Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 22:21   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Såvidt jeg vet, består romjula av virkedager hvor en hel del må på jobb. Om man betaler for full barnehageplass, må man jo få benytte tilbudet. Jeg synes du skulle spørre om de også reduserer betalingen i romjula siden de ikke har det fulle tilbudet du betaler for .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:23   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet av erfaring at det ofte er få barn i barnehagen på slike dager. Ofte er det kanskje barn der som mitt barn ikke leker med ellers, det kan være store aldersforskjeller og situasjonen er ganske annerledes enn normalt.
Jeg tror nok min datter hadde hatt det greit der, hun er veldig tilpasningsdyktig, men ikke alle barn er det. Og da er det kanskje lik så greit å benytte seg av familie noen ganger, OM man har mulighet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:38   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?

Gammel 10-12-07, 22:40   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?

Skal vi bli enige? oi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:43   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også.

Jeg synes for øvrig ikke det er noe veldig galt i å sende ungene noen timer i barnehagen hvis man selv skal på storhandling, mange kjøreturer, frisøren, fysioterapeuten, legen eller andre ting ungene synes er uuuurkjedelig heller. De har det jo mye bedre i barnehagen der de kan ha det gøy?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:50   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også.

Jeg synes for øvrig ikke det er noe veldig galt i å sende ungene noen timer i barnehagen hvis man selv skal på storhandling, mange kjøreturer, frisøren, fysioterapeuten, legen eller andre ting ungene synes er uuuurkjedelig heller. De har det jo mye bedre i barnehagen der de kan ha det gøy?

Men om det alltid er mange barn så er det jo greit. Da må jo barnehagen ha åpent. Og da vet de jo dette på forhånd. Jeg synes ikke vi som jobber i barnehagen har noe med hvorfor barna har behov for å være der, men vi har noe med at de "holder" det som blir sagt. Dette har med disponering av personal å gjøre, uttak av ferie og også økonomiske grunner.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:45   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Merkelig utsagn. Vi har et sterkt behov for barnehage i romjulen pga jobb hos begge foreldre, milevis til familie, og ikke bare, bare å få barnevakt i fem-seks dager tilsammen. Men her er barnehagen stengt fra 22.desember, men det er mange som virkelig trenger noen dager i romjula grunnet jobb.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville definitivt følt meg truffet av den lappen.

Jeg er hjemme i permisjon for tiden, og snuppa leveres i barnehagen hver dag. Rett og slett fordi hun er så fryktelig sjalu at det er EKSTREMT strevsomt å være hjemme med dem begge to hvis det bare er en voksenperson tilstede. Derfor hadde jeg nok sendt henne i barnehagen i romjula hvis det hadde vært mulig.

Barnehagen vår er stengt, så det er ikke et alternativ. Vi drar vel på besøk til noen, så det løser seg nok fint.

Tidligere og fremtidige år tar enten jeg eller mannen oss fri i romjulen. Vi har arbeidsdager, men fleksible jobber, så avspasering er fullt mulig.

Gammel 10-12-07, 22:49   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde blitt fornærma, men jeg hadde stusset litt ja. I vår barnehage(som jeg også jobber i) leveres det ut en lapp, der det spørres om barnet kommer eller ikke. Erfaringsmessig så kommer det færre barn, og det kan jo selvsagt være litt irriterende, men lite og gjøre med, vi opplever jo det samme når det gjelder påske og sommer også.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:50   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest alle innleggene, men vil bare si at jeg har jobbet i barnehage for 13 år siden og da var det alltid så koselig i romjulen. Få unger, og få voksne, men veldig koselig og spesielt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:51   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Og jeg syns ikke at de som av en eller annen grunn velger å ha barn i barnehagen disse romjulsdagene skal ha dårlig samvittighet, jeg tror de har det helt fint der, masse oppmerksomhet fra de voksne og mye kos. (Jeg vet egentlig ikke hvordan det er å jobbe i jula for jeg har faktisk aldri jobbet en eneste jul og jeg har jobbet i barnehage i 15 år)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:45   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg gjentar sikkert noe som alt er sagt. Barnehagen er et servicetilbud, så at man melder fra om barna benytter/ ikke benytter tilbudet bør være mer enn nok. Hva gjør disse arbeidsdagene så utrolig mye mer hellig enn andre? Det er da mange foreldre som har en fridag i uka, og har barna i barnehagen den dagen. Tenk om de hadde fått et slikt skriv; "vi vet du har blitt observert på et kjøpesenter, så har du virkelig behov for at "prinsen" skal være hos oss da?" Selvfølgelig satt veldig på spissen, men som sagt barnehgen må ta utgangspunkt i at foreldrene gjør en vurdering utfra sin situasjon hvorvidt barna bør være hjemme eller ikke. Hva vet vel andre om spesielle familiesituasjoner, eller at jula kan være en psykisk tung tid for mange. Jeg kan sikkert ramse opp mange ting som kan gjøre en dag eller to i barnhagen et kjærkommet avbrekk for noen rundt juletider. (Bare for å påpeke at det må jo ikke være jobb)

Hvis noen av "latskap" og kun det skulle ville ha barna i barnehagen, så har vel antageligvis barna det bedre i barnehagen enn hjemme også. Jeg er så heldig å ha fri hver jul og påske, og har jentene hjemme. Men kjenner jeg synes formuleringen av denne beskjeden provoserte meg litt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:46   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarer på hovedinnlegget bare:

Jeg hadde satt pris på en annen formulering:

- Av hensyn til ferieavvikling setter vi pris på om kun de som virkelig trenger det melder at de ønsker plass i romjula

eller noe sånt. Og selvsagt i forkant, ikke i etterkant.

Gammel 11-12-07, 01:24   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

- Av hensyn til ferieavvikling setter vi pris på om kun de som virkelig trenger det melder at de ønsker plass i romjula

Med hensyn til "å melde på for sikkerhets skyld": det begyndte vi å gjøre etter to dårlige erfaringer, hvor vi ikke hadde meldt på podene p.g.a. ferieplaner, og da disse falt i vannet kunne ikke poden komme i barnehage/SFO likevel. Jeg skjønner behovet for personaldisponering, men siden vi betaler for disse plasser også når vi ikke bruker dem, er det utrolig surt når gutten sitter og surmuler hjemme fordi det er alt for dårlig vejr til å stå på ski, og alle vennene er i SFO. Eller at Dibmann var nødt til å flytte sin ferie p.g.a. sykdom på jobben, men minsten kan ikke komme i barnehage fordi vi 2 måneder tidligere meldte ifra om, at han tok ferie den uken. Så minsten ender opp hos naboen, mens vi betaler for plassen hans.

Dibmann jobber hele romjulen samt nyttårsaften, og jammen har ikke jeg lyst til å sitte alene hjemme med 2 kranglefanter. Har tenkt meg å levere minsten, og stå litt på ski med storebror.

Gammel 11-12-07, 01:43   #15
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Dibmann jobber hele romjulen samt nyttårsaften, og jammen har ikke jeg lyst til å sitte alene hjemme med 2 kranglefanter. Har tenkt meg å levere minsten, og stå litt på ski med storebror.

Lurt!

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 01:27   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg synes "(...) setter vi pris på om kun de som er sikre på at de vil benytte seg av tilbudet, melder (...)" ville vært bedre. Jeg synes det er utidig av barnehagen å antyde at noen av familiene kan tenkes å ha for dårlige grunner til å ville la barna gå i barnehagen i romjulen.

Gammel 12-12-07, 13:16   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes "(...) setter vi pris på om kun de som er sikre på at de vil benytte seg av tilbudet, melder (...)" ville vært bedre. Jeg synes det er utidig av barnehagen å antyde at noen av familiene kan tenkes å ha for dårlige grunner til å ville la barna gå i barnehagen i romjulen.

Enig, men for meg er de to tingene synonymt. Det er jo opp til foreldrene å vurdere om de "trenger det", i mitt hode. Men din formulering er mer krystallklar på at det de vil vite er om folk faktisk kommer til å BRUKE plassen. Ikke at de legger seg opp i hvem som har gode nok grunner.

Gammel 11-12-07, 00:51   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna klarte å koke det ned i litt mer sømmelige former enn jeg, ble litt sint

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 01:20   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok gitt tilbakemelding til barnehagen hvis jeg hadde fått en slik lapp etter at påmeldingen var gjort Divine. Jeg skjønner at det er irriterende for de ansatte og egentlig ønske seg fri, og bli sittende med lite arbeid når romjulsdagene kommer fordi foreldrene ikke har meldt i fra. Dette gjelder forsåvidt andre typer jobber også. Da jeg jobbet i en kommune med åpent på julaften, var det to brukere eller noe sånt som meldte seg i løpet av hele dagen. Jeg har også jobbet i en butikk hvor det ikke var en kjeft som møtte opp i løpet av arbeidsdagen på julaften. Sånn er det når man jobber med service og er pliktig å holde et tilbud oppe å gå.

Vi fikk streng beskjed om å gi riktig tilbakemelding på romjula med tanke på de ansattes mulighet for avspasering. Det føltes helt greit, men så var dette en beskjed som ble gitt før vi ga tilbakemelding.

Gammel 11-12-07, 09:29   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvis du hadde meldt på barnet ditt til romjulsopphold i barnehagen og deretter fått en lapp hvor det blant annet står følgende: Barnehagen er kun åpen for de som har sterkt behov pga. jobb eller sykdom.

Er dette en grei beskjed, eller er det et underforstått "argh, så unødvendig å holde åpent i jula bare fordi dere ikke gidder finne andre løsninger"?

Uansett grunn synes jeg du skal ta det opp. For det er ikke en måte å skrive beskjeder på som akkurat hjelper på kommunikasjon og sammarbeid mellom hjem og familie.

I noen situasjoner er en nødt til å ha det åpent, sånn er det bare. Så lenge barnehagene ikke er fleksible om en "krise" skulle oppstå og en ikke har meldt fra at en kommer vil det være mange som må ta hensyn til ting som kan oppstå.

Jeg har måttet gjort det selv, men har heldigvis en barnehage som jeg kunne forklare grunnen til og som synes det er ok at begge parter er fleksible.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.