|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Nettverk og inhabilitetJeg ser at meningsmålinger blant folk i dag tilsier at både ministeren og ombudet har mistet troverdighet. |
![]() |
![]() |
#62 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Nettverk og inhabilitet
Det er jeg ikke umiddelbart enig i: så lenge det er tvil om hvorvidt Osmundsen var habil i ansettelsesprosessen, vil det også være grunnlag for tvil om Kraby som barneombud, all den tid et barneombud må være i stand til å tale regjeringen og sin overordnede midt i mot. Hvis – og jeg tror jo det er et digert hvis her – Kraby fikk jobben fordi hun er en god venninne av Osmundsen, er det grunnlag for spekulasjon om at hun bare vil være en nikkedukke for regjeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
villende
|
![]() Sv: Nettverk og inhabilitetJeg syns heller ikke Krabys troverdighet er svekket. Det er ingen tvil om at hun får en ganske røff start, og at hun nok vil måtte bevise at hun evner å være uavhengig og synge ut i de tilfeller der det er nødvendig. Jeg syns det er slitsomt å høre oposisjonen uttale seg om saken - den eneste som egentlig sa noe vettugt av dem i går var "mørkemannen" selv, Dagfinn Høybråten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Passiv
|
![]() Sv: Nettverk og inhabilitet
|
![]() |
![]() |
|
|