|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så hvis du hadde jobbet i en blomsterbutikk den 14. februar, hadde du da tenkt om den kjekkasen som er innom for å kjøpe roser til sin kjære at å herregud, enda en idiot som støtter dette kommersielle tullet her, eller hadde du smilt litt av (og til) ham og tenkt at åh, for en heldig jente som er kjæresten hans, og så koselig at han setter pris på henne! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Hadde det ikke vært for at det er nok en offensiv fra handelsstanden for å få solgt enda mer vi ikke trenger, så hadde det sikkert vært hyggelig. |
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg synes det høres veldig rart ut. At man med sine siste krampetak gjør alt for å unngå denne fastsatte "kjærlighetsdagen". Hvilken annen dag i året bruker menn og kvinner på å feire sin elskede med blomster, litt vin? hjemmelaget kort og en stor, glorete "I LOVE YOU"- bamse? (Ta med i betrakningen at man ikke behøver å kjøpe noe heller, man kan lage kort selv og plukke lyng i skauen.) Vi feirer alt mulig annet. Den nye jobben, avlagt eksamen, bestått eksamen, sommerferie, nytt hus, ny leilighet, ny baby, ny mann, ny dame, nytt hår, nytt år, som hvorfor ikke kjærligheten? Og hva så om butikkene har kort og bamser og konfekt tilgjengelig for de lite oppfinnsomme og i siste litn'e?
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#9 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg har ikke noe forhold til Valentine's day, jeg synes det er noe kommersielt tull og kommer aldri til å markere det på noe vis.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Ikke for å unngå, Skremmern. Men fordi det blir bråk i heimen om man ikke har med en oppmerksomhet. Det var ikke akkurat veldig gjennomtenkte buketter og kort jeg ble bedt om å lage, vanligvis. Dog var det noen som la sjelen i det og hadde en plan, en idé og noe eget, ikke bare det standard kommersielle. Da blir det, i mine øyne, en helt annen sak. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Valentines day er noe skikkelig herk som er skapt av handelsstanden i USA på sin tid, og som nå har erobret Europa. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Men motsier du ikke deg selv litt? 14. februar er vel nettopp dagen for glede, er det ikke? Jeg har et ambivalent forhold til Halloween og et mer likegyldig eller nesten positivt forhold til Valentindagen. Eller Alle hjerters dag. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?aC: Ja, du sier noe.
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Om det var skrevet på engelsk hadde det vært som meg og min engelske kjæreste i 1988.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg tviholder på dagen, selv uten en mann.
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Men det er da ingen motsetning i å feire litt ekstra på valentinerdagen og overraske kjæresten med siste nummer av Nemi 3. juni? Eller en boks deilig sjokolade 17. november?
Da er det jo ikke dagen det er noe feil med, men forholdet spør du meg.
|
|
|
#19 |
|
|
Nei, og ja. Og jeg synes den måten dere markerer Valentine's Day på høres stas ut. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Feires ikke her i huset. Handelsstanden har vel nok dager etter min mening. |
|
![]() |
|
|