|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt | |||
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 14,21% |
Jeg er undervektig og syns det er fint |
7 | 1,88% |
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt |
8 | 2,14% |
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk |
2 | 0,54% |
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk |
58 | 15,55% |
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er |
40 | 10,72% |
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er |
6 | 1,61% |
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er |
1 | 0,27% |
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
70 | 18,77% |
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
36 | 9,65% |
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
25 | 6,70% |
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt |
22 | 5,90% |
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt |
18 | 4,83% |
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt |
15 | 4,02% |
Dustepoll! |
12 | 3,22% |
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Undervektig og fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?
Jeg tror jeg ville ha plassert meg i kategorien "jeg har noen få kilo mer enn jeg burde og ønsker meg ned i vekt". Litt overvektig blir vel ikke det samme som "noen få kilo"? Kanskje det stemmer etter graviditeten?
![]() |
#63 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg er 40 kilo unna en normal BMI, og er ergo sykelig overvektig. Jeg sliter med overspising og har IKKE et greit forhold til kroppen min. Jeg tenker at om minus 20 kilo skal jeg slutte å være folkesky. Akkurat nå klarer jeg ikke å takle hvordan jeg ser ut.
![]() |
#64 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg har vært undervektig, men har lagt på meg og har tippet over på "normalvektig" så nå er jeg fornøyd.
![]() |
#65 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?For meg er vekt bare et tall. Jeg veier nesten åtti kilo (166 cm), men ser ikke ut som om jeg er et gram over søttito, som er fem kg over min idealvekt. BMI sier at jeg er overvektig, men sunn fornuft sier at jeg ikke er det.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ekstremt trøtt
|
Det er det som ligger bak.
Hvordan vet du det? Ser du hvordan folk kjemper inni seg?
Joda i en ideell verden er det helt riktig. Hva om man har et par tre kilo for mye og en kropp som ikke er frik eller velfungerende? Kommer det frem i en slik undersøkelse?
Jeg vet at jeg er passe, men jeg syns likevel jeg er for tykk. Det er noe som er ødelagt hos spiseforstyrrede mennesker og det er vanskelig å reparere det. Jeg har en fornuft som forteller meg at jeg er passe, men jeg har et speil som forteller meg at jeg ikke er det. Speilet viser at jeg kunne gått ned noen kg. Jeg har kommet ganske langt i mitt spiseforstyrrede hode når jeg klarer å la fornuften vinne, men tankene mine klarer jeg ikke helt å bli kvitt. Forskjellen er at jeg nå har sluttet å spy for jeg lar fornuften vinne, men jeg blir likevel ikke fornøyd. (det er faktisk 13 år siden jeg sluttet å spy regelmessig og enda klarer jeg ikke å se et korrekt bilde i speilet, det sier litt om hvor lenge det sitter i).
Poenget er at du vet ikke om de som har svart passe er spiseforstyrret eller ikke. Det er ikke noe alternativ i denne pollen som kan vise det.
![]() |
#67 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Herrejesus, enkelte begriper ingenting.
![]() |
#68 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Mitt kroppsbilde er preget av at jeg i mange år har hatt noen kilo for mye kjenner jeg. Når jeg ser at jeg bruker størrelse 36-38 og S i klær og at BMI'en min er 22 så vet jeg jo at jeg ser helt fin ut, og at jeg egentlig ikke trenger å ta av et gram til. At det eneste jeg trenger er å trene og holde meg fast og fin. Og jeg hadde vett nok til å melde meg av slanketråden her på FP.
![]() |
#69 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg skjønner hva Sitron mener, og jeg kan også bli indignert over de som kniperne seg i det imaginære sideflesket. Men det er da ingen motsetning mellom dette og det å forstå at noen av disse sidefleskkniperne kan ha til dels store psykologiske problemer mht. kropp og vekt.
![]() |
#70 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Som tidligere treningsnarkoman, nå som benkensliter, er jeg ikke veldig fornøyd med kroppen, nei. Føler at jeg bør spise veldig sunt hele tiden, selvom jeg vet at det som trengs er trening. Fra å ha en kropp som trente minimun 4 ganger i uken til 0 ganger i uken sier det seg selv at det ikke ser så veldig bra ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
Jepp. Alle, alle andre er domme!
![]() |
#73 |
ekstremt trøtt
|
Nei det beviser du godt i denne tråden.
![]() |
#74 |
Shake it out!
|
![]() |
#75 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det jeg synes er verst, egentlig, er de som sitter og kniper seg i et imaginært sideflesk mens de syter over de 3-4 kiloene sine til ei som veier 150 kg. Det blir litt som å klage over influensa til en som har kreft, for å sette det på spissen. Folk må selvsagt få øse ut sin frustrasjon til venner, men litt antenner kan man ha, synes JEG.
![]() |
#76 |
Shake it out!
|
Du vet at det hender at overvektige og undervektige også blir normalvektige? Og at det ikke er sånn at man får tilsendt riktig kroppsbilde i posten den dagen vekten og speilbilde viser at man er normalvektig?
![]() |
#77 |
Textrovert
|
Ja, det er det jeg også reagerer på.
![]() |
#78 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Syns det var litt vanskelig å pollesvare idag. Jeg veier 10kg for mye, men jeg har jo noe på gang i magen og skal være svært fornøyd dersom jeg får et svangerskap der jeg ikke går så mye opp i vekt som forrige gang. Om 2 år vil jeg være svært misfornøyd med de 10 kg, men akkurat nå går det greitt. Syns det har vært vanskelig å gå ned i vekt i prøvetiden - man kan si det har blitt endel trøstespising/trøstefesting imellom slagene. Jeg har imidlertid tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt når jeg er ferdig med svangerskap og amming.
![]() |
#79 |
Shake it out!
|
Er det? Hvis man er overvektig har man ofte et selvbilde som er rimelig ødelag. Så slanker man seg. Og man vet jo per def når man er normalvektig. Man kan jo regne ut BMI, og den sier jo når man er passe. Men man kan fremdeles føle seg for tykk! Uten at man nødvendigvis er syk av den grunn.
![]() |
#80 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Den har jeg også fått servert ja.