Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meierismør eller margarin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva foretrekker du?
Meierismør 99 59,28%
Margarin 61 36,53%
Vil se resultatet 7 4,19%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 19:48   #61
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meierismør eller margarin?

Meierismør. Margarin smaker gædd

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:58   #62
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter jeg tok et kurs i organisk kjemi der vi så på fettysrefordelingen til smør vs margarin, er jeg overbecist smørtilhenger. Selv om smør også inneholder en del usunt fett, har det en mye bredere fordeling. Og dessuten hjelper det pent lite å bruke planteoljer som utganspunkt hvis man herder dem kunstig. Da er det ikke mye igjen av det som var sunt i planteoljene etterpå altså! Det hører såkalrt med til historien at jeg foretrekker smør når det gjelder smak også.

Vi bruker alltid olje når vi steker, smør i matlaging og bremykt på skiva. Jeg liker smør best, men det er liksom så upraktisk med konsistensen.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:16   #63
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker meierismør best egentlig, og bruker det i noe matlaging (feks noen kaker). Spiser ikke smør på skiva, men hvis jeg har varme rundstykker eller lignende er det veldig godt med bremykt på. Steke gjør jeg i kaldpresset rapsolje, feks. Men ikke pannekaker og sånt, da steker jeg i flytende melange. Det bruker jeg forresten i baking også. Har visst hele utvalget jeg.

Gammel 25-02-08, 20:38   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Etter jeg tok et kurs i organisk kjemi der vi så på fettysrefordelingen til smør vs margarin, er jeg overbecist smørtilhenger. Selv om smør også inneholder en del usunt fett, har det en mye bredere fordeling. Og dessuten hjelper det pent lite å bruke planteoljer som utganspunkt hvis man herder dem kunstig. Da er det ikke mye igjen av det som var sunt i planteoljene etterpå altså! Det hører såkalrt med til historien at jeg foretrekker smør når det gjelder smak også.

Vi bruker alltid olje når vi steker, smør i matlaging og bremykt på skiva. Jeg liker smør best, men det er liksom så upraktisk med konsistensen.

Nemlig (selv om vi ikke er helt enige i dette med hva som er usunt fett, men det er jo helt greit). Forresten så står alltid smøret i brødboksen her, så det har alltid smørekonsistens. Rekker jo ikke akkurat å bli gammelt uansett siden jeg både steker i det og siden vi spiser endel av det.

En annen ting jeg må humre litt av er denne reklamen for Kims potetgull med solsikkeolje. 70 % mindre mettet fett - mye sunnere? Eh, si meg - FRITERES ikke potetgullet? Og jo mer umettet fettet man friterer i er, jo mer skadet blir det jo? Da er det jo bedre å faktisk fritere i mettet fett?

Gammel 25-02-08, 22:57   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke spist margarin på mange år, men nå må jeg kutte alle melkeprodukter. Blant annet. Så nå har jeg gått til innkjøp av en eller annen blå margarin. Den smaker ingenting. Har de tatt bort saltet også? Er det noe annet jeg kan bruke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:07   #66
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Meierismør til baking og som smørøye i grøten, margarin til steking og på brødskiva.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:23   #67
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Det var ikkje noko alternativ for olivenolje

Gammel 25-02-08, 23:24   #68
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Olivenolje i matlaging, ikkje noko på brødskivene, evt. Kesam, rapsolje i kaker/boller.

Gammel 26-02-08, 13:07   #69
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har brukt margarin til baking/steking, brelett på brødskiva og meierismør til hjemmelaget pop corn.
Men neste gang skal jeg bruke meierismør i bakinga, kanskje hjemmebaksten blir enda bedre... Jeg elsker lukten av meierismør, og pop cornet smaker som det vi får kjøpt på kino'n.

Er oppvokst med ei mor som spiste seg fordervet på smør i barndommen, og da hun ble voksen klarte hu ikke tanken på å spise smør. Pga. det er jeg oppvokst uten smør på brødskiva, men tok igjen det i 20-års alderen når jeg oppdaget hvor godt smør egentlig var/er.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:11   #70
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, hva har vi hatt i kjøleskapet de siste 10 årene da?
Bremykt - eneste smøret vi bruker (unntatt det vi lager selv et par ganger i året).

Gammel 26-02-08, 20:56   #71
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte at jeg ville se resultatet. Jeg spiser ikke noen form for smør. Vi har olje, melange og soft flora til baking, steking og brødskiver.

Gammel 26-02-08, 21:21   #72
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Meierismør. Margarin smaker jo høgg.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:30   #73
arvid gerhard
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
arvid gerhard har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her er nok noe son dere ikke har hørt før!
Fiske & Plante Oljer og Hjerte feil !!
31 men (age, 41-78 years) and 11 women (age, 54-77 years). The final results using coronary risk factor scores (CRFS)(risiko formel for Hjerte Sykdom) in:
Oleic acid (Oliven Olje)= 2 x CRFS
Linoleic acid (Vit-Hjerte God)= 3 x CRFS
Marine EPA acid (Fiske/sel olje) = 4 x CRFS
Int Heart J. 2005 Nov;46(6):975-85. Oda, et al.,

Plante fett & Tran” = Hud Kreft !
Consumption of unsaturated fat has been associated with both skin aging and with the sensitivity of the skin to ultraviolet damage, Ultraviolet light-induced skin cancer seems to be mediated by unsaturated fats! (Plante&Fiske oljer gir Gammel Hud & Hud Kreft)
Cancer Res. 45(12, pt 1), 6254-9, 1985.

„Vit Hjerte God“ = 100% mer Død !!!!!!!!!!
In a multi-year British study involving several thousand men, half were asked to reduce saturated fat and cholesterol(“slutte” med Meieri Smør & Egg) in theirdiets,to stop smoking and to increase the amounts of unsaturated oils such as margarine and vegetable oils(ikke røyke,spise mye mer Plante&Fiske oljer).
After one year, those on the "good" diet had 100% more deaths !!
than those on the "bad" diet(M.Smør,Egg&KremFløte), in spite of the fact that those men on the "bad" diet continued to smoke!
Rose G, et al, Lancet, 1983, 1:1062-1065

Plante Oljer = Bryst Kreft
Linoleic acid and GLA promote the growth and metastasis of a human breast cancer cell.
Nutr Cancer 1995;24(1):33-45.

Vet ikke Ernærings & Helse Norge dette ?? Eller gjør de nettopp det?
Hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info?
Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser dette?
5/2 2009. Arvid Gerhard
Metta Fett = MeieriSmør,Kokos,Egg,Kremfløte&Saue Fett
The fats that we synthesize from sugar, or coconut oil, or oleic acid, the omega-9 series, are protective against the inflammatory Omega-3/6 PUFA, in some cases more effective even than vitamin E.
Ray Peat

Metta Fett beskytter mot “skader” fra Plante&Fiske Oljer
“A diet enriched in saturated fatty acids(Meieri Smør,Krem Fløte ,Norwegia,Saue Fett) effectively reverses necrosis, inflammation, and fibrosis!!. The therapeutic effects of saturated fatty acids may be explained, at least in part, by reduced endotoxemia and lipid peroxidation.(Metta Fett reduserer Fibrose , “glass-fiber” lignende hardt & “dødt” vev, som Kreft utvikler seg i.)
fra Plante & Fiske Oljer.!!
Nanji, et al., 1995, 2001)

The relatively few studies of fish oil and linoleic acid that compare them with palmitic acid or coconut oil have produced some very important results. For example, pigs exposed to endotoxin developed severe lung problems (resembling “shock lung”) when they had been on a diet with either fish oil or linoleic acid, Marint Omega-3 & Plante Omega-6) used for intravenous feeding in hospitals), but not after palmitic acid (I kokos olje)
(Wolfe, et al., 2002).

MeieriSmør & Kokos Olje = Beskytter deg mot Blodpropp
The effects of PUFA taken in a meal disturb the clotting system(Plante/Fiske oljer produserer Blodpropp)), but the same quantity of Saturated fat prevent clotting.(Mens samme mengde Meieri Smør.Kremfløte,KokosOlje forhindret Blodpropp)
Molina, et al., 2003).

Kokos olje beskytter deg 100% mot Diabetes!!
Omega-6 fra Plantefett lager Diabetes!
Sukker „beskytter“ mot Diabetes !
"Experimental diabetes and diet," Science 105, 548-549,

Metta Fett=MeieriSmør,Kokos-olje= Friskt Hjerte !!!
India 1960/70: 1 Million jernbane-folk:
Sør-India, de spiste ca. 15x mer Plante & Fiske Oljer oghadde ca.15x mer Hjerte Lidelser!
Nord-India, spiste ca. 15 x mer Metta fett og ca. 15x mindre Hjerte Lidelser!
Indian Journal of Industrial Medicine, 1968, 14:219

Dette er FARLIG fett,sier den „klinisk ernærings forskende Professoren“ Christian Drevon
Han vil nok IKKE fortelle deg om de skadene Plante&Fiske fett gir deg!
Ok,nå vet du litt om Fettet i maten din! Og hva de kan gjøre med kroppen din!
Hvilket Fett vil du velge nå?
Og hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info?
Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser mine artikler om dette?
5/2 2009. Arvid Gerhard

arvid gerhard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:32   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av arvid gerhard, her.

Her er nok noe son dere ikke har hørt før!

Joda. Du sa det her om dagen også.

Gammel 05-02-09, 13:35   #75
arvid gerhard
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
arvid gerhard har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg holder meg helt til naturlig mat og naturlig fett, ergo bruker jeg heller smør enn bearbeidet margarin. Meierismør er et naturprodukt og blir nå anbefalt av flere og flere ernæringsfysiologer også. Her er en link som sier litt om smør kontra margarin, jeg har andre linker også men jeg synes denne er lettlest og god. Det om smør står et par scroll nedover siden.

http://matoghelse.custompublish.com/...505-48909.html

Margarin bør aldri brukes til steking iallfall, det er jo det verste man kan gjøre. Da er oljer bedre, men meierismør og kokosfett er best siden mettet fett tåler bedre varme enn umettet fett. Her står litt om det, øverst i artikkelen.

Sende dette til ALLE du kan ! Takk !
Fiske & Plante Oljer og Hjerte feil !!
31 men (age, 41-78 years) and 11 women (age, 54-77 years). The final results using coronary risk factor scores (CRFS)(risiko formel for Hjerte Sykdom) in:
Oleic acid (Oliven Olje)= 2 x CRFS
Linoleic acid (Vit-Hjerte God)= 3 x CRFS
Marine EPA acid (Fiske/sel olje) = 4 x CRFS
Int Heart J. 2005 Nov;46(6):975-85. Oda, et al.,

Plante fett & Tran” = Hud Kreft !
Consumption of unsaturated fat has been associated with both skin aging and with the sensitivity of the skin to ultraviolet damage, Ultraviolet light-induced skin cancer seems to be mediated by unsaturated fats! (Plante&Fiske oljer gir Gammel Hud & Hud Kreft)
Cancer Res. 45(12, pt 1), 6254-9, 1985.

„Vit Hjerte God“ = 100% mer Død !!!!!!!!!!
In a multi-year British study involving several thousand men, half were asked to reduce saturated fat and cholesterol(“slutte” med Meieri Smør & Egg) in theirdiets,to stop smoking and to increase the amounts of unsaturated oils such as margarine and vegetable oils(ikke røyke,spise mye mer Plante&Fiske oljer).
After one year, those on the "good" diet had 100% more deaths !!
than those on the "bad" diet(M.Smør,Egg&KremFløte), in spite of the fact that those men on the "bad" diet continued to smoke!
Rose G, et al, Lancet, 1983, 1:1062-1065

Plante Oljer = Bryst Kreft
Linoleic acid and GLA promote the growth and metastasis of a human breast cancer cell.
Nutr Cancer 1995;24(1):33-45.

Vet ikke Ernærings & Helse Norge dette ?? Eller gjør de nettopp det?
Hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info?
5/2 2009. Arvid Gerhard
Metta Fett = MeieriSmør,Kokos,Egg,Kremfløte&Saue Fett
The fats that we synthesize from sugar, or coconut oil, or oleic acid, the omega-9 series, are protective against the inflammatory Omega-3/6 PUFA, in some cases more effective even than vitamin E.
Ray Peat

Metta Fett beskytter mot “skader” fra Plante&Fiske Oljer
“A diet enriched in saturated fatty acids(Meieri Smør,Krem Fløte ,Norwegia,Saue Fett) effectively reverses necrosis, inflammation, and fibrosis!!.The therapeutic effects of saturated fatty acids may be explained, at least in part, by reduced endotoxemia and lipid peroxidation.(Metta Fett reduserer Fibrose , “glass-fiber” lignende hardt & “dødt” vev, som Kreft utvikler seg i.)
fra Plante & Fiske Oljer.!!
Nanji, et al., 1995, 2001)

The relatively few studies of fish oil and linoleic acid that compare them with palmitic acid or coconut oil have produced some very important results. For example, pigs exposed to endotoxin developed severe lung problems (resembling “shock lung”) when they had been on a diet with either fish oil or linoleic acid, Marint Omega-3 & Plante Omega-6) used for intravenous feeding in hospitals), but not after palmitic acid (I kokos olje)
(Wolfe, et al., 2002).

MeieriSmør & Kokos Olje = Beskytter deg mot Blodpropp
The effects of PUFA taken in a meal disturb the clotting system(Plante/Fiske oljer produserer Blodpropp)), but the same quantity of Saturated fat prevent clotting.(Mens samme mengde Meieri Smør.Kremfløte,KokosOlje forhindret Blodpropp)
Molina, et al., 2003).

Omega-6 fra Plantefett lager Diabetes!
Sukker „beskytter“ mot Diabetes !
"Experimental diabetes and diet," Science 105, 548-549,

Metta Fett=MeieriSmør,Kokos-olje= Friskt Hjerte !!!
India 1960/70: 1 Million jernbane-folk:
Sør-India, de spiste ca. 15x mer Plante & Fiske Oljer oghadde ca.15x mer Hjerte Lidelser!
Nord-India, spiste ca. 15 x mer Metta fett og ca. 15x mindre Hjerte Lidelser!
Indian Journal of Industrial Medicine, 1968, 14:219

Dette er FARLIG fett,sier den „klinisk ernærings forskende Professoren“ Christian Drevon
Han vil nok IKKE fortelle deg om de skadene Plante&Fiske fett gir deg!
Ok,nå vet du litt mer om Fettet i maten din! Og hva de kan gjøre med kroppen din!
Hvilket Fett vil du velge nå?
Og hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info?
5/2 2009. Arvid Gerhard

arvid gerhard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:36   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke ment som en oppfordring til å si det en gang til, altså.

Gammel 05-02-09, 13:59   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:11   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, kraist, enda en.

Jeg bruker mykt margarin på brødskivene fordi jeg synes det smaker best og fordi kjøleskapssmør er helt ubrukelig å få utover. Jeg bruker vanlig smør i matlaging fordi jeg synes det er best der, i tillegg til stekeoljer der smaken ikke spiller noen rolle.

Jeg har ikke funnet noen overbevisende artikler fra uhildede, troverdige kilder som har overbevist meg om at de moderne margarinene på noen måte er helseskadlige, så til dess tar jeg det med stoisk ro.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:14   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du imponerer meg stadig med din fantastiske bruk av .

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:16   #80
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arvid, liksom? Er det det som er det nye in-nicket?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.