Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bading i badekar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Dusjer du før du legger deg i badekaret?
Ja - alltid! 14 5,74%
Nei - Aldri 147 60,25%
Av og til 32 13,11%
Bader aldri i badekar 43 17,62%
Annet 8 3,28%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 11:37   #61
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg bader ikke lenger, har kun dusj. Før, da jeg koste meg med et karbad, vin, levende lys, musikk og en god bok, dusjet jeg ikke før jeg senket legemet ned i badekaret.

Om jeg skulle vaske av meg møkk, så var det en raskere og mindre nytelsesrik affære å bade. Man legger seg ikke ned i møkkvann.

Det er forskjell på nytelse og hygiene nemlig. Jeg dusjet selvfølgelig på slutten av karbadet.

Savner litt karbadet av og til, men ikke ofte. Syns det er lettvindt og greit med dusj.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:00   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå gleder jeg meg veldig til vi får badekar igjen.

Før dusjet jeg, altså dusjet av såpe og vasket håret, etter badeseansen. Husker da jeg var høygravid med Doffen, maserier og skjit, og mannen tappet opp i karet, tente lys og masserte skuldre og føtter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:07   #63
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

sjuske

Dusjer av meg såpe etterpå

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:21   #64
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg og Mikkeline dusjer før vi bader. Det er fordi vi har boblekar og i tillegg ofte bader sammen flere i familien. I Japan er nok badevannet renere etter en families bading enn ett en persons bading her i Norge. De vasker seg svært grundig før de går oppi vannet, og ser nok på oss fra vesten som håpløst urenslige.

Gammel 10-12-07, 23:29   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke badekar, men ville helt klart valgt å dusje etterpå.

Gammel 11-12-07, 11:10   #66
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg bader ikke! Det er vondt og kjedelig. (Det kan ikke være bare meg som synes det er vondt å ligge i badekaret? Det er jo sjokkhardt)

Men på vegne av min min to år gamle datter, hun dusjer ikke først, men står i badekaret så jeg får skylt godt av henne etter badet.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:26   #67
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dusjer alltid først. Blir faktisk sjokkert over 62 stk her ikke gjør det!

Gammel 11-12-07, 11:30   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Blir faktisk sjokkert over 62 stk her ikke gjør det!

Jeg dusjer ikke etterpå heller. Hva synes du om det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:38   #69
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg dusjer ikke etterpå heller. Hva synes du om det?

Synes det er viktigere å dusje før enn etter, jeg da.

Gammel 11-12-07, 11:42   #70
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo offentlig en sjuske, så NEI.. jeg dusjer ikke før jeg bader.
Men så fryyktelig skitten tror jeg ikke at jeg er

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:55   #71
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bader aldri i badekar. Om vi hadde hatt det, hadde jeg dusjet etterpå. Er da ikke så skitten

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:38   #72
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Inspirert av denne tråden skal jeg ta meg et bad.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:44   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke badekar, siste gangen jeg husket at jeg badet hadde jeg vært på speiderleir i over en uke, da dusjet jeg først og vasket meg med såpe, badet lenge - allikevel ble vannet svart, og dusjet igjen etterpå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 22:16   #74
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tanken på å dusje før karbad har faktisk aldri slått meg...

Gammel 12-12-07, 22:29   #75
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Dusjer alltid etterpå.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 22:34   #76
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg dusjer både før og etter. *sær* Har også bodd i England, Divine, men jeg ble ikke herdet. Snarere tvert imot.

Her er et lite utdrag av kåseriet "Jul i gamle dagar" av Ingvar Moe, til ære for deg, Mikkeline:

Jeg skyller av meg ETTER at jeg har badet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 06:53   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du bør holde deg unna Japan. Der bruker hele familien samme badevannet, hvor eldste mann i huset bader først. DA kan man snakke om å skvulpe rundt i møkk.

Japanerne skrubber seg med vann og såpe før de går i badet, og har ikke såpe i vannet. Det er ikke snakk om å skvulpe rundt i møkk der, altså. Jeg har vært mye i japanske offentlige bad, og prosedyren der er den samme, selv om badekarene er noe større.

Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:46   #78
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg dusjer alltid først. Blir faktisk sjokkert over 62 stk her ikke gjør det!

Sjokkert!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:20   #79
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en gang innser jeg at jeg er sjuskete, for det hadde ikke falt meg inn å dusje først. Jeg har bodd i England med kun badekar og ikke dusj (og slik har svigers det også), så jeg skal være glad jeg ikke stiller slike (unødige) renslighetskrav.

:medsjuske:

Gammel 13-12-07, 12:22   #80
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke badekar nå. Men, den gangen jeg hadde det og brukte det, så dusjet jeg etter at jeg hadde badet. Man, er da ikke så skitten at det er nødvendig. Hadde jeg vært ute å blitt gjørmete av en eller annen grunn så tok jeg meg en dusj først, men det hørte nå med til sjeldenhetene at jeg var så møkkete.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.