|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Ikke for å unngå, Skremmern. Men fordi det blir bråk i heimen om man ikke har med en oppmerksomhet. Det var ikke akkurat veldig gjennomtenkte buketter og kort jeg ble bedt om å lage, vanligvis. Dog var det noen som la sjelen i det og hadde en plan, en idé og noe eget, ikke bare det standard kommersielle. Da blir det, i mine øyne, en helt annen sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Valentines day er noe skikkelig herk som er skapt av handelsstanden i USA på sin tid, og som nå har erobret Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?aC: Ja, du sier noe.
![]() |
#65 |
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#67 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg har ikke noe forhold til Valentine's day, jeg synes det er noe kommersielt tull og kommer aldri til å markere det på noe vis.
![]() |
#68 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg tviholder på dagen, selv uten en mann.
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
Men det er da ingen motsetning i å feire litt ekstra på valentinerdagen og overraske kjæresten med siste nummer av Nemi 3. juni? Eller en boks deilig sjokolade 17. november?
Da er det jo ikke dagen det er noe feil med, men forholdet spør du meg.
![]() |
#70 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det het vel en gang alle hjerters dag på norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Om det var skrevet på engelsk hadde det vært som meg og min engelske kjæreste i 1988.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
Nei, og ja. Og jeg synes den måten dere markerer Valentine's Day på høres stas ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Feires ikke her i huset. Handelsstanden har vel nok dager etter min mening. |
![]() |
![]() |
#74 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Vi startet dagen i dag med masse klemming. Alle klemte hverandre og vi avsluttet med en ordentlig god gruppeklem. Det kostet ingenting og det var en veldig koselig start på dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Vi har det ikke sånn at vi må feire dagen, eller at noen blir skuffa eller sure om de ikke får en oppmerksomhet, men jeg også tenker litt sånn som Skremmern. Hvorfor ikke?
![]() |
#76 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Vi markerer ikke den dagen nei.
![]() |
#77 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Når jeg kom ut på kjøkkenet idag hang det ett rødt hjerte på kjøleskapdøren hvor det står:
Så akkurat idag har jeg nok endret mitt syn på denne dagen og er rørt over lille jenta vår på 8 1/2 år |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg synes Valentines day er en grei måte å huske å gjøre litt ekstra for sin kjære på. Trenger ikke koste noe.
![]() |
#79 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg har samme forhold til Valentines day som til Halloween. Jeg kjenner tradisjonene fra amerikanske filmer/serier, og registrerer at den yngre(enn meg) garde har adoptert dem.
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vet du om denne dagen har hatt noe navn på norsk? Så vidt jeg har lest meg fram til så er dette en ny merkedag i norsk sammenheng. Den har historiske røtter med bakgrunn i en blodig romersk offerkult, en romersk helgen fra 500tallet og starten på fuglenes parringssesong i England. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|