Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tror du andre kan oppfatte deg som en besserwisser?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Tror du andre kan oppfatte deg som en besserwisser?
Ja, ofte 23 16,31%
Ja, en gang iblant 74 52,48%
Ja, men sjelden 30 21,28%
Nei, aldri 7 4,96%
Vet ikke 7 4,96%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 01:53   #61
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du andre kan oppfatte deg som en besserwisser?

Utvilsomt.

Og jeg er veldig enig i at det å bli oppfattet som en besserwisser, er bestemt av mer enn bare egen framtoning. Jeg kan tåle mye (be)læring fra en jeg har faglig respekt for - langt mindre fra en jeg ser på som en "amatør" i det vedkommende snakker om.

Selv har jeg nok en tendens til å uttale meg ganske skråsikkert både i det ene og det andre tilfellet...

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 02:18   #62
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg kan tåle mye (be)læring fra en jeg har faglig respekt for - langt mindre fra en jeg ser på som en "amatør" i det vedkommende snakker om.

Urk. Min stefar er en slik belærende person, og han kan holde ett foredrag på ørti minutter om noe han overhode ikke har peiling på ( eksempelvis fag jeg studerer og han aldri har vært i nærheten av, hvor min ex kommer fra osv.) . I tillegg føler han seg truet av meg siden jeg kan være ganske så bestemt og pirkete på noe jeg vet er riktig. Jeg mener, hvor lenge orker man å høre på en mann gjentatte ganger proklamerer skråsikkert og hovmodig om at sola er blå, at grisen kan parres med en gullfisk og at han selv lekte spøkelse i stallen hvor jesus ble født.
Mannen eier jo ikke ydmykhet og tåler ikke at jeg, en ungjente, forteller han hva som er riktig.

Takler virkelig ikke min stefar merker jeg!

:Tammen spinner avgårde igjen: Uansett, folk kan belære meg så mye de vil om ting de har peilig på . Lærdom sier man aldri "nei takk" til .

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 10-01-08 kl 03:00.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 02:50   #63
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja, en gang iblant, kan jeg nok det. Er irriterende sta på saker jeg har kunnskap om, og vet svaret på. Er jeg på usikker grunn, synser jeg bare og legger ikke skjul på det.

Benzo sa akkurat det jeg skulle si.

Gammel 10-01-08, 13:40   #64
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, ofte.
Ikke av de mest sjarmerende karaktertrekkene jeg har. Og jeg er klar over det, bare så dere vet det. Men jeg klarer ikke la være, for dette vet jeg jo så godt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:36   #65
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det må selvsagt være en non-breaking space. (Nå har jeg glemt igjen hva det heter på norsk.)

Jeg er en elefant, tror jeg:

Man må selvsagt bruke en non-breaking space. (Hva nå det heter på norsk.)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fast mellomrom, kaller jeg det.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:10   #66
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg krysset av på "Ja, en gang i blant", men så slo selvinnsikten til, og det skulle jo vært "Ja, ofte"

Jeg kan ingenting for at jeg er så himla smart og kan så mye.

Gammel 10-01-08, 23:06   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt festlig at alle synes besserwissere er utålelige, arrogante og egentlig ikke så veldig smarte, samtidig som de jo er det litt selv fordi de kan så mye.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 23:10   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det tror jeg at andre kan oppfatte meg som. Kanskje mest IRL i enkelte sammenhenger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 00:24   #69
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=prosenttegn

Her. Noen som var en smule påståelig, ja.

bare 4 %.

Gammel 11-01-08, 00:30   #70
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Ja, det tror jeg nok. Men, jeg vet jo at jeg ofte vet best. Jeg har jo bodd utenlands og greier, åpnet for de typisk norske skylappene jeg VET alle her er født med. :sarkastisk:

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 07:00   #71
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, på enkelte områder. Jeg er ikke noen generell besserwisser, men på "mine" ting kan jeg nok være en smule belærende.

Gammel 11-01-08, 07:21   #72
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt fortalt det såpass ofte at alternativet ga seg selv. Jeg vet selvsagt bedre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:56   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er litt festlig at alle synes besserwissere er utålelige, arrogante og egentlig ikke så veldig smarte, samtidig som de jo er det litt selv fordi de kan så mye.

Spørsmålet var jo om vi trodde andre kunne oppfatte oss som besserwissere. Og det er klart de kan. "Andre" tenker da så mye rart.

Gammel 11-01-08, 11:20   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålet var jo om vi trodde andre kunne oppfatte oss som besserwissere. Og det er klart de kan. "Andre" tenker da så mye rart.

… mens vi selvfølgelig TenkerVårtTM om "de andre".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:49   #75
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har litt hetta for det, men så har jeg null selvinnsikt, så hvem vet...

Gammel 11-01-08, 14:48   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jojo. De er i familie med med "Noen", er de ikke? Slekta Som Ikke Kjenner Josef?

- No. 4 -
Gammel 11-01-08, 14:53   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jojo. De er i familie med med "Noen", er de ikke? Slekta Som Ikke Kjenner Josef?

Noe sånt, ja. "They".

Gammel 11-01-08, 14:54   #78
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh. Those.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:16   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

The Others.

- No. 4 -
Gammel 11-01-08, 15:18   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arrogant? Moi?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.