Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du forelsket i prinsen i "Tre nøtter til Askepott"?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Forelsket eller ikke?
Ja - han er vanvittig kjekk! 15 17,05%
Nei - æsj for en fløtepus! 47 53,41%
Tja - grei nok... 19 21,59%
Har aldri sett "Tre nøtter til Askepott" 7 7,95%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 09:33   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du forelsket i prinsen i "Tre nøtter til Askepott"?

Nei æsj.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:34   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjoner.

Gammel 12-12-07, 09:35   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tradisjoner.

Jadajada.

Gammel 12-12-07, 09:38   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skvetter alltid når jeg hører dubbinga.

...og innser at det var her grunnlaget ble lagt for mine fremtidige romanser. Småfrekk jævel? Jepp. Jeg aner et mønster.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:38   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig syns jeg filmen er like kjedelig hvert år, men jeg MÅ se den. Det blir liksom ikke jul uten. Jeg laget faktisk et lite helvete hos svigers i fjor, når de påsto at de ikke gadd å se den. Jeg satte foten ned og sa at når jeg ikke fikk pinnekjøtt til middag den dagen, så skulle jeg for faen se Askepott og Disneys Julekavalkade. Jeg fikk se den til slutt, men ble sittende alene foran tven.

I år skal vi feire hos mamma og pappa, og reiser inn dit lille julaften. Og der er Askepott en viktig del av julaften. Heldigvis!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:47   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Egentlig syns jeg filmen er like kjedelig hvert år, men jeg MÅ se den. Det blir liksom ikke jul uten. Jeg laget faktisk et lite helvete hos svigers i fjor, når de påsto at de ikke gadd å se den. Jeg satte foten ned og sa at når jeg ikke fikk pinnekjøtt til middag den dagen, så skulle jeg for faen se Askepott og Disneys Julekavalkade. Jeg fikk se den til slutt, men ble sittende alene foran tven.

Vanvittig bra mentalt bilde av Ms.Lee som trassig unge her nå!

Gammel 12-12-07, 09:53   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Vanvittig bra mentalt bilde av Ms.Lee som trassig unge her nå!

Jamen jeg måtte jo trasse litt. De syns sikkert jeg var helteit som satt der, myttens alene, med en skål hjemmelagede kakemenn, og niglodde på Askepott med et salig smil om munnen. Men så ble det litt jul likevel, til tross for manglende pinnekjøtt.

Men i år skal vi, som sagt, feire hos mine foreldre, og da blir det BÅDE pinnekjøtt og Askepott!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:49   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Kan virkelig aldri huske å ha vært forelsket i noen prins, og i hvertfall ikke denne.

Jeg lar meg ubegrenset påvirke av de forferdelige stemmene til Knut Risan. I tillegg er han jo med i Reisen til julestjernefilmen med Hanne Krogh som også gjerne sendes på julaften, så jeg får rett og slett overdose. Urk.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:49   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Teite svigers da, Askepott ER jo jul! Jeg kjenner jeg blir mentalt syk om jeg ikke får sett det et år.

Gammel 12-12-07, 09:59   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite svigers da, Askepott ER jo jul! Jeg kjenner jeg blir mentalt syk om jeg ikke får sett det et år.

Slik er jeg også, så nå har vi den på DVD. Jeg var veldig nær en "meltdown" første julen hjemme i eget hus med halve slekten på besøk. Stod på kjøkkenet fra tidlig til sent, og fikk ikke med meg noe som helst

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:57   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Askepott er nydelig!
Prinsen var kjekk, men har falmet med årene.

Gammel 12-12-07, 10:54   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Den så jeg også på google.

Gammel 12-12-07, 14:30   #13
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Men i filmen er han bare litt uimotståelig. Ikke som andre kjedelige sukkersøte prinser, men en liten småfrekk jævel, det er vel det som gjør ham litt ekstra spennende.

Spennende?? Fyren er jo blåst. Han skjønner ikke hvem han danser med på ballet enda Askepott kommer med verdens enkleste gåter. Skjønner i grunnen ikke hva hun skal med ham, for hun virker jo ganske smart selv.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 15:09   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh... han er så sjarmerende og kjekk når han løper rundt i skogen i strømpebukse og med ertelystent glimt i øyet! *sukk*

(Og jeg er ikke alene ser jeg - vi er hele 14 FPere som får ekstra mye ut av Askepott på julaften! )

Gammel 12-12-07, 16:05   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Spennende?? Fyren er jo blåst. Han skjønner ikke hvem han danser med på ballet enda Askepott kommer med verdens enkleste gåter. Skjønner i grunnen ikke hva hun skal med ham, for hun virker jo ganske smart selv.

De er sikkert skilt nå, hun fikset seg en kongelig tittel og sin del av kongeriket.

Gammel 12-12-07, 17:06   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

De er sikkert skilt nå, hun fikset seg en kongelig tittel og sin del av kongeriket.

Jepp, Dollie fortalte om hvordan det gikk:

"Jeg må le! Askepott rømte fra et liv i ro og mak, reiser rundt sammen med Torne(v)rose og kjemper kvinnesak..."
("Det var en gang", Første Akt 1980)

Sist redigert av Enhjørning : 13-12-07 kl 08:54. Årsak: Feil i teksten
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:49   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Lå seg opp, med andre ord? Girlpower! :dukke:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:00   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Lå seg opp, med andre ord? Girlpower! :dukke:

Det var nok ikke helt sånn.

Sitat:

Jeg må le!
Prinsen har moret seg, vært bortreist dagen lang!
Jeg må le!
Askepott går og varmer middag gang på gang.
Vi er blitt lurt!
Prinsen har moret seg med piger, vin og sang.
Vi er blitt lurt!
Askepott står på egne ben for første gang:

Hun hadde satset på et liv i glitter og stas,
men det ble fiasko, hun har tapt i livets seilas...

(Dollie, "Det var en gang", Første Akt, 1980)

(Jeg bare elsker Dollie, altså! )

Gammel 12-12-07, 19:49   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Har aldri sett TNTA

Gammel 13-12-07, 08:51   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, foretrekker en av kompisene....

(høy og mørk er dessuten ikke min stil)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.