Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En liten huspoll!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bare for gøy!?!
Jeg skifter håndklær hver dag. 27 16,77%
Jeg skifter på senga hver uke. 30 18,63%
Jeg vasker dyner hver måned. 3 1,86%
Jeg vasker huset hver uke. 44 27,33%
Jeg vasker minimum 5 maskiner med klær i uka. 125 77,64%
Bilen er like ren inni som utapå. 19 11,80%
Jeg støvsuger alltid sofaen til helga. 25 15,53%
Listverk får alltid en runde iløpet av uka. 6 3,73%
Jeg bruker smør på brødskiva. 92 57,14%
Jeg baker brødet selv. 44 27,33%
Jeg bruker aldri TORO. 22 13,66%
McDonald er oppskrytt. 70 43,48%
Jeg stopper strømper. 17 10,56%
Jeg syr gardiner selv. 32 19,88%
Jeg er alltid snill og grei. 72 44,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 17:00   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Minst fem maskiner i uka (det er antagelig nærmere ti enn fem). Og det var det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:44   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker huset en gang i uka - eller vaskehjelpen gjør det...
Bilen er like ren/møkkete inni som utenpå.
Vasker minst 5 vaskemaskiner i uka (= ca 10 - vi er jo 5 stk)
Sofaen blir støvsugd en gang per uke - av vaskehjelpen
Bruker smør på brødskiva- ihvertfall på ikke-smørepålegg

Jeg syr gjerne gardiner selv, men kjøper også gjerne, så jeg krysset ikke av på den,

Gammel 29-11-07, 17:18   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å vaske lister må man jo ha lister.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:01   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her var det mye jeg ikke krysset av gitt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:13   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle de nederste + mann som tar klesvasken i vaskeriet + vaskehjelp. Bilen er ikke mitt ansvar. :unnasluntrer:

Gammel 29-11-07, 19:42   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skifter på senga hver uke.
Jeg vasker huset hver uke.
Jeg støvsuger alltid sofaen til helga.
Listverk får alltid en runde iløpet av uka.
Jeg bruker aldri TORO.
Jeg er alltid snill og grei.

Gammel 29-11-07, 19:48   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg bruker aldri TORO.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:45   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Skifter håndklær hver dag.
Skifter sengetøy hver uke.
Vasker minimum 5 maskiner i uka.
Bruker smør.
Bruker aldri Toro.
Mækkær'n er oppskrytt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:01   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Er det bare jeg som liker MacDonalds mat her inne...?

Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:13   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Er det bare jeg som liker MacDonalds mat her inne...?

Nei, det er da under halvparten som har krysset av for at de synes det er oppskrytt.

Gammel 29-11-07, 21:15   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det er da under halvparten som har krysset av for at de synes det er oppskrytt.

Sant nok.

:trekker for raske konklusjoner:

Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:19   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tre kryss på meg

Håndkleskift kvar dag ser eg ikkje som ein nødvendighet. Eg er da rein når eg tørkar meg, vel

Gammel 29-11-07, 19:50   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ærlig talt det er ekstremt lite miljøvennlig å skifte håndklær hver dag, og helt unødvendig. Har dere aldri lest de lappene på hotellene, eller?

Her blir det nok vask uten det, min. 5 i uken. Og jeg baker brød selv, flere ganger i uken. Bilen matcher, og jeg bruker smør. Ferdig!

McDonalds suger jo hoppetau, men har noen skrytt av det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:54   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes ærlig talt det er ekstremt lite miljøvennlig å skifte håndklær hver dag, og helt unødvendig. Har dere aldri lest de lappene på hotellene, eller?

Her blir det nok vask uten det, min. 5 i uken. Og jeg baker brød selv, flere ganger i uken. Bilen matcher, og jeg bruker smør. Ferdig!

McDonalds suger jo hoppetau, men har noen skrytt av det?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:50   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare for gøy!?!
Jeg skifter håndklær hver dag.
Jeg vasker dyner hver måned.
Jeg vasker minimum 5 maskiner med klær i uka.
Bilen er like ren inni som utapå.
Jeg bruker smør på brødskiva.
Jeg baker brødet selv.
Jeg bruker aldri TORO.
McDonald er oppskrytt.
Jeg stopper strømper.
Jeg syr gardiner selv.

Gammel 29-11-07, 20:55   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja på nesten alt jo ...

Gammel 29-11-07, 20:56   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ja på at McDonalds er oppskrytt.

Gammel 29-11-07, 20:57   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og siden vi ikke har bil, ville det kanskje vært riktig å si at den er like ren inni som utenpå? Ingen kan i alle fall påstå at den ikke er det. Søren, da skulle jeg hatt to kryss.

Gammel 29-11-07, 21:09   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vasker klær, baker brød, smør på brødet og snill og grei. (Burde også krysset av på McDonalds, men skjønte ikke spørsmålet før det var for seint...)

Ellers var det dårlig fra denne kanten, ja. Støvsuge sofaen til helgen?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:01   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom poll!

Og der kom jeg på at jeg må vaske klær. *poff*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.