Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fjorårets beste og dårligste bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 05:35   #61
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjorårets beste og dårligste bøker

Bøker jeg kjenner sitter igjen i meg og som har gitt meg bra leseropplevelse er:

• Den tidsreisendes kvinne. Ble lest gravid på ferie og makan til intens lesing og sipping skal man lete lenge etter.
  • The nine tailors - herlige karakterer
De jeg ikke orket å fullføre av en eller annen grunn :
  • The secret life of bees av Sue Monk Kidd
  • Strong posion
Skuffelser:
  • Anne B. Ragdes siste. Ligge i grønne..
The Road av Cormac McCarthy kan tegne til å bli den mest underfundige.
Den begynte jeg på i julen, men har ikke fått fullføre enda.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 05:56   #62
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fjorårets beste og dårligste bøker

Hmm, det er da ikke verdens enkleste spm.
Men sånn som jeg kommer på i farten (må huske liste i år) så er de beste;
The Kite Runner og A Thousand Splendid Suns av Khaled Hosseini, The Timetraveler's Wife av Audrey Niffenegger, Afrodites Basseng av Gert Nygårshaug, Menn som hater kvinner av Stieg Larsson (ikke lest de to siste enda), The Hogfather (igjen) av Terry Pratchett, Harry Potter and the Deathly Hollows av Joanne K. Rowling (ikke den beste av hennes, men veldig bra, og infridde mange forventninger), Paradisets Barn (Evas bok, Kains bok og Noreas Saga) av Marianne Fredriksson, samt Den som vandrer om natten, Simon och Ekarna og Skilda verkligheter av henne (igjen).

Største skuffelse er nok Ligge i Grønne Enger av Anne B. Ragde.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:58   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjorårets beste og dårligste bøker

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg leser nesten bare krim og i fjor tror jeg faktisk jeg ikke leste noe annet enn det.
Den beste boka jeg leste var Snømannen av Jo Nesbø. Den dårligste var nok muligens 1222 av Anne Holt. Den var litt kjedelig.

Stort sett bare krim her og.. enig i dine vurderinger

Anbefaler deg bøker av Arne Dahl!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.