|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Adventstake | |||
Ja, de er fine og det blir ikke jul uten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
91 | 52,00% |
Nei, men har lyst på |
6 | 3,43% |
Nei, de er stygge |
60 | 34,29% |
Nei, det er harry |
18 | 10,29% |
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Javel
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja vi har en i tre vi også. Ikke så veldig pen, men koselig er det. Men nå har jeg fått meg et par i sort med sånn mange små lys på. Så nå er den degradert fra kjøkkenvinduet til gangen.
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?
Neida, det var ment som en spøk. |
![]() |
![]() |
#63 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, vi har en sånn. Og jeg ante virkelig ikke at noen kunne se på dem som harry eller stygge. :tydeligvisharryselv: Jeg synes de er fine. Når vi har hatt besøk fra England i desember, har alle alltid kommentert hvor fine disse lysestakene er, for de har ikke vært vanlige der borte (før nå de siste få årene).
![]() |
#64 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Et must. |
![]() |
![]() |
#65 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja vi har en slik (to faktisk). Synes de er fine jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Nei, jeg VIL IKKE! Ville krysse av både for stygge og harry jeg da. Og det blir helt fint jul uten. Finere faktisk.
![]() |
![]() |
#67 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
At selve foten er i plast syns jeg er helt greit - det er verre med de utrolig grelle mansjettene. De har jeg tatt av. |
![]() |
![]() |
#69 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Nei, slike har jeg ikke - har arvet en intens motvilje mot disse fra min mor. Jeg tror at å mislike slike adventsstaker må være min mest (og forhåpentligvis eneste) snobbete side. Men jeg har stjerne og stearinlys og annet lys i vinduene - elsker lys i desember. Men over hodet ikke i form av slike staker.
![]() |
#71 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Ingen adventslys her, hverken i vindu eller andre steder. Å si at grunnen er at de er stygge er egentlig å ta i litt, men det var det alternativet som kom nærmest.
![]() |
#72 |
Passiv
|
Samme her, men vi plukker av de stygge plastgreiene de har på som liksom skal se ut som bladverk eller hva jeg skal kalle det. Den lysmansjetten eller hva søren det er. |
![]() |
![]() |
#75 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#77 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, skal finne de fram nå. Har en i ekte tre fra åtti/nitti-tallet, og en eldgammel i sort metall fra tidenes morgen. Ingen jul uten. Fine eller ikke fine, er ikke et tema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Grunnen til at jeg ikke vil ha er sikkert også fordi at vi aldri hadde sånne i barndomshjemmet mitt og dermed er det ikke tradisjon for meg.
![]() |
#79 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du adventslys i vinduet?Vi har riktignok kjøpt vår stake på Ikea, og den har bare 5 lys, men vi har altså adventsstake.
![]() |
![]() |
|
|