Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye har du brukt på barnevogner

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 00:19   #61
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye har du brukt på barnevogner

18 vogner! :shock: Godt du er flink til å selge igjen da!

Her har vi foreløpig bare ett barn, har kjøpt:
- buggis, veldig fornøyd med og brukt mye
- zapp, også veldig fornøyd med og brukt en god del
- quinny comfort, kjøpt på salg som vogn hos besteforeldre som bor langt unna. ikke brukt så mye og ikke så veldig fornøyd med.

Tilsammen blir det vel ca. 11-12 000? Nå får vi to tette og lurer på om vi trenger en søskenvogn. Tenkte vi skulle se om vi klarer oss uten i første omgang (bruker også mye sjal).

Gammel 03-03-08, 00:22   #62
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Fikk ny Emmaljunga (ett eller annet navn og nr) duo- vogn hos svigers i 2004. Den kosta 7000 kroner!! (I tillegg fikk vi matchende stelleveske -500 kroner!) Hadde nok aldri kjøpt så dyr vogn selv...
Kjøpte en ny Emmaljunga sportsvogn (Scooter) i 2006. Mamma sponsa halvparten av prisen- 2500 kroner. Disse to vognene blir brukt om igjen til yngstesnuppa.
Har jo kommet billig unna vi,da. Jeg synes det er hyggelig å ha fine vogner!!

Gammel 03-03-08, 00:24   #63
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ca. 500 kr.
Fikk kombivogn og kjøpte bare en trille selv.
Det må sies at det er 5 år siden jeg hadde barn i vogn. I dag hadde jeg nok brukt noen lapper til.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:25   #64
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 5 barn.

Det jeg har brukt penger på har vært en brukt tvillingvogn (to tette) og etterhvert en splitter ny søskenvogn. Tilsammen rundt 5000,- om jeg ikke tar feil. Resten har vi arvet.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:27   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppas vogner:
Vi startet med å kjøpe en brukt Brio Kombi. Den betalte vi 2000 for, og et år senere solgte vi den for 2300.

Vi kjøpte deretter en Quinny comfort for 2930. Denne var ny, og står fremdeles som sovevogn i barnehagen.

I tillegg anskaffet vi en trille av merke Babydan ToGo Copenhagen. Denne var på salg og kostet 799,-. Etter et års tid ble den ødelagt på en flytur og forsikringsselskapet dekket anskaffelse av ny trille. Valget falt da på Teutonia Solano (egentlig kostet den 2600,-, men vi betalte ingenting).

Knertens vogn:
Bugaboo Cameleon. Importert fra Nederland. Kostet omtrentlig 6500,- inkludert vinterhjul (sistnevnte var et feilkjøp siden vi har hatt en nesten snøfri vinter).

Dermed har jeg brukt omtrentlig 9929 kroner på vogn hvis vi trekker fra det jeg har fått solgt. Ops ..... det var mer penger enn jeg hadde trodd.

Gammel 03-03-08, 00:35   #66
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Tror ikke vi har brukt så sinnsykt mye. Har kjøpt og solgt. Eldstemann hadde 7 vogner, mens minstemann kun har hatt én. Er veldig godt fornøyd med den vi har nå.

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:42   #67
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt tre vogner til to barn. Den ene ble utslitt og kunne ikke repareres lenger! Har vel brukt 4000 tilsammen, kanskje. I tillegg kommer en trille som står hos mine foreldre.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:46   #68
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altfor mye synes jeg selv. Var ikke min mening å bruke så mye, men jeg måtte investere i ny vogn da det ble tvillinger sist.
13350,- mener jeg det må være tilsammen.

Gammel 03-03-08, 00:48   #69
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, og jeg har ikke begynt å selge unna enda, men det håper jeg å få gjort etterhvert som vi ser at det ikke er behov for dem mer.

Gammel 03-03-08, 01:03   #70
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er potensiell vognoman som har holdt meg i tøylene fordi jeg er for gniten og fornuftig.

Første barn:
-Simo kombivogn kjøpt brukt 3000, solgt etter 2 mnd til 2800.
Den var for tung å løfte ut og inn i bil.
-Duovogn av ukjent merke med bilsete og adapter + annet utstyr, kjøpt brukt 3500. Denne har jeg enda og bruker til 2. mann.
-Carena sportsvogn kjøpt brukt 1000 kr, står nå som sovevogn i barnehagen.
-Zapp reisetrille 1200 kr på salg.

Andrebarn:
Ikke kjøpt noe enda.
Må kanskje kjøpte en sportsvogn siden den som hører til duovognen ikke kan legges flat (var derfor vi kjøpte carena sist, men den har vi herpet).

Gammel 03-03-08, 01:06   #71
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Kaster meg ut i det

1. mann:
Ny Simo kombi vogn
Ny Brio sportstrille
Paraplytrille kjøpt på impuls på Svinesund Den var helt jalla!

2. mann:
Simo tvillingvogn (søskenvogn)
Ny Brio sportsvogn
Simo sportstrille
Brio Sitty

3. mann:
Brukt Simo bagvogn (poeng for gjenbruk )
Ny Teutonia Y2K
Ny Teutonia Mistral
Ny Simo sportsvogn
Ny Brio Race

Har donert 2 vogner til barnehagen, resten er blitt solgt gjennom årenes løp. Har fulgt prinsippet om aldri å kjøpe ei ny vogn før den gamle er solgt. Det har funket greitt. Har kun kjøpt ei brukt vogn, resten nytt + alt matchende tilbehøret som var absolutt nødvendig

Summa sumarum har det nok blitt noen tusenlapper ja ... Det er godt vognperioden er over (lommeboka nikker)

Gammel 03-03-08, 07:31   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har to barn.

nr. 1:
Gässlein panorama dypvogn. Holdt helt til barnehagestart. Stor og romslig, ungene trivdes voldsomt i den, men den var blytung både å løfte og trille. Arvet.
Emmajungla sportsvogn. Kjøpt på salg for rundt 2500. Helt grei vogn som endte opp som sovevogn i barnehagen etterhvert.
Paraplytrille (arvet).

Nr. 2:
Samme dypvogna.
OTH UJ sportsvogn, kjøpt brukt for 4000,- Knallgod vogn.
Paraplytrille - ca. 300
Ekstravogn til sommerhuset - kjøpt brukt for 600,-

Tilsammen da 7400 kroner, pluss et ekstratrekk til OTH-en, men det husker jeg ikke pris på.

Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:18   #73
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ett barn, to vogner.

Bugaboo Cameleon, ca 7500
Quinny Zapp, ca 1700

Litt synd dette, at jeg fant de perfekte vognene for vårt bruk med en gang. Jeg kunne potensielt fått vogndilla. Vurderer nå en Bugaboo Bee.

Gammel 03-03-08, 09:26   #74
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett barn og foreløpig to vogner.
-Simo kombi,den perfekte babyvognen og vintervogn (for meg)
- Bugaboo cameleon

Tilsammen 10000,men den ene var en gave.

For tiden vurderer jeg en EW

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:32   #75
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

4 vogner, 17.000. To kjøpt brukt, to nye. En står permanenet i barnehagen. Utover det har vi en dypvogn, en trille og en søskenvogn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:48   #76
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Til to barn har vi kjøpt:
-En velbrukt brio kombi for 1000. Den har vi brukt opp.
-En sportsvogn med tre hjul for 1000, den var ny.
-En lite brukt teutonia mistral etellerannet for 2000.
-Ståbrett til sistnevnte for 450, brukt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:59   #77
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

3 barn og me har brukt nesten 9000 kr på ulike vogner.

Gammel 03-03-08, 10:37   #78
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

1 barn (så langt). 5 vogner (så langt).

- Herlig, dansk Brio Sport dypvogn kjøpt ny i Danmark, ca 6000,-
- Quinny Freestyle Comfort* sportsvogn kjøpt ny, 3500,- (solgt igjen 2800,-)
- Teutonia Mistral S** kjøpt brukt, 3700,-
- BOB Revolution kjøpt ny i USA, ca 2500,-
- MacLaren Techno XT kjøpt ny, 2800,-

Totalt 15.700,-.
Vi kommer nok ikke til å kjøpe noe ny vogn til nestemann. Kanskje vi supplerer med et ståbrett til Førstejenta.
Det eneste er at jeg er redd vi ikke har noen vogn til baby som fungerer sammen med bil, bagasjerom og løfting...

* møkkavogn!
** fungerer nå som sovevogn i barnehagen.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 10:46   #79
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

En Simo kombi 2002 som ble brukt til begge to, foreldrene mine spanderte vogna som totalt ble ca 6500-7000 kr med regnsett, veske etc. Mamma ville egentlig kjøpe en dobbelt så dyr old fashion dypvogn av et spesielt merke. Kombien er nå gitt bort som ekstravogn/besteforeldrevogn til en kusine av mannen.
En standard sportsvogn som jeg ikke husker prisen på og som ikke var noe god og ble stående i kjelleren. En billig sportstrille fra Netthandelen til 600 kr.
Nå har vi stående en sportsvogn som er lånt av svoger og svigerinne. Vi kjøpte brett til kombivognen når nr 2 kom, er det noe jeg ikke har hatt som jeg kunne trengt tidligere er en søskenvogn som passer til tre års aldersforskjell i babytiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 10:53   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to barn, og har kjøpt
1) Teutonia Y2K/System, privatimportert, 5000,-. Jeg var veldig fornøyd med den så lenge jeg bodde i byen, men den ble litt tung og klumpete da vi flyttet og skulle ha den inn og ut av bilen. Dessverre har den blitt litt slarkete, og jeg beholder den som sovevogn i barnehagen inntil videre

2) Paraplytrille, 600,-. Gitt bort

3) Joggevogn, InStep, 600,- (brukt). Kjempelett og super joggevogn som vi også har brukt som reisetrille. Usedvanlig bra kjøp, men uten full liggestilling, så den står stuet bort foreløpig

4) P&T søskenvogn, 2000,- (brukt). Igjen et usedvanlig bra kjøp.

Jeg synes ikke det er så galt, til sammen 8200,-, og alle dekker veldig ulike behov. Jeg regner med å selge alt for en slikk og ingenting når de ikke trengs lenger. Kanskje, kanskje kjøper jeg meg en Zapp eller lignende når en liten reisetrille er alt som trengs,

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.