|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg står opp mellom 07:20 og 07:40 det kommer an på hvor lang tid det tar å overbevise meg selv om at neeeei det går ikke å bare legge seg ned igjenn å gi f.... vekker elstemann som somoftes møter meg med et kvittrende NEEEEIH! plukker opp minste som bare sover videre ( begynner å bli tung) lemper minsten sovende i stolen og ber elste om å vrenge rette ta på trusa innen for stilongsen etc. setter frem mat, skrur på radioen for å overdøve suttringa(som oftest ikke min) skifter bleier pusser tenner vasker fjes og hender og kler på. grer hår til ville hyl og protester får på yttertøy og går kvart over 8. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Her står førstemann opp ca 0545, og den har bare seg selv å passe på om morgenen. Dusjer, spiser og drar, en gang mellom halv syv og kvart på syv som oftest. Andremann står opp etter det, sånn i 6 - litt over seks tiden. S vekkes kvart på syv dersom vi ikke har spesielt god tid, eller han alt er våken. Da har andremann gjerne spist selv (hvis S er våken tidligere er han med og spiser, vekkes han spiser han i barnehagen) og gjort matpakka klar. Vi har en del morgentull for tiden, men selv med å ta seg grei tid er vi da ute av døra mellom kvart over syv og kvart på åtte, alt etter hva vi har tid til og gidder. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Mannen står opp 05.50 og de to minste som regel 06.15.
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?
DET høres ut som en fin morgen!
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi er egentlig veldig effektive om morgenen. Mannen står opp 0615, går i dusjen og gjør seg klar. Så går han ned og lager frokost. Jeg blir vekket 0645, går i dusjen og er nede til 0700. Snupp står enten opp mellom 0615 og 0645 eller blir vekket 0650. Vi spiser ”felles” frokost til 0715 og er ute av døren ca. 0725. Hvis mannen skal hente så stikker han 0710 og Snupp og jeg går 0730, hvis jeg skal hente så går Snupp og mannen sammen med meg klokken 0725. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tid og rutiner om morgenen?
Nå vekker vi dem stort sett. Før vekket alltid guttungen oss. Jentene har alltid likt å sove.
Det var det, men det gjorde slik at morgenen fungerer mye bedre. gså tar vi igjen i helgene og alle skoleferier med lange og hyggelige frokoster. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
både her og der
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg står opp 06.45, steller meg selv, vekker ungene, finner fram klær, spiser frokost og er ute av døra 07.20-07.30. Det tar meg 10 min. å gå til jobben. Som regel har jeg første time kl. 08.00 og det er alltid litt forberedelse før timen starter.
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Her står mannen opp kl. 0550 (i 99,99% av tilfellene står også barnet opp da). Jeg står opp kl. 0610 - da er mannen ferdig på badet. Mens jeg dusjer, ordner fjes & hår og kler på meg så spiser mannen frokost, gir barnet frokost hvis han vil ha (spiser frokost i barnehagen), serverer meg frokost på sengen og lager matpakke til barnet og meg.
|
|
|
#9 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Mine må vekkes. Alltid. Vi skal rekke barnehagen innen 9.30 og klarer det alltid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jonas må vekkes. Til de grader. Det tar tid før han våkner. Stort sett må jeg støtte han mens han sitter på do, ellers ramler han i gulvet.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Tid og rutiner om morgenen?De må vekkes, men de våkner forhåldsvis fort iom energinivået på utskjellinga, i helga våkner de sjeldent før ti. Bare sånn for å ha sakt det de legges ikke seint og det har bare alltid vært sånn. Minste som var nesten 5kg da ho blei født( før termin takk alle guder) måtte vi vekke hver fjerde time og lokke pupp i første ukene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Stå opp en god del før, slik at både du, matpakker, sekker osv. er HELT ferdig før du vekker ungene. Da kan du bruke all tid og fokus på dem.
Når mannen er hjemme, går det en del raskere, ettersom vi tar hver vårt barn som vi vasker og kler på og pusser tennene på, det sparer litt tid. TIl gjengeld får barna sove til kvart over seks, da. Oppsummert: Det lønner seg å legge seg tidlig og komme opp tidlig. Det at man selv er helt 100% klar og forberedt før man går i gang med å vekke barna er gull verdt, synes jeg.
|
|
|
#13 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Poden har 50 %, så det er ikke hver dag han er i barnehagen, men de dagene han skal, har jeg barnehagesekken ferdig pakket kvelden i forveien.
|
|
|
|
#14 |
|
One of These Days
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Lillegutt våkner alt fra kl.05.30-kl.07.00. Vi står opp rundt kl.7. Dusjer, ordner oss, ordner ungene og ungene spiser frokost foran tv'n mens vi lager middagen og smører matpakke. Vi er ute av huset ca.07.45-07.55 og leverer i bhg. Jeg er på jobb mellom kl.8.15 og 8.30. Føler at det går veldig greit, selv om det er litt stress de dagene lillegutt ikke vil ha på seg klær eller spise frokost. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi bruker 1 time. Klokka ringer 6.30 og 7.30 går vi ut døren.
|
![]() |
|
|