Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lynet McQueen-kake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 10:09   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lynet McQueen-kake

Jeg er oppriktig imponert!

Gammel 08-02-08, 10:11   #62
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Wow, så flinke kakepyntere det var her, da.

Tror jeg må vise denne tråden til Andamannen, han er også kakebaker på si (og snekker på si). Han lagde en utrolig kul sjokoladekakelastebil til Andungens bursdag i fjor, og han må nok til pers i år igjen.

(Selv nøyer jeg meg med å pynte muffins sammen med Andungen. Vi er omtrent på samme nivå. )

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:39   #63
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Fy flate så flink mann du har Fruktflua:misunnelig: Min er ikke noe å skryte av når det kommer til kjøkkenkunnskaper, men alt annet
(Godt jeg har ett område jeg kan brilljere!)

Må vise frem kaka som 3'ern vår hadde på 3 årsdagen i høst:

Rimelig "ekte" farge de der fra Cacas, så sånn så han ut etter en bit

Gammel 08-02-08, 10:42   #64
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Eh. Jeg har aldri oppdaget en sammenheng med menn og kaker. Bortsett fra at de spiser dem.

Samme her...

Gammel 08-02-08, 10:47   #65
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her var det i sannhet masse fantastiske kaker! Sønnen min går helt i fistel her!

Mannen min er super på å lage mat, men kakene tror jeg at jeg får ta meg av. Jeg skjønner jeg har litt å lære!

Gammel 08-02-08, 10:53   #66
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flotte kaker. Hvordan gjør dere det med den hvite smørkremen i munnen, øynene og vinduene? Ligger det under hele kaka, eller klarer dere å smøre den på akkurat der det skal være?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:55   #67
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kaka ble jo utrolig flott. Kjempe flink mann du har.

Gammel 08-02-08, 11:18   #68
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir superimponert!

Vi gjorde det enkelt da poden ville ha Lynet McQueen-kake (jeg er ikke flink til å pynte kake!): 2 springformkaker satt sammen til 8 tall = bilbane. Småbillys og rutete flagglys (fra Cacas?) satt på. :tadaaa:

Gammel 08-02-08, 12:00   #69
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jeg blir superimponert!

Vi gjorde det enkelt da poden ville ha Lynet McQueen-kake (jeg er ikke flink til å pynte kake!): 2 springformkaker satt sammen til 8 tall = bilbane. Småbillys og rutete flagglys (fra Cacas?) satt på. :tadaaa:

Har vi ikke sett den? Jeg mener at jeg har sett den, og at den ble regelrett lekker.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:11   #70
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Har vi ikke sett den? Jeg mener at jeg har sett den, og at den ble regelrett lekker.

Kanskje? Jeg har teflonhjerne, så jeg husker ikke å ha lagt ut bilde
Er det lov å takke da?

Gammel 08-02-08, 12:12   #71
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er mektig imponert over alle kakene her, jeg!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:43   #72
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Kanskje? Jeg har teflonhjerne, så jeg husker ikke å ha lagt ut bilde
Er det lov å takke da?

Ja, selvsagt er det lov.

Gammel 08-02-08, 13:17   #73
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hva er det med menn og kaker? Jeg hater slikt "pirkearbeid" mens mannen kooooser seg.
Mannens Lynet-kake:

Sambo er konditor...så det ser ut til at det er ganske mange som har kakebakende menn her?

Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:42   #74
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Må man ha micro for å lage denne?

Godt spørsmål egentlig...Jeg vil tro det går greit å varme det opp i en kjele også,men jeg har aldri prøvd. Si fra om du prøver da, og la oss vite om det går.

Gammel 08-02-08, 14:38   #75
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det er 200 g marshmallows, 2 ss delfiafett og 2 ss vann.

Dette has i en stor bolle og settes i mikroen på full fres (følg med, det "eser"). Etter at det er passe "fluffy" så tilsettes melis til passe masse, ca 1 pakke. Ikke lurt med mixer, da vil først alt det seige sette seg inni vispen, og melisen bare fyker. :erfart: Rør bare godt med en skje el.l.

Det er mye mer stretchy og håndterbart enn marsipan. Ganske så søtt da, men kjempemoro å forme og farge. Oppbevares i plastpose om du ikke skal bruke det med en gang. Kan bli litt hard, kjør den da bare noen sekunder i mikroen igjen før kjevling.

Dette høres rett og slett spenstig ut.

Det skal prøves. Tror du feks den kunne blitt brukt som trekk på en bilkake?

Gammel 08-02-08, 15:02   #76
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Timmi er litt kul
Standard

Hvordan lager man slik 3D kake? Får man kjøpt en kakeform eller er bilen laget etter fri fantasi? Poden er bilgal og hadde garantert blitt lykkelig for en slik kake.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:02   #77
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Dette høres rett og slett spenstig ut.

Det skal prøves. Tror du feks den kunne blitt brukt som trekk på en bilkake?

Ja det er den perfekt til. Revner/sprekker ikke så lett som marsipan og blir ikke slik "svett" heller. Kan godt dras og formes fint i runde kanter og slik. Blir heller litt tørrere etter å hatt den på kaka liksom. Det er klissete i begynnelsen å "jobbe inn" melisen, men perfekt konsistens ved utbaking, nesten som play doh. Barna elsker å være med å lage figurer med den, og den tar enkelt farge. Med cacas-farger (har ikke prøvd vanlig konditor) så blir det hvertfall helt rød, svart osv.

Gammel 08-02-08, 15:07   #78
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Jeg fant forøvrig oppskriften og masse inspirasjon på denne nettsiden: http://www.connie.no/

Gammel 08-02-08, 15:31   #79
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg fant forøvrig oppskriften og masse inspirasjon på denne nettsiden: http://www.connie.no/

Nå gikk jeg inn på sidene til Parrish Maise, og jeg sier bare dååån...

Det går jo ann å lage alt hva hjertet begjærer av sånn marshmallowsmasse. Skulle aldri ha vist mannen dette. Nå (vel, ikke akkurat nå altså) skal han prøve å lage kake med marshmallowstrekk og figurer.

Gammel 08-02-08, 15:36   #80
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Mannen brukte marshmallowsdeig da han lagde bryllupskaken til min søster. 3 etasjer med hvite lokk, hvite roser og grønne blader. (Marsmallowsdeigen er også mye lettere å farge enn marsipan.)

Flinke, pedantiske mannen min!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.