Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 22:59   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Jeg er ganske overvektig, men har ikke klart å gå ned i vekt til nå. Men når barselperioden er over, og kroppen er klar for det, så skal den slankes.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:01   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hm. Vanskelig. Jeg savner alternativet "Happy som jeg er, men hadde sikkert blitt enda mer happy med 3 kg mindre"

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:02   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veier veldig mye mer enn jeg burde, og innimellom er det litt kjipt. Men stort sett er jeg fornøyd.
Men det er jo helseskadelig å være så stor, så jeg bør gå ned. Men jeg får det altså ikke til. Jeg er ikke av dem som prøver så veldig heller da...

Gammel 03-03-08, 23:05   #4
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg gravid, men vanligvis har jeg en BMI som regnes som undervektig. Ligger nesten på grensen til normalvektig. Har alltid hatt ganske stabil vekt og et normalt forhold til mat. Da jeg var yngre hadde jeg en del komplekser fordi jeg var tynn, men nå har jeg et avslappet forhold til kroppen min.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:28   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Have you met miss (Bridget) Jones? Well, there you go. Der er jeg.
Litt opp, litt ned, og ved årets slutt så er man omtrent der man var forrige nyttårsaften også.

Men helt fornøyd er jeg ikke. Men definivt mer enn jeg var.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:25   #6
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg veier nok en 20-25 kg for mye, men klarer ikke helt ta meg i nakken og gå ned i vekt. Jeg burde absolutt redusert vekten endel av helsemessige årsaker. Det er ikke gunstig for kroppen å være så tung som jeg er når jeg har revmatisme. På en annen side så er revmatismen en årsak til at jeg er blitt så tung som jeg er, da den setter hindringer for meg når det gjelder fysisk aktivitet. Men det hadde nok definitivt hjulpet å redusere på inntaket av sjokolade

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:32   #7
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Endelig er jeg fornøyd som jeg er.Egentlig helt normal, og den halve kiloen ekstra på magen driter jeg litt i.

Det har kostet meg mange år, og mye selvransakelse å komme dit jeg er, men nå er jeg der! Jeg har hele livet slitt med et negativt selvbilde, men nå klarer jeg i det minste å være fornøyd med kroppen min. Og det er pokker ikke dårlig.

Gammel 03-03-08, 23:35   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Var det et alternativ for jeg er passe, og er fornøyd?

Ja, det øverste. Det er øya man først blir blind på.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:37   #9
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna

Første alternativ.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

Ja, det øverste. Det er øya man først blir blind på.

Fant det og endret.

*formann i kortidsminneforeningen*

Gammel 05-03-08, 15:33   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gravid, så jeg vet ikke hva jeg skal svare, men i det siste har jeg veid noen kilo for mye og ikke vært helt fornøyd. Når barselsperioden er over skal jeg ned til det som er passe for meg.

Gammel 03-03-08, 23:37   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Endelig er jeg fornøyd som jeg er.Egentlig helt normal, og den halve kiloen ekstra på magen driter jeg litt i.

Det har kostet meg mange år, og mye selvransakelse å komme dit jeg er, men nå er jeg der! Jeg har hele livet slitt med et negativt selvbilde, men nå klarer jeg i det minste å være fornøyd med kroppen min. Og det er pokker ikke dårlig.

Første alternativ.

Hittil er ca. 25% happy med det ene eller det andre.

Gammel 03-03-08, 23:45   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes for øvrig at det første alternativet var litt mer kategorisk formulert enn de andre, med "akkurat passe" og "helt fornøyd". Kanskje alternativet ville fått flere stemmer hvis det stod "omtrent passe" og "ganske fornøyd"?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:46   #13
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg krysset faktisk av på den øverste!

av meg selv

Gammel 03-03-08, 23:46   #14
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Normalvektig, men kunne sikkert tatt av de kiloene jeg har igjen etter svangerskap. Men er ikke noe jeg bruker energi verken å tenke på eller gjøre noe med. (Trener, men har ikke noe med vekt å gjøre).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 00:09   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har nok et par kilo for mye, men gjør i grunnen ikke så mye med det. Så da er jeg vel nokså happy med det da.

Gammel 04-03-08, 00:43   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er normalvektig og ganske fornøyd, men har endel løshud jeg må stramme opp etter et stort vekttap. Er i grunnen veldig happy.

Gammel 04-03-08, 00:58   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt, Sitron. Synes du det er forkastelig å bruke Passe, men vil litt ned-alternativet som sådann, eller synes du bare de som bitcher om det er domme?

Jeg vil gjerne ned et par kg, men jeg er ikke veldig opptatt av det, og jeg snakker sjelden om det, tror jeg. Men når jeg blir spurt i en poll, svarer jeg ærlig. Skulle jeg ikke det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 01:15   #18
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Undervektig og fornøyd.
Jeg kunne hatt godt av noen kilo til, f.eks om jeg skulle bli langvarig syk, men jeg tror ikke jeg klarer å legge på meg.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:33   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt kroppsbilde er preget av at jeg i mange år har hatt noen kilo for mye kjenner jeg. Når jeg ser at jeg bruker størrelse 36-38 og S i klær og at BMI'en min er 22 så vet jeg jo at jeg ser helt fin ut, og at jeg egentlig ikke trenger å ta av et gram til. At det eneste jeg trenger er å trene og holde meg fast og fin. Og jeg hadde vett nok til å melde meg av slanketråden her på FP.

Men jeg kjenner likevel at jeg skulle ønske at jeg hadde badevekten viste en 3-4-5 kilo mindre. Da hadde jeg fremdeles veid ca 4-5 kilo mer enn da jeg var 19 og slank. Men så er det noe meg at jeg nå er eldre, og ikke minst at jeg har mye mer muskler nå. Så det er ikke sikkert at 3-4-5 kg mindre er et mål jeg bør sette meg.

På gode dager kan jeg se meg i speilet og vite at jeg ser bra ut. Daglig sier min kjære til meg at jeg er deilig og perfekt. Men jeg må nok jobbe litt mer med selvbildet, for på dårlige dager så synes jeg fremdeles jeg er rundere enn jeg har lyst til å være.

Jeg VET jeg er slank, jeg klarer bare ikke å se det helt selv.

Gammel 04-03-08, 10:11   #20
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært undervektig, men har lagt på meg og har tippet over på "normalvektig" så nå er jeg fornøyd.

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.