|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?
Jeg har fått i pose og sekk, og også dobbelt så stor magesekk. :kjolenpassernestenikkelengre:
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Her blir det også mat i 18tiden, tenker jeg. (Isetfamilien kommer i firetiden, så får ungene tid til å leke litt før det er mat.)
|
|
|
|
#3 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg ville ikke servert det selv, men det hadde vært helt greit å blitt invitert på taco hos andre på nyttårsaften (så lenge det ikke er tørr kjøttdeig og kinakålvarianten). Vi har alltid pinnekjøtt, og skal spise rundt halv seks-seks tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg synes i hvertfall du skal prøve å sette grenser for deg selv.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Forstår at du synes din rolle er litt "rar". Det syntes jeg også den gangen jeg var barnløs hos venner med barn. Mitt råd er at du bare slapper av og forsøker å kose deg og er så mye med barna som du synes er ok. Foreldrene er mer vant til å "svitche" mellom barn og voksenprat og det er ikke sikkert de skjønner at du synes det er vanskelig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Helt greit.
Gale damen. Vi skal spise lasagne.
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kan du sende overlitt? Va beggedeler takk :P
|
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Det er merkeleg å forvente at du skal leike og underholde barna i familien. Eg er pinlig dårlig til å leike og underholde mine eigne barn, så i ein sånn setting ville eg floppa totalt. Eg kjeeeedar meg når eg må leike. Eg får akutt trang til å rydde i skuffene eller telle hårstrå på leggane. Men ideen å avtale ein leikeseanse på 10-20 minutt høyres fornuftig ut dersom barna forventar at du leikar med dei.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Taco som nyttårsmiddag er vel i seg selv ikke så dumt, i allefall ikke for unger. Merker her at ungene har begynt å bli mektig lei av julemat og tradisjonsmat, så taco var en av tingene som sto på mulig lista vår. Men, etter litt prating og planlegging, endte vi opp med en form for tapas meny hvor både barn og voksne fikk oppfylt ønskene sine. Nyttårsaften er for meg ikke en voksenfest, men en dag for hyggelig samvær for voksne og barn og vi ønsker at måltidet skal være en sosial greie hvor alle er innvolvert. Jeg husker tilbake til nyttårsaften fra da jeg var unge, og husker at jeg syntes det var dørge kjedelig; middag og vente på raketter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
<*(((<
|
Sporte av mentalt her, og må bare tenke litt på hvordan tacokrydret pinnekjøtt hadde vært. Det må da være crossover så det holder, i hvert fall. Og kålrabistappe eller guacamole til? Eller kanskje guacamole med kålrabi i stedet for avocado? :undre: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg synes det er lekkert når jeg dekker bordet med det og har alle slags skåler med godt i rundt på bordet. Har alltid fått masse skryt, så jeg er heldigvis ikke alene om å være "harry".
|
|
|
#13 |
|
*elsker ENGA*
|
Helt enig, synes det blir kult og gjennomført med det serviset
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Nå måtte jeg le litt, men det er fordi jeg liker bestikk og slikt helt enkelt. Et år fikk jeg "pizza-bestikk" av søsteren min og jeg fniser fremdeles ved tanken. (alt var formet som kjøttdeig-pizzastykker
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Hehe ja, jeg liker det også helt enkelt vanligvis. Jeg hater egentlig alt dill-greier og synes det enkleste ofte er det beste. Men jeg synes av og til det er morsomt å ha et "theme", og siden jeg nå har tacoserviset så lager jeg ofte til tema-taco for venner og familie, med serviset og ALT av tilbehør. Får ofte forespørsler om når jeg skal ha neste "taco-party" hehe, alle synes det er så koselig og så godt. Men dyrt, jeg bruker jo fader ei månedslønn på den middagen!
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jepp, det selges ennå. Så det aldri på nittitallet jeg, og jeg kjøpte mitt i 2002. Fikk hele serviset ekstreemt billig da. 500,- kroner for HELE serviset. Måtte jo slå til da, hehe. Bare pakken med TO tallerkener (jeg har seks) koster jo over 200,- kroner.
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Tacoserviset kunne jeg ikke tenkt meg, men jeg har fonduetallerkner.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg elsker taco, men ikke på nyttårsaften. I alle fall ikke om kvelden. Da vil jeg gjerne ha festmat, ikke hverdagsmat (som taco er hos oss). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VeloppDragen
|
Send det til Iset.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |