|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort
Er helt enig med deg i det. Jeg hadde aldri gjort noe sånt hvis det hadde vært motsatt. Da hadde jeg støttet henne fullt ut, uansett. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Subjektivt, jeg synes det er like ille begge deler. Jeg mener det ikke er værre å bli presset til abort enn å bli presset til å beholde et barn som kanskje absolutt ikke er ønsket av en part.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abortSkremmern - syns du at en mann skal kunne tvinge noen til å gå gjennom et uønsket svangerskap? Med alt det fører til av fysiske og psykiske påkjenninger? Både under og etter svangerskapet?
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Og et spørsmål til:
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Ja, men skal vi endre loven må det gjelde alle som ønsker å ta abort, og siden det er en far til hvert barn (man skulle tro det ikke var en mann som gjorde alle de 15000 kvinnene som tar abort hvert år gravide..), blir det flere menn.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Nei, jeg argumenterer imot at kvinner skal ha det avgjørende ordet.
Samme her, dessverre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Og på hvilken måte er det noe annet?
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Ja, det synes jeg. Det er like mye hans barn og selv om han tilfeldigvis ikke er ovnen, så forandrer ikke det noe.
Hva mener du med utvalgte menn? Det har vel strengt tatt bare vært ett mannfolk med på babylaging-prosessen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Hehe, for en spøk! Jeg mener at barnefaren skal ha rett til å bestemme over sitt ufødte barns liv, men det er lixom jeg som har en merkelig tankegang. Jaja, |
|
|
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Selvsagt skal han ha noe å si, men han kan ikke bestemme at et annet menneske skal utsettes for alt et svangerskap medfører dersom hun ikke selv ønsker det. Det er ikke praktisk mulig, og det skjønner du sikkert også.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner naturligvis prinsippet med at "det er like mye hans barn som hennes", men ja, jeg synes det er merkelig å mene at noen skal ha rett til å nekte en kvinne å ta abort dersom hun ønsker å ta abort. Men det er vel fordi jeg generelt ikke helt greier å forstå motstand mot selvbestemt abort. Det er et sånt felt der det er vanskelig å møtes på midten, og jeg pleier ikke å gå inn og diskutere kjernespørsmålet i den saken med abortmotstandere.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Merkelig? Jeg synes det er merkelig at noen i det hele tatt kan være for abort, men det er en annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abortJeg har stor forståelse for det Skremmern sier, og jeg synes ikke tankegangen hennes er verken dum eller merkelig eller noe annet. Men jeg har vanskelig for å se hvordan det skal kunne praktiseres. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abortÅja, snakker vi bare om hva som er praktisk gjennomførbart? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Jeg ser ikke helt at det er en motsetning der. Hvis man sier noe om hvordan man mener at ting burde være, så snakker man vel vanligvis om hvordan de burde være i praksis? I alle fall dersom man snakker om hvordan lover og regler burde være, og det er det i alle fall jeg har ment at diskusjonen handler om. (Hvis man uttaler seg om hvordan folk burde oppføre seg, blir det gjerne litt større sprik mellom ønskelig og praktisk mulig å gjennomføre. Jeg skal gjerne være med på å ønske f.eks. at alle gjør sitt beste for å unngå uønskede svangerskap, men jeg kan ikke se at noen regelendringer vil hjelpe på det ønsket, dessverre.)
Jeg hører at du sier det, men jeg er fremdeles ikke helt sikker på hvordan du mener at reglene burde være i praksis. Hvis du altså mener at reglene (for hvem som skal få lov til å ta abort) burde vært endret - mener du det?
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abortHvis vi allikevel skal lage en lov, så bør abort forbys. Enkelt og greit. Det eneste er disse tvilstilfellene om liv og helse, hvor mor og far konfronteres med fakta og hvilke valg de har. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Jepp. Sleng oss tilbake til steinalderen.
|
![]() |
|
|