Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om det!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 11:33   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke vanskelig å forstå at Zoë mente dette som "godmodig erting" - jeg synes bare det blir litt komisk når det hun forsøker å godmodig erte meg for, er et utsagn som hun tydelig har trodd at jeg mente veldig alvorlig, men som naturligvis ikke var det. (Å sette en lattersmiley etter det man skriver er hverken nødvendig eller tilstrekkelig for at det skal bli en god vits.)

Skilpadda - jeg oppfattet ditt innlegg alvorlig.

Jeg har ikke for vane å si noe på alvor for så å hevde at det var spøk etterpå.

Om ditt innlegg ikke var ment som en alvorlig kommentar, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle skjønt det?

Jeg var igodt humør og skulle dulte litt på Esme for morsomt forslag og Sitron for prikkeentusiasmen hennes - og det kunne ikke falle meg inn at jeg skulle få alvorlige tilbakemeldninger og en serie ubehagelige antakelser i retur.

Blir lei meg av sånt jeg.
Og jeg regener med at disse reaksjonene har bakgrunn i mine tidligere innleggi prikketråder.
Det blir uansett en smule klaustrofobisk for meg om det skal være slik at om jeg har hisset på meg noen i forbindelse med en sak, så skal jeg ikke kunne få uttale meg om temaet i tråder månedsvis etterpå på en lett og humørfyllt måte uten å få slike leie reaksjoner.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg oppfattet deg slik du sier du ville bli oppfattet jeg!

(Er det virkelig ingen andre som ser det morsomme i at "alle" bedyrer at prikkene ikke betyr noe, samtidig som man er litt stolte over at man "gir mange poeng"? Dette er da bare litt godmodig erting fra Zöe!

Jeg synes jo selv jeg er forholdsvis aktiv her inne - og har ikke engang ambisjoner om å skrive så mye at jeg får noe mer enn to-tre poeng i ryktestyrke. Hvor skulle jeg tatt den fritiden fra? )

Tusen takk, TBM.
Dette ble jeg oppriktig glad for å lese!

Gammel 06-03-08, 11:40   #2
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Om ditt innlegg ikke var ment som en alvorlig kommentar, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle skjønt det?

Jeg var igodt humør og skulle dulte litt på Esme for morsomt forslag og Sitron for prikkeentusiasmen hennes - og det kunne ikke falle meg inn at jeg skulle få alvorlige tilbakemeldninger og en serie ubehagelige antakelser i retur.

Blir lei meg av sånt jeg.
Og jeg regener med at disse reaksjonene har bakgrunn i mine tidligere innleggi prikketråder.
Det blir uansett en smule klaustrofobisk for meg om det skal være slik at om jeg har hisset på meg noen i forbindelse med en sak, så skal jeg ikke kunne få uttale meg om temaet i tråder månedsvis etterpå på en lett og humørfyllt måte uten å få slike leie reaksjoner.

Tusen takk, TBM.
Dette ble jeg oppriktig glad for å lese!

Beklager hvis jeg ga deg en lei reaksjon, men du anklager andre damer for å ta ting så alvorlig også er det bare så tydelig at du tar dette VIRITUELLE forumet så gravalvorlig selv. Det jeg mente var: stå for det du mener og ikke vær så hårsår om noen mener det motsatte.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 15:36   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Beklager hvis jeg ga deg en lei reaksjon, men du anklager andre damer for å ta ting så alvorlig også er det bare så tydelig at du tar dette VIRITUELLE forumet så gravalvorlig selv. Det jeg mente var: stå for det du mener og ikke vær så hårsår om noen mener det motsatte.

Situasjonen er vel igrunnen den at jeg så langt i fra tar prikker alvorlig - og at det derfor fallt seg naturlig å dulte litt godmodig på Sitron.

Har ikke så mye å "stå for " heller i denne diskusjonen - det lå nemlig ikke noe alvorlig eller sterk mening under den godmodge dultingen min heller...

Ellers synes jeg at jeg er ganske god til å stå for det jeg menre når det gjelder, Cille.
Og det er vel helst all denne "ståingen for det jeg mener " i andre diskusjoner som har gjort reaksjonene litt overraskende i mine øyne i denne tråden.

Og Skilpadda; jeg trodde du ville gi meg en tydelig beskjed om at kommentaren min var upassende eller noe sånt, siden du ga beskjed om at "alle prikker er til orientering" på en alvorlig ,eller saklig, om du vil, måte.
Og i så måte tenkte jeg at du ikke skjønte at jeg bare var ute og tullet litt på morgenkvisten.
Ellers vet jeg ikke om jeg synes det er så stas at du forteller meg at jeg per definisjon er hårsår - og derfor ikke reagerer legitimt - når jeg oppriktig forteller at jeg ble lei meg.

Jeg blir igrunnen sjelden lei meg i diskusjoner her inne - og slett ikke fordi jeg er uenig med noen.
Men nå ble jeg lei meg. Jeg fikk litt klaus rett og slett over at noe jeg selv mener ikke kunne misforstås som annet enn litt uhøytidelig moro avstedkom flere tilbakemeldinger jeg ikke følte var hyggelige og som jeg heller ikke forsto helt bakgrunnen for. Det ble rett og slett litt ubehagelig.
Jeg synes det må være greit å gi uttrykk for det uten å få beskjed om at jeg overreagerer. Jeg har vel ikke for vane å være drama queen her inne og bære meg over sårede følelser i hytt og gevær, så hårsår-beskyldningene kunne jeg klart meg uten, igrunnen.

Men nok om dette - har ikke på noe vis noe behov for at denne tråden skal handle om meg . :skrekk:

Ja, sånn kan det gå når man logger seg inn på FP en solfyllt morgen og har lyst til dulte litt på Esme og Sitron!

Sist redigert av Pebbles : 06-03-08 kl 15:47.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:46   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg sa at alle prikker bare er til orientering. Det var en tongue-in-cheek-formulering av det at prikker bare er meningsytringer, og ikke noe mer alvorlig enn det, samme hvem som gir dem og hvor mange poeng de er knyttet til. Vi har åpenbart ikke samme sans for humor, og da vet jeg ikke helt hvordan jeg kan "forklare" hva som var spøkefullt ved innlegget bedre enn det (synes man ikke noe er morsomt, hjelper det liksom ikke med forklaringer). Jeg skjønner på min side ikke helt hvordan det gikk an å oppfatte innlegget mitt "alvorlig", og du må gjerne si hva du egentlig mener med det (det er vel like enkelt som å forklare at det ikke var ment alvorlig, tenker jeg ).

Resten av innlegget ditt skjønner jeg ikke så mye av, bortsett fra at du tydeligvis er lei deg og føler deg angrepet. Jeg synes det å være lei seg og føle seg angrepet er ganske "alvorlige" reaksjoner, som sånn sett tyder på at du tar denne diskusjonen veldig "alvorlig". Det tror jeg du langt på vei er den eneste som gjør. (Jeg er i alle fall hverken sur, sint, hissig, såret eller beskyldende, bare litt vagt uforstående til hva du egentlig reagerer på.)

Gammel 06-03-08, 11:57   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en tongue-in-cheek-formulering

Hva er tongue-in-cheek-formuleringer?

Gammel 06-03-08, 12:33   #6
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Er som Kajsa jeg; liker prikking og er litt fjortissaktig

Gammel 06-03-08, 12:47   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kasia mener du vel?

(Pass deg så du ikke får en rød nå....)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:53   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 06-03-08, 14:04   #9
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Og skriver man det samme i tråden som i prikken, rød som grønn, er det enda bedre.

Gammel 06-03-08, 14:44   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stusser kanskje litt over at noen har behov for å fortelle hvor mange prikker de gir, og samtidig prøve å gi uttrykk for hvor lite prikkene betyr.. Mulig det er en underligende ædda-bædda-humor?? Og i kjølvannet av hva flere brukere her inne sier om prikketigging og prikketiggingstråder o.l; de som ber om, sutrer etter, smisker etter prikker får fort røde istedenfor grønne. gir man da tilsvarende røde til de som brifer med prikkeverdien sin, eller blir dette ansett som humor på høyt plan og er mer akseptert fordi dette er brukere man er vant til?

Gammel 06-03-08, 15:09   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

gir man da tilsvarende røde til de som brifer med prikkeverdien sin, eller blir dette ansett som humor på høyt plan og er mer akseptert fordi dette er brukere man er vant til?

Begge deler, ofte.

Gammel 06-03-08, 15:14   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

glemte jeg en smiley i forrige innlegg? Sånn at det ble oppfattet som veldig alvorlig? Ikke meningen

Gammel 06-03-08, 15:15   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

glemte jeg en smiley i forrige innlegg? Sånn at det ble oppfattet som veldig alvorlig? Ikke meningen

Jeg oppfattet deg ikke som veldig alvorlig. Sånn hvis det skulle være uklart ut fra svaret mitt. :Overforklarer:

Gammel 06-03-08, 15:16   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge deler, ofte.

Noen har rødprikket noen andre fordi denne noen andre skrøt av sin høye poengsum.

Gammel 06-03-08, 15:17   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Noen har rødprikket noen andre fordi denne noen andre skrøt av sin høye poengsum.

Hva? Hvem? Det har jeg ikke lagt merke til.

Gammel 06-03-08, 15:19   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Er ikke det litt dumt? Som å yppe med de store ungene liksom?

Gammel 06-03-08, 15:08   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulanten

Jeg stusser kanskje litt over at noen har behov for å fortelle hvor mange prikker de gir, og samtidig prøve å gi uttrykk for hvor lite prikkene betyr.. Mulig det er en underligende ædda-bædda-humor?? Og i kjølvannet av hva flere brukere her inne sier om prikketigging og prikketiggingstråder o.l; de som ber om, sutrer etter, smisker etter prikker får fort røde istedenfor grønne. gir man da tilsvarende røde til de som brifer med prikkeverdien sin, eller blir dette ansett som humor på høyt plan og er mer akseptert fordi dette er brukere man er vant til?

Jeg synes ikke så mange skryter av hvor mange prikker de gir (bortsett fra meg). Grunnen til at Sitron skrøt av at hun gav 11 poeng er fordi HP har satt en grense på ti poeng, og jeg vil tippe at Sitron syntes det var festlig at hun hadde klart å passere den grensen uten at HP hadde fått det med seg. Og så er det mange som later som om de synes det er kjempedumt at de mister ryktestyrke, men jeg tror ikke vi finner mange personer her på FP som virkelig bryr seg om hvor mange poeng de gir.

Gammel 06-03-08, 15:42   #18
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forøvrig fått en grønn prikk med kommentar om at avsender ikke er like barnslig som meg. Den prikken der kunne jo like godt vært rød liksom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 15:42   #19
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare elsker prikker. Røde som grønne!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 16:24   #20
Line*
Expired

Standard

Line* da, du ligger jo nesten en time bak diskusjonen.

Aj, aj aj.

Emneord
uflid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.