten til å smake tyggis, og tulla har vel smakt tyggis et par ganger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:18   #19
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Velger sønnen sukkerfri tyggis til lørdagsgodt får han i hvert fall ikke noe annet i tillegg.

Fordi?? Er det bedre at han tar en sjokolade?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:33   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sukkerfri tyggis er ikke noe jeg eller ztjerna spiser i det hele tatt. Sammen med alt annet som har kunstig søtning.

(At mannen er fullstendig avhengig av slik tyggis er en helt annen sak)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.