Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Anke endelig avslått (Adressa)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 19:58   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anke endelig avslått (Adressa)

F E R D I G !

Sist redigert av Adrienne : 26-10-06 kl 10:15.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:59   #62
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan ikke en av moderatorene avslutte eller stenge tråden?

Sist redigert av Adrienne : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: Endret overskrift
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:14   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anke endelig avslått

Må det være nødvendig?
Kan ikke de involverte debattanter holde munn?

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: byttet overskrift
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:16   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Må det være nødvendig?
Kan ikke de involverte debattanter holde munn?

Tanken er i utgangspunktet at debattantene skal klare å beherske seg selv, ja.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:18   #65
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, nå er de siste 5 innleggene om å stoppe diskusjonen, så da er den sikkert død da.

Gutt 2002 og jente 2005

Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:46   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden er det "forbudt" å diskutere denne saken?!

Du store tid, blir man dømt for drap på en treåring bør man forvente at det blir sterke reaksjoner. Denne saken er ikke ulik andre saker vi diskuterer basert på avisartikler.

Det at kjerring var aktiv på NM spiller ingen rolle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:49   #67
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du store tid, blir man dømt for drap på en treåring bør man forvente at det blir sterke reaksjoner. Denne saken er ikke ulik andre saker vi diskuterer basert på avisartikler.

Hadde jeg fått opp flere smilyer, så hadde dåne-smilet vært på sin plass…jeg er nemlig enig med Skremmern, tru det eller ei.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift
Gammel 25-10-06, 20:53   #68
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det at hun var aktiv på NM gjør at diskusjonen og spekulasjonene blir annerledes enn den ellers ville blitt, og at folk reagerer kraftigere og mer personlig.

Det er ikke nedlagt noe forbud mot å diskutere saken - da ville nok admin ha gjort det klart. Jeg har bedt om at det ikke spekuleres mer i om hun er skyldig eller ikke, og hva som konkret skjedde. Grunnen til at jeg ba om det, er at det så ut som om tråden kunne komme til å bli en ganske stygg krangel dersom den fortsatte i samme spor (det var ikke for å "beskytte" henne som er dømt mot at folk diskuterer saken).

Og så er det flere andre som har bedt, helt uavhengig av hverandre, om at vi lar saken ligge, fordi det er en vond sak og mange ikke ønsker en slik diskusjon. Det har de naturligvis rett til å ønske seg og be om, og det at de gjør det, er heller ikke noe "forbud", det er bare en forespørsel og et ønske.

Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:05   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SIden navnet på barnet så vidt jeg vet ikke har kommet fram i media, kanskje de som har skrevet det kan ta det bort? Dette er et offentlig forum, og jeg syns det er veldig respektløst.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:07   #70
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spekulasjoner rundt spørsmålet om hun er skyldig eller ikke? Hun er faktisk dømt for mord.

Jeg skrev også "forbud" i hermetegn, fordi jeg ikke skjønner hvorfor dere hysjer sånn.

Gammel 25-10-06, 21:09   #71
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg personlig "hysjer" fordi jeg generelt ikke liker grafsing i andres dypt tragiske omstendigheter. Jeg liker ikke slarv og sensasjonshunger. Jeg synes tråden til tider har vært ekkel. Det vil jeg gjerne få si fra om, men det er selvsagt ikke noe forbud mot noe som helst.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:22   #72
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg personlig "hysjer" fordi jeg generelt ikke liker grafsing i andres dypt tragiske omstendigheter. Jeg liker ikke slarv og sensasjonshunger. Jeg synes tråden til tider har vært ekkel. Det vil jeg gjerne få si fra om, men det er selvsagt ikke noe forbud mot noe som helst.

Som tidligere nevnt, denne saken er ikke unik. Jeg ser avisartikler daglig på de fleste diskusjonsforum, men har aldri hørt hysjing før nå. Selv om noen kanskje kjenner noen som kjenner noen, betyr ikke det at denne tråden er verre enn andre. Det betyr heller ikke at saken latterliggjøres eller at noen sladrer og ikke tar saken alvorlig. Saken opptar oss, den har skapt reaksjoner, og det får man utløp for. Ikke annet enn naturlig.

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:13. Årsak: byttet overskrift
Gammel 25-10-06, 21:31   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er igrunnen enig med Skremmern, og syns ikke det burde være så veldig annerledes å diskutere denne drapssaken enn andre saker som er fremme i nyhetene. Det kan være folk som kjenner noen i andre saker også.
Saken gjorde dypt inntrykk på meg, og sikkert på mange andre også som var på NM på den tiden og fikk den endel nærmere inn på livet enn det man vanligvis gjør. Jeg føler ikke at jeg har noe behov for å grafse i noe som helst, men som sagt, jeg ser ikke helt hvorfor akkurat denne saken er i en særstilling.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:34   #74
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går vel i så fall an å forsøke å holde diskusjonen på et saklig nivå? Og ikke spekulere i barnets styrke, stemorenes vekt, om barnet kunne klare å snu på hodet osv, osv. Det synes i alle fall jeg er "over streken". Så lenge man diskuterer et barns dødsfall bør en i alle fall gjøre det med verdighet (om det er mulig...)

Gammel 25-10-06, 21:43   #75
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Det går vel i så fall an å forsøke å holde diskusjonen på et saklig nivå? Og ikke spekulere i barnets styrke, stemorenes vekt, om barnet kunne klare å snu på hodet osv, osv. Det synes i alle fall jeg er "over streken". Så lenge man diskuterer et barns dødsfall bør en i alle fall gjøre det med verdighet (om det er mulig...)

Men alt dette ble diskutert i rettsalen og i media, hvorfor er det mer respektløst å diskutere det her. Det har vært blogger og diskusjoner på nett om denne saken og andre drapssaker, den er ikke i særstilling som flere sier. Det er jo stadig tråder om forskjellige saker fra media, drap og mishandling.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 25-10-06, 21:58   #76
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men alt dette ble diskutert i rettsalen og i media, hvorfor er det mer respektløst å diskutere det her. Det har vært blogger og diskusjoner på nett om denne saken og andre drapssaker, den er ikke i særstilling som flere sier. Det er jo stadig tråder om forskjellige saker fra media, drap og mishandling.

Nei, den er ikke i særstilling. Likevel synes i alle fall jeg at det blir feil å diskutere et barns dødskamp.

Men jeg kan selvsagt la være å lese tråden....

Gammel 26-10-06, 01:00   #77
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også enig med Skremmern her.
Dene saken skiller seg på generelt grunnlag ikke fra andre tilsvarende saker.
Kun et unntak, brukeren var altiv på NM.
Det vil de fleste saker som skjer i Norge kunne være noen som står enten offer eller skyldige nær. Man vet jo aldri om noen av de er brukere her heller.

Når man leser alle kommentarene om å droppe å diskutere pga slike ting får man jo rene NM vibber, enete forskjellen er at tråden ikke ble slettet da.

Denne saken vil jo kunne berøre flere siden såpass mange kommer fra NM og husker denne saken.
For min del synes jeg ikke det er nor værre å kommemed utsagn om vekt og barnets evne til å røre på seg, en at man sier at en person burde stenges inn på livstid selv om personen aldri så mye psykisk syk.
Man kommermed sine synspunkter i begge tilfellene.
Noen vil nok reagerer på en ting, noe på det andre og noen på begge deler.

Gammel 26-10-06, 01:31   #78
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er igrunnen enig med Skremmern, og syns ikke det burde være så veldig annerledes å diskutere denne drapssaken enn andre saker som er fremme i nyhetene. Det kan være folk som kjenner noen i andre saker også.
Saken gjorde dypt inntrykk på meg, og sikkert på mange andre også som var på NM på den tiden og fikk den endel nærmere inn på livet enn det man vanligvis gjør. Jeg føler ikke at jeg har noe behov for å grafse i noe som helst, men som sagt, jeg ser ikke helt hvorfor akkurat denne saken er i en særstilling.

Helt enig med Maximillia, Lykkeliten og Skremmern.
Hvis man ha slikt frykt og forbud mot å diskutere saker som dette, syns jeg dette blir et paranoid forum. Og jeg lurer på hvor grensen for hva som skal lov å diskutere eller ei skal gå? Mitt neste spørsmål, er det anderledes fordi hun er en kvinne?? Ville dere som syns det er utidig å diskutere denne saken, synes det var like utidig å diskutere en sak hvor en mann hevdet
at han var uskyldig dømt for voldtekt eller drap? Det kunne jo være noen som kjente han, hans familie eller offeret?

Nå kjenner jeg godt til saken og jeg er en av de som har mailet med denne personen forut "ulykken" skjedde, men hvis jeg ikke hadde ant noe om denne saken hadde jeg nok blitt fristet til å finne ut/lese mer om denne saken nettopp fordi man i denne tråden hele tiden blir oppfordret til å la saken ligge.

Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 01:38   #79
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Nei, den er ikke i særstilling. Likevel synes i alle fall jeg at det blir feil å diskutere et barns dødskamp.
....

Da er det i så fall mange saker som ikke kan diskuteres. Dessverre så er verden brutal og urettferdig, barn blir hele tiden utsatt for ting som absolutt ikke burde ha skjedd. Det er tøft å lese om slikt for en som har barn selv, men er det bedre å late som om slike saker ikke skjer?

Gammel 26-10-06, 07:36   #80
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også enig med Skremmern

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Dette skjedde jo på NM med den såkalte Kristina saken (hun jenta som faren ikke ville koble fra respirator). Jeg tror vi må ta utgangspunkt i at alt vi diskuterer på nett som har skjedd i Norge, kan berøre noen som leser det.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia

Saken gjorde dypt inntrykk på meg, og sikkert på mange andre også som var på NM på den tiden og fikk den endel nærmere inn på livet enn det man vanligvis gjør.

Jeg også følte veldig sterkt for denne saken. Kanskje aller mest fordi jeg hadde fulgt Kat i en del diskusjoner og oppfattet henne aller mest som en skikkelig kverrulant. Jeg opplevde det som om hun var veldig interessert i å "vinne" diskusjoner og hev seg frempå med de mest kontroversielle meningene. Det var jo enkelte, bla husker jeg godt at noen sa at "Du er jo helt sprø!" og at jeg lo godt og tenkte at "hun er bare ute etter å provosere." Husker også godt hvordan jeg reagerte da jeg leste meldingen hennes etter at datteren var død, og hvor opptatt jeg ble av saken.

Ledelsen på NM sensurerte alt som hadde med saken å gjøre og det synes jeg var riktig da saken pågikk. Jeg synes også det var riktig at hennes bruker og innlegg ble fjernet.

Jeg synes også at dere som er moderatorer burde fjerne navnet i overskrifta.

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:12. Årsak: byttet overskrift
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.