Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lukeparkering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket forhold har du til lukeparkering?
Helt greit, lukeparkerer uten problemer 54 48,65%
Nja, får det greit til hvis jeg må 24 21,62%
Gjør hva jeg kan for å unngå det, men får det til etter mye om og men 14 12,61%
Lukeparker aldri 19 17,12%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 16:06   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukeparkering

Det er helt uproblematisk.
Men jeg må tilstå at første gangen med den nye stsjonsvognen var litt vrien, skjønt det hadde vel mer med speilet å gjøre.
Som tidligere yrkessjåfør av relativt stor bil, lærer man seg de utroligste triks for å komme seg inn trange steder.

Gammel 16-12-07, 16:39   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjelden at jeg må det, men har ingen problemer med lukeparkering.
Verken med den store eller lille bilen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 16:53   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Får det til, men lærte verken det eller å rygge på kjøreskolen og her i område trenger man ikke kunne det så jeg gjør det ikke ofte nei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 16:53   #4
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sist gang jeg lukeparkerte var antageligvis under oppkjøringen for 19 år siden. Da mener jeg altså i sånne trange luker som man må rygge og styre veldig for å komme seg inn i.

Gammel 16-12-07, 19:31   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det ikke. Har prøvd noen ganger, men gir opp.... Gidder ikke stå å drite meg ut for å få det til. Så da bruker jeg heller lenger tid på å kjøre rundt. Foretrekker parkelringshus. Betale gladelig for å slippe å tenke på lukeparkering.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:51   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden jeg har behov for å lukeparkere, men de gangene jeg må så går det helt flott på første forsøket. Lukeparkering på venstre side av bilen blir aldeles perfekt, mens lukeparkering på høyre side blir helt grei (tenker da på avstand til fortauet). Hver gang jeg lukeparkerer så hører jeg kjørelæreren sin stemme i hodet mitt med den enkle rutinen for lukeparkering. Det ble bare gjennomgått en gang i løpet av trafikkopplæringen.

Gammel 16-12-07, 20:11   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hver gang jeg lukeparkerer så hører jeg kjørelæreren sin stemme i hodet mitt med den enkle rutinen for lukeparkering. Det ble bare gjennomgått en gang i løpet av trafikkopplæringen.

Jatakk den vil vi gjerne høre

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:16   #8
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

(Kilde: youtube.com)

Stakkars dame, hun burde nok ha hatt seg et bittelite kurs i lukeparkering.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:16   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jatakk den vil vi gjerne høre

Start parallelt med bilen som skal komme foran deg. Rygg bakover til du ser bakskjermen i det aller bakerste vinduet (det lille som man som regel har etter siste dør) - da er bakhjulet ditt forbi bilen. Legg fullt over. Så følger du bare med på fronten og baken din og rygger bakover til du nærmer deg fortauskanten før du retter opp og sklir bilen på plass. Retter du opp for tidlig så ender du opp for langt fra fortauskanten og retter du opp for sent så kan du ende for nær (eller oppå) fortauskanten.

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/03/03/245136.html

Gammel 16-12-07, 20:22   #10
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Start parallelt med bilen som skal komme foran deg. Rygg bakover til du ser bakskjermen i det aller bakerste vinduet (det lille som man som regel har etter siste dør) - da er bakhjulet ditt forbi bilen. Legg fullt over. Så følger du bare med på fronten og baken din og rygger bakover til du nærmer deg fortauskanten før du retter opp og sklir bilen på plass. Retter du opp for tidlig så ender du opp for langt fra fortauskanten og retter du opp for sent så kan du ende for nær (eller oppå) fortauskanten.

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/03/03/245136.html

Samme oppskrift som jeg fikk. Funker som bare det.

Gammel 16-12-07, 21:25   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt greit, gjør det uten problemer. Hadde ikke kunnet bo i byen uten .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:34   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lukeparkerer greit, får bilen på plass hvis det er plass til den - men ikke nødvendigvis på første forsøk. (Sokk er betraktelig flinkere enn meg, men jeg skylder selvsagt på at hun har hatt lappen myyyyyye lengre enn meg. Det har selvsagt ikke noe med meg å gjøre, i hvert fall! :hoste: ).

Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig glad i å lukeparkere i trafikerte gater hvor det plutselig står 4-5 biler bak og venter. (Jeg er rimelig lettstresset når det gjelder å la folk vente).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:37   #13
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig glad i å lukeparkere i trafikerte gater hvor det plutselig står 4-5 biler bak og venter. (Jeg er rimelig lettstresset når det gjelder å la folk vente).

Du bor jo i byen hvor ingen gjør noe fort. Er da ikke noe vits å stresse da. De setter seg sikkert godt til rette, drar opp håndbrekket og synger en sang mens de venter. Knoter du litt ekstra, så får de jo underholdning der de sitter og blir ekstra fornøyde og synes sikkert at alt gikk litt for fort.

Gammel 16-12-07, 21:40   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Du bor jo i byen hvor ingen gjør noe fort. Er da ikke noe vits å stresse da. De setter seg sikkert godt til rette, drar opp håndbrekket og synger en sang mens de venter. Knoter du litt ekstra, så får de jo underholdning der de sitter og blir ekstra fornøyde og synes sikkert at alt gikk litt for fort.

De kan jo være innflyttere som meg, vettu, og da sitter de og grmfer og hmpfer og akker seg verre. På seg selv kjenner man andre.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 21:47   #15
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

De kan jo være innflyttere som meg, vettu, og da sitter de og grmfer og hmpfer og akker seg verre. På seg selv kjenner man andre.

Eller så tror de bare at det er en innfødt som driver på.

Gammel 16-12-07, 22:10   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lukeparkerer daglig og har faktisk ingen problemer med det

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:22   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må lukeparkere her vi bor. Jeg kjører ikke bil hver dag, men lukeparkerer altså rimelig ofte.

Jeg er blitt ganske så god nå, men hjelpes MYE av å ha bil med ryggesensor. Jeg tror egentlig at alle våre fremtidige biler kommer til å ha ryggesensor. Det er en alldeles fantastisk innretning.

Gammel 17-12-07, 00:32   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får det som oftest greit til om jeg må, men jeg er ikke noe glad i å lukeparkere, så jeg prøver i det lengste å unngå det. Jeg er blitt rusten nå som jeg ikke bor i Oslo lenger, men da jeg bodde der var jeg en racer på lukeparkering.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.