Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 10:35   #61
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Du er akkurat passe avslappet!

Enig

Minstemor var ute og kjøpte tørketrommel når hun var tre dager gammel

Gammel 24-10-06, 13:08   #62
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på barseltreff da mellomsøster var 4 dager. Etter måneder med bekkenløsning og dritt, er det en befrielse å kunne bevege seg ute blant folk igjen synes jeg. Spiller da ingen rolle hvor liten babyen er, bare den er varm og god.

Gammel 24-10-06, 13:24   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Syns også du er passe avslappet. Sålenge man er i form er det jo bare å gjøre som man vil... Vi var på bytur når lille var 6 dager tror jeg, gikk helt fint det, sålenge vi sørga for at han ikke hadde det for varmt når vi var inne i butikker og denslags..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 15:58   #64
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har egentlig aldri tenkt over at det kan være for tidlig å ta med baby ut. Så lenge den er frisk og fin ihvertfall.
Høres ut som om du koste deg. Fortsett med det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:22   #65
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

I dag skulle jeg møte Arken, som skulle kjøpe Voksipose av meg, på CCVest.
Tulla og jeg tusler ut i høstværet, og går de 300 meterene til senteret. Møter Arken, som forresten er kjempesøt (takk for handelen, Arken!), og tenker at når jeg først er på senteret kan jeg like gjerne få shoppet litt og møtt en venninne til lunsj.

På caféen er det flust med babyer, men ingen så små som A.
Flere spør hvor gammel hun er, og blir overrasket når jeg sier 12 dager. "Å er hun på café allerede?"

Jeg var på shoppingsenter da minste var 3 dager gammel. Måtte ha noen ting og tang. Det er tross alt ingen sykdom å føde eller bli født, så lenge man er frisk og rask og været tillater ut på tur med baby, kan man vel gå på senteret når det passer en.

Gammel 25-10-06, 10:05   #66
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Tror ofte den eldre generasjonen er litt sjokkerte over hvor tidlig eller hvor mye vi tar med barna på i dag fra de er veldig små. Bestemor ble i alle fall sjokkert når hun fant ut at vi var ute og spiste samme kveld som vi kom hjem fra sykehuset og på salget på Sten&Strøm dagen etter Jeg får selvfølgelig ofte høre at lillemor er så ”krevende" og søker så mye oppmerksomhet fordi hun ble overstimulert som baby, startet i barnehage som ettåring osv.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:00   #67
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Med mindre det er andre ting ved barnet, som tilsier at man skal ta spesielle hensyn, så er det ingen grunn til at man ikke skal ta med seg ungen ut blandt folk, så snart man føler seg i form til det.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:16   #68
tutta
Passiv

Standard

Kos deg på CC du Ta deg en tur på United Bakeries,der er det masse babyer og det er bare kos

Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:51   #69
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så lenge du selv er i form, og babyen er ferdig laget (helt vanlig fullbåren baby, med normalvekt) synes jeg du bestemmer selv.

Dersom mor føler seg sliten/presset bør hun holde seg hjemme. Eller dersom babyen er liten/prematur/svak bør den skjermes for kjøpesenterluft som kan være full av bakterier.

Jeg merker på venninner med nyfødte at jeg har en ganske annen innstilling til hva man kan gjøre de første ukene enn hva som er vanlig. Så er det visst ikke vanlig å være på sykehus de første 6 ukene heller.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 13:18   #70
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Nyt tiden med lille A! Ikke for tidlig. Lillebror var på julefest på skolen hos storebror, da han var seks dager1

Følte meg også sprek, da jeg hadde svigersene, mamma og bror her på julaften. Svigersene overnattet, og jeg fikset alt, med sambo. Lillebror var da bare 18 dager på julaften.

Da jeg ble født, måtte de være inne med meg i tre uker, på sommeren.

Gammel 25-10-06, 13:21   #71
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Må bare få kommentere at lille A var utrolig nydelig. Ikke for tidlig å ta henne med på kjøpesenter ,nei.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 13:23   #72
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk barn i oktober og desember. Pga av vær og klima spurte jeg på sykehuset hva de mente, og legene sa de kunne tas ut fra 1. dag.

Gammel 25-10-06, 14:40   #73
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opplever at særlig eldre mennesker reagerer sånn. Før i tiden skulle man vel knapt ta med barnet utendørs før det var det 3 måneder, og hvertfall ikke før det var døpt...

Skulle ønske vi hadde muligheten til å kose oss på kafé så tidlig, men pga at jeg var syk og alt ammetrøbbelet i starten, så var Mathias noen måneder før det var aktuelt.

Gammel 25-10-06, 15:33   #74
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Det er viktig å krøke krypa tildlig synes jeg. Gutteplutt var på kaffebar 3 dager gammel, rett etter at vi hadde vært på jobben min for at han skulle vises frem. Siden har han vært en hyppig gjest på cafeer og restauranter og er en engel å ha med. Jeg bestiller en til av samme typen snart, men gjerne med innovertiss

Gammel 25-10-06, 15:35   #75
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Og forresten, det der med infeksjonssrisken. Når de er så små så har de jo fortsatt mors immunforsvar, det er ikke akkurat da det er mest risky å ta de ut blant folk.

Gammel 25-10-06, 21:18   #76
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke se noen grenser for når det skulle være ok, så lenge barnet ligger godt. Det er ikke akkurat stille og rolig på barsel heller

Vi var en snartur innom et kjøpesenter da Lillemor var fire dager gammel. Da hun var 6 dager tok vi bussen ned til byen og satt på kafé med noen venner.
Ypperlig

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:50   #77
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men som svar til hovedinnlegger så tror jeg helst de tenker på at du orker å gå ut.

Særlig for førstegangsfødende så er det litt skummelt å gå ut første gang. Hva om babyen begynner å skrike, tør jeg amme på kafe osv. Kanskje ikke så mange som tenker sånn nå, men da jeg hadde små barn var det ikke så vanlig å amme på kafe. Det var en del diskusjoner om det da. En del eldre reagerte på at mødre satt og ammet offentlig. Det passet seg liksom ikke. Det er 14 år siden.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 22:20   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Og forresten, det der med infeksjonssrisken. Når de er så små så har de jo fortsatt mors immunforsvar, det er ikke akkurat da det er mest risky å ta de ut blant folk.

Stemmer det? Jeg trodde de var mer sårbare sånn i begynnelsen?

Gammel 25-10-06, 22:51   #79
Dolly
Køntri-star

Dolly sin avatar

Hvor: Klepp
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sarah var ikke noe eldre hun tror jeg.. hun var med på NM treff

Gammel 25-10-06, 23:25   #80
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Markus var to dager gammel da vi var en kjapp tur på kjøpesenteret

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.