Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken?
15 eller fler. 0 0%
10-14 2 1,35%
5-9 24 16,22%
1-4 22 14,86%
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. 29 19,59%
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. 16 10,81%
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. 16 10,81%
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. 5 3,38%
Jeg drikker meg lett på druen. 26 17,57%
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. 15 10,14%
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. 11 7,43%
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. 5 3,38%
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. 37 25,00%
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. 48 32,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 18:49   #61
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset.
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:16   #62
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Som gravid, ingenting. Til vanlig blir det kanskje 4-5 ganger i året.

Tar gjerne et glass vin til mat, men drikker like gjerne vann eller farris.

Gammel 07-01-08, 19:17   #63
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at jeg er avholds som følge av et bevisst valg.

Det er en sannhet med modifikasjoner, de siste årene har jeg drukket alkohol kanskje 1-2 ganger i året. Det er først de siste årene det har blitt slik, i ungdomstiden drakk jeg ganske mye. Grunnen til at jeg så og si er avholds er en blanding av at jeg sover dårlig selv etter et glass vin (jeg synes ikke en søvnløs natt er verdt et glass vin), i tillegg har jeg jobbet mye med rusavhengige, noe som har gjort noe med meg og evnen til å nyte det å drikke alkohol.

Gammel 07-01-08, 19:31   #64
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker 5-9 enheter i uken

Jeg drikker gjerne et glass vin til maten på en hverdag.

Jeg drikker meg ikke beruset.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:47   #65
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker meg full en gang hvert jubelår. En gang i 1999, en gang i 2005, og hvem vet når det blir neste gang. Utenom det rører jeg ikke alkohol.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:54   #66
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg drikker ikke så ofte, men når jeg først drikker tar jeg den helt ut.
Men tar meg gjerne et glass vinpå rolige kvelder hjemme.

Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 19:45   #67
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Drikk ikkje nokonting, eg :keisam: :festbrems: : osb:

Gammel 08-01-08, 19:51   #68
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan vel egentlig nesten kalle meg selv for avholds - jeg har drukket 2 ganger på 20 måneder.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 19:54   #69
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er tørrlagt for øyeblikket, men sånn ellers så er jeg glad i vin og vi delte gjerne en vinflaske i helgen og innimellom et glass eller 2 midt i uken.

Jeg drikker meg svært sjelden full, men er jeg ute på byen og det skjer kanskje en gang i måneden, så går det gjerne en flaske vin og kanskje to drinker...

Gammel 08-01-08, 20:14   #70
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

NUH, er gubbelure i styremøte. Bikkjene er "kastet ut" i hundegården, jeg skal BARE se "råsa" tv, og tar meg en øl.
Så blir det nok et par glass rødvin med ost til etterpå. Herlig!

Gammel 08-01-08, 20:19   #71
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden fik meg til å tenke på den gangen jeg skulle øve meg å drikke alene, for det klarte jeg ikke. Det eneste jeg hadde i hus var bayleys, så jeg tenkte at jeg skulle ta meg et glass og kose meg med det. Det endte med at jeg låste døren, drakk et glass på styrten, sprang på kjøkkenet og vasket det opp, før jeg gikk ned og låste opp døren igjen. IKke særlig vellykket med andre ord.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:25   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg kan vel egentlig nesten kalle meg selv for avholds - jeg har drukket 2 ganger på 20 måneder.

Pfft, du er da ikke avholds av den grunn.

Gammel 08-01-08, 20:25   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker den gangen jeg og en pappvin skulle lese til eksamen en hel helg alene.

Plutselig demrer det for meg hvorfor det ikke ble noen A, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:30   #74
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg husker den gangen jeg og en pappvin skulle lese til eksamen en hel helg alene.

Plutselig demrer det for meg hvorfor det ikke ble noen A, gitt.

Det viktigste var vel at du gjorde det bedre enn pappvinen på eksamen. For du gjorde det, vel? (Hvis ikke var det nok en dum idé å ta med pappvinen på eksamensdagen også).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:32   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det viktigste var vel at du gjorde det bedre enn pappvinen på eksamen. For du gjorde det, vel? (Hvis ikke var det nok en dum idé å ta med pappvinen på eksamensdagen også).

Høhø, den pappskallen følte seg heeelt tom på eksamensdagen, så det gikk rett i søpla for den, altså!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:34   #76
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker i 99% av tilfellene på fest, og da drikker jeg meg på druen.
Det betyr ca to flasker vin. Jada,- tåler en del.
Jeg er i snitt på en fest i mnd, unntatt i desember, da tror jeg det var minst 6 tilstelninger. Klarte ikke å tømme to flasker alle de kveldene nei.

Gammel 08-01-08, 20:36   #77
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker så godt som ingen ting med alkohol i, med unntak av et par typer likører. Dermed blir det fint lite til hverdags eller på fest. Et par små glass i året kjanskje ?
Har prøvd å lære meg å like rødvin nå i vinter, men æsj og fysj. Hjelper visst ikke å ha rundet 30 .
Takke meg til vørterøl og farris bris Ikke blir man syk av det dagen etter heller.

Gammel 08-01-08, 20:43   #78
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoi, jeg hører visst til rølpegjengen jeg med mine 4-5 enheter i uka.

Jeg kan drikke vin på en hverdag selv om det er nokså sjeldent. Som oftest holder det med 2 glass for en helaften hjemme. Ute på kafé og lovnad om at mannen tar barnet dagen etter kan jeg drikke meg temmelig beruset, har 5-6 øl som tålegrense.

Da jeg var student tålte jeg mye mer og husker en gang jeg drakk 17 øl på Samfundet og spaserte hjem etterpå.

Gammel 08-01-08, 20:51   #79
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Da jeg var student tålte jeg mye mer og husker en gang jeg drakk 17 øl på Samfundet og spaserte hjem etterpå.

Det har sikkert noe med at du ankom Samfundet på torsdagskvelden, og spaserte hjem på mandag morra blues. (Eller så er det fiskehistoriemomentet som slår inn, der fiskens lengde etter hvert bare begrenses av egne armer).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:52   #80
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det har sikkert noe med at du ankom Samfundet på torsdagskvelden, og spaserte hjem på mandag morra blues. (Eller så er det fiskehistoriemomentet som slår inn, der fiskens lengde etter hvert bare begrenses av egne armer).

Det var flasker ja, og det tok nok noen timer for å si det sånn. Men lell da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.