Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du adventslys i vinduet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Adventstake
Ja, de er fine og det blir ikke jul uten 91 52,00%
Nei, men har lyst på 6 3,43%
Nei, de er stygge 60 34,29%
Nei, det er harry 18 10,29%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 23:46   #61
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ja vi har en i tre vi også. Ikke så veldig pen, men koselig er det. Men nå har jeg fått meg et par i sort med sånn mange små lys på. Så nå er den degradert fra kjøkkenvinduet til gangen.

Gammel 30-11-07, 23:48   #62
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke alle som følger religiøse tradisjoner til punkt og prikke da.

Neida, det var ment som en spøk.
Men jeg husker den magiske følelsen fra barndommen, når jeg sto opp grytidlig første desember for å se om mamma hadde hengt opp den utrolig fine adventstjerna vår (ekte 70-talls, gulnet plastkk). Så hos oss skal det bare være én stjerne.

Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:51   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har en sånn. Og jeg ante virkelig ikke at noen kunne se på dem som harry eller stygge. :tydeligvisharryselv: Jeg synes de er fine. Når vi har hatt besøk fra England i desember, har alle alltid kommentert hvor fine disse lysestakene er, for de har ikke vært vanlige der borte (før nå de siste få årene).

Jeg driter i om folk synes det er harry. Jeg vil pynte til advent og jul med den pynten jeg har og som jeg har hatt i årevis. "Vi har valgt gull/rødt/nissefritt whatever som juletema i år" er noe du aldri får høre fra meg. Her kjører vi eklektisk stil og jeg gleder meg over å ta frem pynten og se de kjære tingene som har samlet seg opp over årenes løp.

Jeg sier som Iset. Det blir temmelig stusslig rundt omkring dersom ingen lenger tør å bruke disse lysestakene i frykt for å bli stemplet som harry.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:55   #64
Frantzen
Passiv

Standard

Et must.
Dvs i år har jeg kjøpt en ny fordi den gamle var så slitt og fæl, og den er helt annerledes (med mange flere lys bl.a - googlet men fant ikke noe bilde).
Regner med at frøken Snupp kupper den gamle.

Må ha adventlysestake i stuevinduet, ellers blir det ikke julestemning

Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:03   #65
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Ja vi har en slik (to faktisk). Synes de er fine jeg

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:07   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg VIL IKKE! Ville krysse av både for stygge og harry jeg da. Og det blir helt fint jul uten. Finere faktisk.

Hjemme hos oss kalte vi det for "opp-og-ned"-lys forresten. I mangel av noe bedre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:08   #67
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvor tar man det fra at enkle, sjuarmede lysestaker er "stygge" eller "harry"??

:seriøst forundret:

Har ikke selv, for jeg er veldig glad i adventstjerner, men jeg har aldri noen gang tenkt at de sjuarmede lysestakene er verken stygge eller harry.

Det er LYS i ADVENTSTIDEN - og DET vi vi vel ha, eller hva?

Og det finnes jo helt enormt mange ting som vikelig ER stygge og harry - så hvorfor velge seg ut noe såpass enkelt og nøytralt til aktiv misliking?

Det som gjør at jeg synes disse er stygge, er rød og\eller hvit plast. Dersom de fantes i penere materialer, ville jeg vurdert det. jeg også.

Gammel 01-12-07, 00:18   #68
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det som gjør at jeg synes disse er stygge, er rød og\eller hvit plast. Dersom de fantes i penere materialer, ville jeg vurdert det. jeg også.

At selve foten er i plast syns jeg er helt greit - det er verre med de utrolig grelle mansjettene. De har jeg tatt av.

Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:25   #69
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, slike har jeg ikke - har arvet en intens motvilje mot disse fra min mor. Jeg tror at å mislike slike adventsstaker må være min mest (og forhåpentligvis eneste) snobbete side. Men jeg har stjerne og stearinlys og annet lys i vinduene - elsker lys i desember. Men over hodet ikke i form av slike staker.

Gammel 01-12-07, 00:53   #70
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ja, de er fine og det blir ikke jul uten.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 01:14   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen adventslys her, hverken i vindu eller andre steder. Å si at grunnen er at de er stygge er egentlig å ta i litt, men det var det alternativet som kom nærmest.

Gammel 01-12-07, 07:09   #72
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og jeg ville stemt ja uten alt det andre foran. Det blir ikke jul uten - for meg er jula mest tradisjon, og en sånn hører med.

Samme her, men vi plukker av de stygge plastgreiene de har på som liksom skal se ut som bladverk eller hva jeg skal kalle det. Den lysmansjetten eller hva søren det er.
Synes det er utrolig koselig å ha lys i vinduet i julen, og har stort sett i alle rom vi oppholder oss mye i. Men ikke bare 7 armet lysestake - har flere stjerner av ulik type.

Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:10   #73
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:14   #74
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ja i fylla i natt, men har ikke den typen du viser til her.

Gammel 01-12-07, 11:21   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 01-12-07, 11:23   #76
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Listen over julebordkonsekvenser øker (den er allerede ganske lang ser jeg etter å ha sjekket "sendte meldinger" på mobilen).

Gammel 01-12-07, 13:00   #77
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, skal finne de fram nå. Har en i ekte tre fra åtti/nitti-tallet, og en eldgammel i sort metall fra tidenes morgen. Ingen jul uten. Fine eller ikke fine, er ikke et tema.
Har også et par stjerner. Det blir nok jul i alle vinduer etterhvert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 13:26   #78
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg ikke vil ha er sikkert også fordi at vi aldri hadde sånne i barndomshjemmet mitt og dermed er det ikke tradisjon for meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:13   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har riktignok kjøpt vår stake på Ikea, og den har bare 5 lys, men vi har altså adventsstake.

Ellers pynter vi særdeles lite til jul. Det får holde seg til den vinduskarmen hvor lyset står. Der kommer det opp noen nisser også. I tillegg har snuppa en gigantisk hjemmelaget julekalender hengende i gangen.

Gammel 01-12-07, 15:39   #80
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ville stemt 'nei' uten alt det andre bak.

Samme her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.