|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
| Meierismør |
|
99 | 59,28% |
| Margarin |
|
61 | 36,53% |
| Vil se resultatet |
|
7 | 4,19% |
| Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?Meierismør. Margarin smaker gædd
|
|
|
#62 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sv: Meierismør eller margarin?Etter jeg tok et kurs i organisk kjemi der vi så på fettysrefordelingen til smør vs margarin, er jeg overbecist smørtilhenger. Selv om smør også inneholder en del usunt fett, har det en mye bredere fordeling. Og dessuten hjelper det pent lite å bruke planteoljer som utganspunkt hvis man herder dem kunstig. Da er det ikke mye igjen av det som var sunt i planteoljene etterpå altså! Det hører såkalrt med til historien at jeg foretrekker smør når det gjelder smak også.
|
|
|
#63 |
|
Skal rømme
|
Sv: Meierismør eller margarin?Jeg liker meierismør best egentlig, og bruker det i noe matlaging (feks noen kaker). Spiser ikke smør på skiva, men hvis jeg har varme rundstykker eller lignende er det veldig godt med bremykt på. Steke gjør jeg i kaldpresset rapsolje, feks. Men ikke pannekaker og sånt, da steker jeg i flytende melange. Det bruker jeg forresten i baking også. Har visst hele utvalget jeg.
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?
Nemlig (selv om vi ikke er helt enige i dette med hva som er usunt fett, men det er jo helt greit). Forresten så står alltid smøret i brødboksen her, så det har alltid smørekonsistens. Rekker jo ikke akkurat å bli gammelt uansett siden jeg både steker i det og siden vi spiser endel av det.
|
|
|
#65 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Meierismør eller margarin?Jeg har ikke spist margarin på mange år, men nå må jeg kutte alle melkeprodukter. Blant annet. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Meierismør eller margarin?Meierismør til baking og som smørøye i grøten, margarin til steking og på brødskiva. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
I could be violet sky
Sv: Meierismør eller margarin?Det var ikkje noko alternativ for olivenolje
|
|
|
|
#68 |
|
I could be violet sky
Sv: Meierismør eller margarin?Olivenolje i matlaging, ikkje noko på brødskivene, evt. Kesam, rapsolje i kaker/boller.
|
|
|
|
#69 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Meierismør eller margarin?Har brukt margarin til baking/steking, brelett på brødskiva og meierismør til hjemmelaget pop corn. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
Sv: Meierismør eller margarin?Tja, hva har vi hatt i kjøleskapet de siste 10 årene da?
|
|
|
#72 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?Meierismør. Margarin smaker jo høgg. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?Her er nok noe son dere ikke har hørt før! Fiske & Plante Oljer og Hjerte feil !! Oleic acid (Oliven Olje)= 2 x CRFS Linoleic acid (Vit-Hjerte God)= 3 x CRFS Marine EPA acid (Fiske/sel olje) = 4 x CRFS Int Heart J. 2005 Nov;46(6):975-85. Oda, et al., Plante fett & Tran” = Hud Kreft ! Cancer Res. 45(12, pt 1), 6254-9, 1985. „Vit Hjerte God“ = 100% mer Død !!!!!!!!!! After one year, those on the "good" diet had 100% more deaths !! than those on the "bad" diet(M.Smør,Egg&KremFløte), in spite of the fact that those men on the "bad" diet continued to smoke! Rose G, et al, Lancet, 1983, 1:1062-1065 Plante Oljer = Bryst Kreft Nutr Cancer 1995;24(1):33-45. Vet ikke Ernærings & Helse Norge dette ?? Eller gjør de nettopp det? Hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info? Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser dette? 5/2 2009. Arvid Gerhard Metta Fett = MeieriSmør,Kokos,Egg,Kremfløte&Saue Fett Ray Peat Metta Fett beskytter mot “skader” fra Plante&Fiske Oljer fra Plante & Fiske Oljer.!! Nanji, et al., 1995, 2001) The relatively few studies of fish oil and linoleic acid that compare them with palmitic acid or coconut oil have produced some very important results. For example, pigs exposed to endotoxin developed severe lung problems (resembling “shock lung”) when they had been on a diet with either fish oil or linoleic acid, Marint Omega-3 & Plante Omega-6) used for intravenous feeding in hospitals), but not after palmitic acid (I kokos olje) (Wolfe, et al., 2002). MeieriSmør & Kokos Olje = Beskytter deg mot Blodpropp Molina, et al., 2003). Kokos olje beskytter deg 100% mot Diabetes!! Sukker „beskytter“ mot Diabetes ! Kokos olje beskytter deg 100% mot Diabetes!! "Experimental diabetes and diet," Science 105, 548-549, Metta Fett=MeieriSmør,Kokos-olje= Friskt Hjerte !!! Sør-India, de spiste ca. 15x mer Plante & Fiske Oljer oghadde ca.15x mer Hjerte Lidelser! Nord-India, spiste ca. 15 x mer Metta fett og ca. 15x mindre Hjerte Lidelser! Indian Journal of Industrial Medicine, 1968, 14:219 Dette er FARLIG fett,sier den „klinisk ernærings forskende Professoren“ Christian Drevon Han vil nok IKKE fortelle deg om de skadene Plante&Fiske fett gir deg! Ok,nå vet du litt om Fettet i maten din! Og hva de kan gjøre med kroppen din! Hvilket Fett vil du velge nå? Og hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info? Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser mine artikler om dette? 5/2 2009. Arvid Gerhard |
|
|
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Joda. Du sa det her om dagen også.
|
|
|
#75 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sende dette til ALLE du kan ! Takk ! Fiske & Plante Oljer og Hjerte feil !! Oleic acid (Oliven Olje)= 2 x CRFS Linoleic acid (Vit-Hjerte God)= 3 x CRFS Marine EPA acid (Fiske/sel olje) = 4 x CRFS Int Heart J. 2005 Nov;46(6):975-85. Oda, et al., Plante fett & Tran” = Hud Kreft ! Cancer Res. 45(12, pt 1), 6254-9, 1985. „Vit Hjerte God“ = 100% mer Død !!!!!!!!!! After one year, those on the "good" diet had 100% more deaths !! than those on the "bad" diet(M.Smør,Egg&KremFløte), in spite of the fact that those men on the "bad" diet continued to smoke! Rose G, et al, Lancet, 1983, 1:1062-1065 Plante Oljer = Bryst Kreft Nutr Cancer 1995;24(1):33-45. Vet ikke Ernærings & Helse Norge dette ?? Eller gjør de nettopp det? Hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info? Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser dette? 5/2 2009. Arvid Gerhard Metta Fett = MeieriSmør,Kokos,Egg,Kremfløte&Saue Fett Ray Peat Metta Fett beskytter mot “skader” fra Plante&Fiske Oljer fra Plante & Fiske Oljer.!! Nanji, et al., 1995, 2001) The relatively few studies of fish oil and linoleic acid that compare them with palmitic acid or coconut oil have produced some very important results. For example, pigs exposed to endotoxin developed severe lung problems (resembling “shock lung”) when they had been on a diet with either fish oil or linoleic acid, Marint Omega-3 & Plante Omega-6) used for intravenous feeding in hospitals), but not after palmitic acid (I kokos olje) (Wolfe, et al., 2002). MeieriSmør & Kokos Olje = Beskytter deg mot Blodpropp Molina, et al., 2003). Kokos olje beskytter deg 100% mot Diabetes!! Sukker „beskytter“ mot Diabetes ! Kokos olje beskytter deg 100% mot Diabetes!! "Experimental diabetes and diet," Science 105, 548-549, Metta Fett=MeieriSmør,Kokos-olje= Friskt Hjerte !!! Sør-India, de spiste ca. 15x mer Plante & Fiske Oljer oghadde ca.15x mer Hjerte Lidelser! Nord-India, spiste ca. 15 x mer Metta fett og ca. 15x mindre Hjerte Lidelser! Indian Journal of Industrial Medicine, 1968, 14:219 Dette er FARLIG fett,sier den „klinisk ernærings forskende Professoren“ Christian Drevon Han vil nok IKKE fortelle deg om de skadene Plante&Fiske fett gir deg! Ok,nå vet du litt mer om Fettet i maten din! Og hva de kan gjøre med kroppen din! Hvilket Fett vil du velge nå? Og hvorfor er Norges Ernærings & Helse Vesen så redde for at du skal få denne info? Hvorfor sensurerer ALLE Norges Aviser dette? 5/2 2009. Arvid Gerhard |
|
|
|
|
|
#76 |
|
flisespikker
|
Sv: Meierismør eller margarin?Det var ikke ment som en oppfordring til å si det en gang til, altså.
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Meierismør eller margarin?Å, kraist, enda en.
|
|
|
#80 |
|
Borte
|
Sv: Meierismør eller margarin?Arvid, liksom?
|
![]() |
|
|