|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Såvidt jeg vet, består romjula av virkedager hvor en hel del må på jobb. Om man betaler for full barnehageplass, må man jo få benytte tilbudet. Jeg synes du skulle spørre om de også reduserer betalingen i romjula siden de ikke har det fulle tilbudet du betaler for |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg vet av erfaring at det ofte er få barn i barnehagen på slike dager. Ofte er det kanskje barn der som mitt barn ikke leker med ellers, det kan være store aldersforskjeller og situasjonen er ganske annerledes enn normalt.
|
|
|
#3 |
|
søt
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?
|
|
|
#5 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Men om det alltid er mange barn så er det jo greit. Da må jo barnehagen ha åpent. Og da vet de jo dette på forhånd. Jeg synes ikke vi som jobber i barnehagen har noe med hvorfor barna har behov for å være der, men vi har noe med at de "holder" det som blir sagt. Dette har med disponering av personal å gjøre, uttak av ferie og også økonomiske grunner.
|
|
|
#7 |
|
Einsam
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Merkelig utsagn. Vi har et sterkt behov for barnehage i romjulen pga jobb hos begge foreldre, milevis til familie, og ikke bare, bare å få barnevakt i fem-seks dager tilsammen. Men her er barnehagen stengt fra 22.desember, men det er mange som virkelig trenger noen dager i romjula grunnet jobb. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg ville definitivt følt meg truffet av den lappen.
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg vet ikke om jeg hadde blitt fornærma, men jeg hadde stusset litt ja. I vår barnehage(som jeg også jobber i) leveres det ut en lapp, der det spørres om barnet kommer eller ikke. Erfaringsmessig så kommer det færre barn, og det kan jo selvsagt være litt irriterende, men lite og gjøre med, vi opplever jo det samme når det gjelder påske og sommer også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
godt brukt
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg har ikke lest alle innleggene, men vil bare si at jeg har jobbet i barnehage for 13 år siden og da var det alltid så koselig i romjulen. Få unger, og få voksne, men veldig koselig og spesielt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Og jeg syns ikke at de som av en eller annen grunn velger å ha barn i barnehagen disse romjulsdagene skal ha dårlig samvittighet, jeg tror de har det helt fint der, masse oppmerksomhet fra de voksne og mye kos. (Jeg vet egentlig ikke hvordan det er å jobbe i jula for jeg har faktisk aldri jobbet en eneste jul og jeg har jobbet i barnehage i 15 år) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg gjentar sikkert noe som alt er sagt. Barnehagen er et servicetilbud, så at man melder fra om barna benytter/ ikke benytter tilbudet bør være mer enn nok. Hva gjør disse arbeidsdagene så utrolig mye mer hellig enn andre? Det er da mange foreldre som har en fridag i uka, og har barna i barnehagen den dagen. Tenk om de hadde fått et slikt skriv; "vi vet du har blitt observert på et kjøpesenter, så har du virkelig behov for at "prinsen" skal være hos oss da?" |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Svarer på hovedinnlegget bare:
|
|
|
#14 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Lurt! |
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Enig, men for meg er de to tingene synonymt. Det er jo opp til foreldrene å vurdere om de "trenger det", i mitt hode. Men din formulering er mer krystallklar på at det de vil vite er om folk faktisk kommer til å BRUKE plassen. Ikke at de legger seg opp i hvem som har gode nok grunner.
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Polyanna klarte å koke det ned i litt mer sømmelige former enn jeg, ble litt sint |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg hadde nok gitt tilbakemelding til barnehagen hvis jeg hadde fått en slik lapp etter at påmeldingen var gjort Divine. Jeg skjønner at det er irriterende for de ansatte og egentlig ønske seg fri, og bli sittende med lite arbeid når romjulsdagene kommer fordi foreldrene ikke har meldt i fra. Dette gjelder forsåvidt andre typer jobber også. Da jeg jobbet i en kommune med åpent på julaften, var det to brukere eller noe sånt som meldte seg i løpet av hele dagen. Jeg har også jobbet i en butikk hvor det ikke var en kjeft som møtte opp i løpet av arbeidsdagen på julaften. Sånn er det når man jobber med service og er pliktig å holde et tilbud oppe å gå.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Uansett grunn synes jeg du skal ta det opp. For det er ikke en måte å skrive beskjeder på som akkurat hjelper på kommunikasjon og sammarbeid mellom hjem og familie. |
|
|
|
![]() |
|
|